2024-02-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Nu har inte alla spelat sina första träningsmatcher ännu, men jag tror det ser ut så här hittills.
Nu vet alla att det luftas en massa juniorer och grejer i de här matcherna, så det behöver vi inte ta upp. Tror väl man brukar komma överens om att matcha ganska jämnstarkt, alltså ofta "a-lag" i första och juniorer i andra, typ.
Kan konstatera att Landskrona matchat mot tufft motstånd hittills, och att Brage fick trycka till en konkurrent med 3-0.

Superettan mot Superettan:

ÖSK - Sandviken 2-1
Helsingborg - Varberg 3-2
Örgryte - Oddevold 1-0
Brage - Gefle 3-0

Matchat mot lag från högre divisioner:

Landskrona - Mjällby 0-3
Landskrona - Sönderjyske 2-7
Sirius - Degerfors 1-1

Matchat mot lag från lägre divisioner:

Sundsvall - Hudiksvall 2-0
Öster - ”Länslaget” 6-0
Skövde - Lidköping 0-0

Inte spelat ännu:
Trelleborg
Utsikten (möter Halmstad senare idag)
Tidigare idag superetta mot superetta
GIF Sundsvall- Gefle 6-1!
Citera
2024-02-03, 13:50
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Trelleborgs FF - Helsingborgs IF. Träningsmatch idag.

I halvtid ser det mycket positivt ut, frånsett att Benjamin Örn har fått utgå. Den nye danskbrassen imponerar. Loeper stark och passningsskicklig som vanligt. Står bara 1-0 till HIF, men med klar mersmak.

Över huvud taget har HIF inlett försäsongen mycket piggt!

Edit:
Matchen tappade intencitet i samband med en rad byten kring 60:e minuten och HIF:s spel imponerade inte så mycket sista halvtimmen. Slutade dock 1-0 till HIF. Matchens enda mål utav Benjamin Aquah.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2024-02-03 kl. 14:41.
Citera
2024-02-03, 15:35
Medlem
0-0 i dagens träningsmatch mellan Degerfors och Skövde. Jämnt första 25, sedan tycker jag tar Degerfors tar över mer och mer och skapar en hel del chanser men är totalt oskarpa i straffområdet (korsbandsskadade Vukojevic är efterlängtad just nu). Även Skövde hade ett par farligheter men de kändes väl lite mer slumpmässiga.

I Degerfors gjorde väl den provspelande mittbacken Morgado gjorde inget jättestarkt intryck. Ska man gissa så letar man nog vidare efter sin försvarsgeneral.

Båda lagen höll sig till endast ett par byten i halvtid, och den stora byteskarusellen snurrades igång först efter 75 minuter när i princip alla spelare byttes ut. Så sista kvarten var det juniormatch.
Citera
2024-02-03, 15:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Jesper Westermark till Wisla Plock i polska andraligan är ju ett hårt slag för Östers ambitioner att ta steget upp till Allsvenskan, där försvinner 17 mål och frågan är hur de ersätter honom. Trist så klart att 2023 års skytteligavinnare går till ett så mediokert lag, men jag förstår samtidigt honom om han som 30-åring vill ta chansen utomlands.
Citera
2024-02-04, 10:54
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jesper Westermark till Wisla Plock i polska andraligan är ju ett hårt slag för Östers ambitioner att ta steget upp till Allsvenskan, där försvinner 17 mål och frågan är hur de ersätter honom. Trist så klart att 2023 års skytteligavinnare går till ett så mediokert lag, men jag förstår samtidigt honom om han som 30-åring vill ta chansen utomlands.

Är den ligan bättre än Superettan eller är det enbart skillnad i ekonomi?
Citera
2024-02-04, 11:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är den ligan bättre än Superettan eller är det enbart skillnad i ekonomi?

Jag är ingen expert på polsk fotboll, men jag TROR inte att ett mittenlag i polska andraligan (nykomling i fjol) är särskilt mycket bättre, om alls, än ett topplag i Superettan. Storklubbarna i högstaligan, som Lech Poznan och Legia Warszawa, är kanske något bättre än svenska dito, vi har bl.a. några svenska landslagsspelare där. Men pengarna är större i Ekstraklasa, som rankas på 20:e plats av Europas ligor av UEFA jämfört med Allsvenskan på 24:e. Kanske hoppas Westermark att någon av nämnda klubbar ska få upp ögonen för honom om han stänker in några mål för Wisla Plock under våren?
Citera
2024-02-04, 15:06
Medlem
Galantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Tidigare idag superetta mot superetta
GIF Sundsvall- Gefle 6-1!
Vi är klara nedflyttningskandidater. Jag är beredd på en lång plågsam säsong.
Citera
2024-02-05, 15:22
Medlem
Då har jag i sedvanlig ordning kollat igenom trupperna, uppgraderingar och kännbara förluster. Sedan ställt klubbarna mot varandra på pappret och landat i att det här måste bli sluttabellen 2024:

1. Degerfors IF
2. Östersunds FK
---------------
3. Helsingborgs IF
---------------
4. Östers IF
5. Trelleborgs FF
6. Landskrona BoIS
7. IK Brage
8. Utsiktens BK
9. Varberg BoIS
10. Örgryte IS
11. Örebro SK
12. GIF Sundsvall
---------------
13. Gefle IF
14. Sandvikens IF
---------------
15. IK Oddevold
16. Skövde AIK
Citera
2024-02-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Då har jag i sedvanlig ordning kollat igenom trupperna, uppgraderingar och kännbara förluster. Sedan ställt klubbarna mot varandra på pappret och landat i att det här måste bli sluttabellen 2024:

1. Degerfors IF
2. Östersunds FK
---------------
3. Helsingborgs IF
---------------
4. Östers IF
5. Trelleborgs FF
6. Landskrona BoIS
7. IK Brage
8. Utsiktens BK
9. Varberg BoIS
10. Örgryte IS
11. Örebro SK
12. GIF Sundsvall
---------------
13. Gefle IF
14. Sandvikens IF
---------------
15. IK Oddevold
16. Skövde AIK

Djärvt att tippa Degerfors högst med tanke på omsättningen i truppen, men jag hoppas ju utav satan att du har rätt.
17 spelare under kontrakt just nu tror jag. En eller helst ett par riktiga giganter måste in i backlinjen, det ryktas bland annat om Erik Gunnarsson från Utsikten, sedan kommer det nog se ganska bra ut.
Mycket hänger nog på att Dijan Vukojevic kommer tillbaka i gott slag från sin korsbandsskada och smäller in en jävla massa mål också. Varit borta sedan i somras, men sägs ha nåt slags sikte på premiären.

Skövde i andra änden av din tippade tabell besökte Stora Valla i lörsdags (0-0) och det verkar vara nya tider där nu. Inte alls det gamla brunkar-Skövde som tjongar och håller på, de försökte faktiskt spela fotboll under nya tränaren. Återstår att se om det tar dem uppåt i tabellen.
Citera
2024-02-05, 17:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

1. Degerfors IF
2. Östersunds FK
---------------

Där slutade jag att läsa Måtte du ha fel.

(och nej, jag har inget emot Degerfors)
Senast redigerad av ingetbranick 2024-02-05 kl. 18:23.
Citera
2024-02-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Djärvt att tippa Degerfors högst med tanke på omsättningen i truppen, men jag hoppas ju utav satan att du har rätt.
17 spelare under kontrakt just nu tror jag. En eller helst ett par riktiga giganter måste in i backlinjen, det ryktas bland annat om Erik Gunnarsson från Utsikten, sedan kommer det nog se ganska bra ut.
Mycket hänger nog på att Dijan Vukojevic kommer tillbaka i gott slag från sin korsbandsskada och smäller in en jävla massa mål också. Varit borta sedan i somras, men sägs ha nåt slags sikte på premiären.
Det är ju framför allt anfallet som håller en högre klass än övriga tycker jag. P Abdulla och D Vukojevic har redan bevisat sig på Superettan-nivå och är i sin primeålder just nu. Men i övrigt är K Holmén klass, gillar hans överblick och kontroll på mitten. Ni har ju kvar Ohlsson och Bouzaiene där bak, de flesta klubbar hade nog tappat spelare av den kalibern vid degradering. Ser stabilt ut, helt klart.
Citera
2024-02-06, 05:41
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:

1. Degerfors IF
2. Östersunds FK
---------------
3. Helsingborgs IF
---------------
4. Östers IF
5. Trelleborgs FF
6. Landskrona BoIS
7. IK Brage
8. Utsiktens BK
9. Varberg BoIS
10. Örgryte IS
11. Örebro SK
12. GIF Sundsvall
---------------
13. Gefle IF
14. Sandvikens IF
---------------
15. IK Oddevold
16. Skövde AIK
En sluttabell där vi hamnar trea hade jag inte sagt nej till just nu.
Två matcher in och det ser bättre ut men anfallet oroar mig mest, hoppas vår nya Danskbrasse kan leverera för Taylor Silverholt ser jag inte mycket i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in