Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Fast man kan spela bra pressfotboll utan tröjdragningar, våldsamma satsningar i tacklingarna (ta Henrikssons varning mot oss, det var inte presspel) eller går tufft in. Vi har spelat massor av pressfotboll utan att dra på oss så här mycket varningar. Det är klart en medveten strategi att det ska göra ont att möta er och att ni ska spela på gränsen.
Jag vet inte om ni roterar mest. Svårt att avgöra det. Vi bytte sex spelare i startuppställningen mellan mötet mot er och mot Häcken. Ni bytte en om jag ser rätt. Det är inte att rotera så mycket.
Henrikssons varning mot er (antar att du håller på MFF?) är knappast en våldsam tackling. Gult är väl helt på sin plats men inget mer än så.
Om det gör ont att möta oss hoppas jag verkligen, ingenting konstigt med det. Vad är spela på gränsen? Gränsen till vadå?
Att vi inte spelar samma spel som MFF, Djurgården och Hammarby är ju för att vi inte har lika bra spelare som dessa lag. Intensitet, presspel och attack har vi och då spelar vi naturligtvis så. Sen kan ju du tycka att de är fult men de får stå för dig. Kan bara konstatera att vi borde vunnit mot er på Gamla Ullevi utifrån klara målchanser, och vi körde över Djurgården igår.
Angående rotation så tror jag inte vi spelat med samma startelva på hela säsongen.