2024-09-23, 16:03
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
GAIS är kort sagt det nya Varberg, och varje möte med skitklubben handlar om att undvika skador på bärande spelare. Det är synd att man inte kan registrera spelare under säsongen, annars hade man kunnat värva lite temporära "spelare" från läktaren som kan stå upp bättre mot GAIS övergreppsfotboll Kanske man hade kunnat skicka in och be om dispens från SvFF med motivationen att man ska möta GAIS?

Visst det är ett delvist brunkigt försvarsspel där man pressar högt vilket ibland leder till att man får gult. Men finns mycket spets på forwardsidan, se på Lundgren, Ahl Holmström, Henriksson etc. Utan den spetsen så hade allt brunk inte tagit oss någonstans. Ska man fortsätta din liknelse med Varberg så harvade dem runt på plats 10 och nedåt när dem var i Allsvenskan samtidigt som Gais tävlar om Europaplats.

Sen har det varit en jävla massa gnäll nästintill enbart från 08-lagen att vi spelar "fult" vilket jag nog aldrig har hört från andra göteborgslag, MFF eller dylikt och definitivt inte i superettan. Säger väl mer om Stockholmarna än oss
Citera
2024-09-23, 16:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Visst det är ett delvist brunkigt försvarsspel där man pressar högt vilket ibland leder till att man får gult. Men finns mycket spets på forwardsidan, se på Lundgren, Ahl Holmström, Henriksson etc. Utan den spetsen så hade allt brunk inte tagit oss någonstans. Ska man fortsätta din liknelse med Varberg så harvade dem runt på plats 10 och nedåt när dem var i Allsvenskan samtidigt som Gais tävlar om Europaplats.

Sen har det varit en jävla massa gnäll nästintill enbart från 08-lagen att vi spelar "fult" vilket jag nog aldrig har hört från andra göteborgslag, MFF eller dylikt och definitivt inte i superettan. Säger väl mer om Stockholmarna än oss
Mishima är från Kalifatet. Sen att man inte klagar i Superettan är för er överfallsfotboll passar bättre där eller div 1 än den gör i Allsvenskan.
Citera
2024-09-23, 16:13
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Mishima är från Kalifatet. Sen att man inte klagar i Superettan är för er överfallsfotboll passar bättre där eller div 1 än den gör i Allsvenskan.

Får gärna utveckla vad du menar om Mishima och Kalifatet. Visst, återstår fortfarande att resten av Allsvenskan inte gnäller i närheten så mycket som 08orna gör.
Citera
2024-09-23, 16:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
En analys av GAIS som passar exakt in på random allsvensk fotbollspodd från huvudstaden. Att vi har massor av gula kort har inget med att sparka med motståndare att göra och spela fult. Vi pressar högt och försöker vinna bollen högt och då finns de ofta risk för gula kort om man kommer in fel i situationen. Men när vi vinner bollen är vi sylvassa.

Jag tror de flesta av oss GAISare inte är särskilt förvånade att vi vinner matcher. Det jag kan bli förvånad över är att nivån inte är särskilt mycket högre än många lag i Superettan vad det gäller bolltrillandet på mittplan. När många lag är så oerhört långsamma och duttar med bollen passar de oss helt perfekt.

Det är väl Malmö som faktiskt sett en rejäl nivåskillnad från men även de hade vissa problem med oss.

Dessutom har vi väldigt bred trupp då vi antagligen roterar mest av alla lag.

Fast man kan spela bra pressfotboll utan tröjdragningar, våldsamma satsningar i tacklingarna (ta Henrikssons varning mot oss, det var inte presspel) eller går tufft in. Vi har spelat massor av pressfotboll utan att dra på oss så här mycket varningar. Det är klart en medveten strategi att det ska göra ont att möta er och att ni ska spela på gränsen.

Jag vet inte om ni roterar mest. Svårt att avgöra det. Vi bytte sex spelare i startuppställningen mellan mötet mot er och mot Häcken. Ni bytte en om jag ser rätt. Det är inte att rotera så mycket.
Citera
2024-09-23, 16:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Får gärna utveckla vad du menar om Mishima och Kalifatet. Visst, återstår fortfarande att resten av Allsvenskan inte gnäller i närheten så mycket som 08orna gör.
Inlägget du svarar på där du hävdar att det bara är vi som klagar på er fotboll, om vi nu kan kalla det för det, är ett svar till en MFF supporter som onekligen delar min uppfattning om att ni ägnar er mer åt att sparka människor än att sparka boll.
Citera
2024-09-23, 16:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Beror förmodligen på samma småkuksångest som får Stockholmare att hata varandras klubbar medan vi i Göteborg kan glädjas åt varandras framgångar.
Citera
2024-09-23, 16:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Beror förmodligen på samma småkuksångest som får Stockholmare att hata varandras klubbar medan vi i Göteborg kan glädjas åt varandras framgångar.

Ja ni saknar rivalitet därnere du går t.o.m. och sätter dig på Ullevi och tittar på GAIS!

Jag kan garantera att du aldrig skulle hitta mig eller Teu på diffen eller bajens matcher.
Citera
2024-09-23, 16:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Är väl snarare det totala förfallet av Göteborg som fotbollsstad som satt en parantes runt er rivalitet. Örgryte har nästan slutat att upphöra som förening, GAIS låg väl inte så jävla hett till ett tag heller, Blowit har legat i skiten i snart ett decennie, och ni saknar historiska rivaler. Sen vill jag påpeka att min avsmak gentemot Varberg som höll på med samma skit låg på exakt samma nivå som min inställning mot GAIS.
Citera
2024-09-23, 16:27
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Inlägget du svarar på där du hävdar att det bara är vi som klagar på er fotboll, om vi nu kan kalla det för det, är ett svar till en MFF supporter som onekligen delar min uppfattning om att ni ägnar er mer åt att sparka människor än att sparka boll.

Är en minoritet kan jag tycka. Nåväl, lär inte hålla med varandra på den punkten oavsett så får enas om att vara oense.

Citat:

Skulle säga att vi i Göteborg är rätt duktiga på att hata varandras framgångar. Har inte bra koll på er på Hisingen men har ALDRIG sett en Gaisare jubla när det gått bra för Blåvitt eller vice-versa.
Citera
2024-09-23, 16:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Är väl snarare det totala förfallet av Göteborg som fotbollsstad som satt en parantes runt er rivalitet. Örgryte har nästan slutat att upphöra som förening, GAIS låg väl inte så jävla hett till ett tag heller, Blowit har legat i skiten i snart ett decennie, och ni saknar historiska rivaler. Sen vill jag påpeka att min avsmak gentemot Varberg som höll på med samma skit låg på exakt samma nivå som min inställning mot GAIS.

Eller ta Skövde i Superettan. Var nästan topplag ett år på att spela tufft och hårt. Det höll en säsong. Förra året räddades de i sista minuten. Undrar om de orkar det ett år till.
Citera
2024-09-23, 16:32
Medlem
Valvantos avatar
Neeeej, Paco jag saknar dig redan!

Jag är rädd att Häcken får energi av en ny tränare på torsdag..
Citera
2024-09-23, 16:36
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fast man kan spela bra pressfotboll utan tröjdragningar, våldsamma satsningar i tacklingarna (ta Henrikssons varning mot oss, det var inte presspel) eller går tufft in. Vi har spelat massor av pressfotboll utan att dra på oss så här mycket varningar. Det är klart en medveten strategi att det ska göra ont att möta er och att ni ska spela på gränsen.

Jag vet inte om ni roterar mest. Svårt att avgöra det. Vi bytte sex spelare i startuppställningen mellan mötet mot er och mot Häcken. Ni bytte en om jag ser rätt. Det är inte att rotera så mycket.

Henrikssons varning mot er (antar att du håller på MFF?) är knappast en våldsam tackling. Gult är väl helt på sin plats men inget mer än så.
Om det gör ont att möta oss hoppas jag verkligen, ingenting konstigt med det. Vad är spela på gränsen? Gränsen till vadå?
Att vi inte spelar samma spel som MFF, Djurgården och Hammarby är ju för att vi inte har lika bra spelare som dessa lag. Intensitet, presspel och attack har vi och då spelar vi naturligtvis så. Sen kan ju du tycka att de är fult men de får stå för dig. Kan bara konstatera att vi borde vunnit mot er på Gamla Ullevi utifrån klara målchanser, och vi körde över Djurgården igår.

Angående rotation så tror jag inte vi spelat med samma startelva på hela säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in