2024-09-23, 04:42
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hade nog ärligt talat bytt K&T mot Paco i detta läge. Är ni med på den i Häcken?

Hade nog varit roligare och se iallafall än denna själlösa sörja herrarna står för. Dessutom hade man haft chans och vinna derbyt som är kvar utan psykvraken på bänken. Och dessutom slippa mer misskommunikation som visat sitt fula tryne även denna vecka med Albin. Hur kan man ha en så hög ledarposition och ha så dålig kommunikationsförmåga är obegripligt.

Förutom derbyt bra schema kvar dock. Gissar vinna allt utom Bajen där det blir förlust. Ska nog räcka för topp tre. AIK tar nog fan en Europaplats också tror jag. Sån jävla fullträff på tränarsidan. Tar Bajen på Söndag. Blir häftig match.

Jag lovar att det inte är roligare att vara sämst i serien med en stark trupp. Jag hade tagit det bytet 366 dagar om året!
Citera
2024-09-23, 05:09
Avslutad
Häcken skulle må bra av att införskaffa en bra defensiv ankare på mitten, lite som LBJ hos oss. Inte för att Gustafson är dålig, tväremot tyckte jag att han var Häckens bästa spelare igår men jag tror att man hade fått mer nytta av honom lite högre upp genom att addera ytterligare en pjäs så att man kan applicera den press jag utgår från man vill spela.

Rygaard är slut, spela Dahbo istället nu när man kommer sluta i ingemansland. Ge honom förtroende så att han kan bygga på från det till nästa säsong.

34:an i Häcken gjorde ett riktigt bra inhopp, kan gå riktigt långt. Nu ska man ska inte döma spelare efter en match men blev inte så imponerad över Agbonifo, mellanmjölk.
Citera
2024-09-23, 05:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Att det är så få som fått upp ögonen för det där. De blir hyllade av alla, både laget och enskilda spelare. Men de spelar väldigt fult. De har flest varningar av alla och då borde de nog haft 10-15 till.

Men tror inte det funkar på sikt. Det sliter på spelarna att spela så här, truppen är inte bred, domarna kommer att få upp ögonen för det och det blir inte lika stor chock för motståndarna. Till nästa år måste de nog lugna sig och utveckla sin spelskicklighet.

Jag tror Axel Henriksson skulle kunna bli intressant för andra klubbar, men alla hans varningar är inte till hans fördel.
Nu kommer vi komma jävligt nära konspirationsteorier á Oviss_Framtid, men jag har länge opererat med antagandet att de som skriver om Allsvenskan faktiskt inte kollar på matcherna själva utan är mer intresserade av vad som skrivs i diverse sociala medier. Det finns naturligtvis undantag även i journalistkåren, men jag har inte sett en originell tanke från packet på många månvarv. Med detta sagt tror jag dock att alla supportrar har ganska bra koll på läget.

GAIS är kort sagt det nya Varberg, och varje möte med skitklubben handlar om att undvika skador på bärande spelare. Det är synd att man inte kan registrera spelare under säsongen, annars hade man kunnat värva lite temporära "spelare" från läktaren som kan stå upp bättre mot GAIS övergreppsfotboll Kanske man hade kunnat skicka in och be om dispens från SvFF med motivationen att man ska möta GAIS?
Senast redigerad av Teu 2024-09-23 kl. 05:25.
Citera
2024-09-23, 05:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Häcken skulle må bra av att införskaffa en bra defensiv ankare på mitten, lite som LBJ hos oss. Inte för att Gustafson är dålig, tväremot tyckte jag att han var Häckens bästa spelare igår men jag tror att man hade fått mer nytta av honom lite högre upp genom att addera ytterligare en pjäs så att man kan applicera den press jag utgår från man vill spela.

Rygaard är slut, spela Dahbo istället nu när man kommer sluta i ingemansland. Ge honom förtroende så att han kan bygga på från det till nästa säsong.

34:an i Häcken gjorde ett riktigt bra inhopp, kan gå riktigt långt. Nu ska man ska inte döma spelare efter en match men blev inte så imponerad över Agbonifo, mellanmjölk.
Jag känner igen problemet ovan från AIK innan Fanne började briljera. Ja, du är nog rätt på det.
Citera
2024-09-23, 05:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag känner igen problemet ovan från AIK innan Fanne började briljera. Ja, du är nog rätt på det.

Riktigt bra exempel. Med Fanne fick ni loss Saletros där man nyttjar hans styrkor istället för att täcka upp en position där han gör det bra men inte får ut det maximala. Jesper Gustavsson i Mjällby är ett annat bra exempel. Skulle även lägga till en spelare som Schüller när han var som bäst.
Citera
2024-09-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Var och när sade du det? Och vilka idiotförklarade dig?
De va rätt sent i serien,när sett en del matcher av dem,jag trodde de skulle va en slagpåse i allsvenskan, men sa innan sommaren med nåt av deras fan som inte ens va säker de skulle klara kontraktet..
Citera
2024-09-23, 05:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Går man på roppe så rör man väl sig inte alls? Svårt att få kort då.
Ja, säg amfetamin då😂
Citera
2024-09-23, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Säkert ännu en av hans haschillusioner. Skulle man tippat såhär inför säsongen annars?

(FB) I spåkulan: Allsvenskan 2024!
Ja jag var stensäker innan allsvenskan de skulle va en slagpåse.
Men efter fått se dem,veta de kört samma lag mer mindre sen deras resa från 1an sa jag i somras att de kommer va räkna med
Citera
2024-09-23, 07:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag lovar att det inte är roligare att vara sämst i serien med en stark trupp. Jag hade tagit det bytet 366 dagar om året!
Det är noterbart hur annorlunda ton det är hos dig nu jämfört med hur du lät efter att Bajen spelat borta mot MFF i omgång 2…
Citera
2024-09-23, 08:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är noterbart hur annorlunda ton det är hos dig nu jämfört med hur du lät efter att Bajen spelat borta mot MFF i omgång 2…
Wow! Snygg spaning! Menar du att man kan ändra uppfattning efter bara 22 matcher? Häftigt!
Citera
2024-09-23, 08:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Att vi inte värvade Gustav Berggren i somras var en stor miss. Är verkligen perfekt 6:a för oss. Rivig, stark och ett jäkla spelsinne. Säkert utvecklats en del i Polen också. Då får vi fram Simon i banan där han ska vara. Rygaard är verkligen tvärslut som du skriver. Sorgligt att se honom nu och sorgligt att vi har en tränare som helt skjutit Dahbos självförtroende i sank.

Nioule är intressant som fan och kommer nog bli farlig nästa år. Men Agbonifo har varit mycket bättre ännu så länge i år. Är dock valpigt ojämn från match till match men är ju bara 18 år och gör sin första riktiga seniorsäsong så det får man nog ta.
Citera
2024-09-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Wow! Snygg spaning! Menar du att man kan ändra uppfattning efter bara 22 matcher? Häftigt!
De får man inte här,jag va helt säker på Gais skulle va slagpåse i allsvenskan men efter sett en del matcher me dem och fattat de haft en samma trupp mer mindre höjde jag varningens finger för Gais.

Va fan hänt med Häcken, de kan inte bara var pacos fel allt?
Vad vill du ha gör nytt i trupp till nästa år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in