Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Att det är så få som fått upp ögonen för det där. De blir hyllade av alla, både laget och enskilda spelare. Men de spelar väldigt fult. De har flest varningar av alla och då borde de nog haft 10-15 till.
Men tror inte det funkar på sikt. Det sliter på spelarna att spela så här, truppen är inte bred, domarna kommer att få upp ögonen för det och det blir inte lika stor chock för motståndarna. Till nästa år måste de nog lugna sig och utveckla sin spelskicklighet.
Jag tror Axel Henriksson skulle kunna bli intressant för andra klubbar, men alla hans varningar är inte till hans fördel.
En analys av GAIS som passar exakt in på random allsvensk fotbollspodd från huvudstaden. Att vi har massor av gula kort har inget med att sparka med motståndare att göra och spela fult. Vi pressar högt och försöker vinna bollen högt och då finns de ofta risk för gula kort om man kommer in fel i situationen. Men när vi vinner bollen är vi sylvassa.
Jag tror de flesta av oss GAISare inte är särskilt förvånade att vi vinner matcher. Det jag kan bli förvånad över är att nivån inte är särskilt mycket högre än många lag i Superettan vad det gäller bolltrillandet på mittplan. När många lag är så oerhört långsamma och duttar med bollen passar de oss helt perfekt.
Det är väl Malmö som faktiskt sett en rejäl nivåskillnad från men även de hade vissa problem med oss.
Dessutom har vi väldigt bred trupp då vi antagligen roterar mest av alla lag.