Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Jag tyckte Degerfors hade varit värda segern. Jag vet inte om det är premiärnerver som spökar men Öster imponerade inte alls på mig och de hade svårigheter att hantera Degerfors presspel matchen igenom. Fisic gjorde en bra match.

Lagen hade väl ganska tydligt varsin halvlek, vet inte om Degerfors (medvetet eller undermedvetet) började försöka slå vakt om ledningen eller om orken tröt i andra.
Men visst, kanske var Degerfors övertag i första större än Östers i andra om man räknar riktiga målchanser. Såg om första kvarten nyss och jävlar vad vi körde med dem där i början. Fyra skott på mål (varav en trippelchans, förvisso) plus två i virket innan det gått åtta minuter.
Citera
2024-04-04, 10:00
Medlem
preben12s avatar
Degerfors såg bra ut. Öster hade stundtals enorma problem med deras 5-3-2-uppställning. Både i uppspelsfasen men även defensivt när Degerfors ytterbackar öste på offensivt. 0-2 eller till och med 0-3 hade inte varit orättvist i halvlek.

Östers spel såg i perioder (främst i andra halvlek) någorlunda okej ut. Framförallt mellan minut 50-60 så tryckte man ned Degerfors ordentligt och fick till slut utdelning i form av en straff som man sen brände.

Kul att se att Foyston vågade ta ut Rodic redan i 60e minuten. Det var ett stort problem förra året att Tufa aldrig bytte ut Rodic när han underpresterade.
Citera
2024-04-04, 14:07
Medlem
Nån som sett många av omgångens matcher och vågar sig på ett utlåtande om vilka som sett oväntat bra eller kassa ut?

Förutom Öster-Degerfors såg jag egentligen bara första halvlek av Sundsvall-Östersund vilket var en ganska bedrövlig tillställning med många misstag. ÖFK var väl lite bättre under de första 45, men Engblom får förstås inte bjudas på gratislägen på övertid.

Annars känns väl Oddevolds bortavinst mest imponerande?
Citera
2024-04-05, 22:16
Medlem
Degerfors away imorgon då .

Kan bli en väldigt tuff match då Degerfors dels är topptippat och dels att vårat bortaspel senaste åren varit direkt uruselt .

Jag är faktiskt mer än nöjd på förhand om vi lyckas greja en pinne .
Citera
2024-04-06, 14:12
Medlem
trazkeis avatar
Östersund ser sköra ut, detta kommer sluta illa.

Är det bara en engångsföreteelse att det saknas kommentator i ÖFK-TFF eller har dom sparat in på det?
Senast redigerad av trazkei 2024-04-06 kl. 14:19.
Citera
2024-04-06, 15:10
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Är det bara en engångsföreteelse att det saknas kommentator i ÖFK-TFF eller har dom sparat in på det?

Som vanligt har du fel trazke. Ett rövhål har bättre koll än du.
Att Östersund skulle vinna var helt givet. Trelleborg är uselt i Norrland.

Östersund blir som sämst 4a i år. Troligen bättre.
Citera
2024-04-06, 19:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

du menar alltså att du är ett rövhål

Vilka kommer före då? Degerfors, Öster och Helsingborg.....det finns väl fler?!
Citera
2024-04-06, 19:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Önsketänkande. ÖFK blir ett mittenlag.
Citera
2024-04-06, 22:26
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Önsketänkande. ÖFK blir ett mittenlag.

Utgången efter denna säsongen borde bestämma vem av våra batanter som ska bjuda på öl när dom ses!

ÖFK mitten+ = traske, trazke, trazkei ska bjuda på öl.

ÖFK åker ut = heif bonden från Norrland som också håller på öfk bjuder på ölen.

Fair deal för alla enligt mig.
Citera
2024-04-07, 08:54
Medlem
JerryCottons avatar
Degerfors ser onekligen vassa ut. De körde över GIF totalt även innan utvisningen. Matchen kunde ha slutat typ 5 - 0. Kudos till Sundsvalls supportrar som hängde med på "Hata Örebro".
Citera
2024-04-07, 09:11
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Utgången efter denna säsongen borde bestämma vem av våra batanter som ska bjuda på öl när dom ses!

ÖFK mitten+ = traske, trazke, trazkei ska bjuda på öl.

ÖFK åker ut = heif bonden från Norrland som också håller på öfk bjuder på ölen.

Fair deal för alla enligt mig.
Nej du! Jag kommer aldrig bjuda den fege jäveln på öl! Och jag vet att traske och trazke känner likadant!
Citera
2024-04-07, 09:11
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Degerfors ser onekligen vassa ut. De körde över GIF totalt även innan utvisningen. Matchen kunde ha slutat typ 5 - 0. Kudos till Sundsvalls supportrar som hängde med på "Hata Örebro".
Om det inte varit för att Christian Järdler tränar dem hade jag kunnat sympatisera lite med Örebro SK. De har mycket bättre supportrar än Degerfors IF och faktiskt lite bättre än GIF Sundsvall. Vår bortamatch mot ÖSK ifjol var ganska rolig.

Med horan vid rodret tror jag förvisso att ÖSK kommer att sjunka som Titanic. Judas har misslyckats med i stort sett allt han tagit sig för som tränare. Hans hjärna lider nog fortfarande lite utav hjälten Raoul Koakou's skallning och något hjärta har han inte.

Sen när det gäller DIF har de vidriga vänsteranhängare i sina led, så just nu kan egentligen både de och ÖSK dra åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in