2024-04-27, 13:30
Medlem
https://omni.se/doda-moss-tejpades-fast-pa-fotbollsspelares-dorr/a/yEvEVg

Pajasen Gulliksen?
Citera
2024-04-27, 13:32
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
https://omni.se/doda-moss-tejpades-fast-pa-fotbollsspelares-dorr/a/yEvEVg

Pajasen Gulliksen?

Efter han clowna sig i straffläggningen. 🤙🤡🤙

Som det sett ut efter den matchen lutar det åt att gnagar-Bosse återigen slösat 10 tals miljoner på en usel spelare. Hitraten han har på dyra värvningar är fan sämre än bajenlegenden JJ.
Citera
2024-04-27, 13:36
Medlem
Teus avatar
Även om det värmer att Trazke tror på oss så känns MFF borta på förhand som en våldtäkt man bara vill få överstökad så man kan börja på att komma över den så fort så möjligt. Med detta sagt går grabbarna in i matchen med verkligen noll press och kan bara köra.
Citera
2024-04-27, 13:45
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag har alldeles för dålig koll på era junisar så ni kanske har bredden där bak ändå? Tycker bara man borde hört mer om dom om dom är tillräckligt bra för att täcka upp för t ex Cornelius om han blir skadad.
Tvek på den alltså. Makolli har ju fått göra några minuter nu och kan nog bli bra på sikt men det är ju absolut inte en spelare som kan komma in och ersätta någon av våra ordinarie utan att det blir ett _ordentligt_ kvalitetstapp. Zetterström har potential att bli en otrolig back, men också väldigt tidigt för honom. Skogmar visade att han inte är i närheten av att konkurrera i matchen mot Västerås.

Vi behöver ha in en mittback och en vänsterback i sommar (plus ersättare till de backar vi tappar). Det kan bli lite svettigt att få det på plats till europaspelet.
Citera
2024-04-27, 14:15
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Även om det värmer att Trazke tror på oss så känns MFF borta på förhand som en våldtäkt man bara vill få överstökad så man kan börja på att komma över den så fort så möjligt. Med detta sagt går grabbarna in i matchen med verkligen noll press och kan bara köra.

Japp så är det man har redan ställt in sig på 4-0. Så man kommer vara så jävla nöjd om vi ens får med oss 1 pinne tragiskt men sant! Kul iaf att Trazke tror på oss men han kommer få bevittna en slakt
Citera
2024-04-27, 14:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Japp så är det man har redan ställt in sig på 4-0. Så man kommer vara så jävla nöjd om vi ens får med oss 1 pinne tragiskt men sant! Kul iaf att Trazke tror på oss men han kommer få bevittna en slakt
When you expect nothing and get everything, that's Destiny.
Citera
2024-04-27, 14:37
Bannlyst
Är henok goitom allsvenskans allra bästa anfallare någonsin?

Top 10?

Han var så jävla grym och fixa guld åt aik, Sveriges största klubb.
Citera
2024-04-27, 14:49
Medlem
buisnismannens avatar
Så jävla värdelöst med inte ens 1 match idag. Fotbollsmördare.
Citera
2024-04-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sen kan man polistolka meningar och ta i så att man skiter på sig också.
Tror nog många MFFare förstår vad jag menar. Jag menar ju såklart Allsvenskan som vi känner serien idag, i sin relation till övriga fotbollseuropa. Allsvenskan i "modern tid" eller hur du nu vill att jag ska uttrycka mig. Visst kan dagens trupp förmodligen aldrig ta oss till en CL-final idag, som truppen 1979 gjorde i Europa då. Det förstår ju till och med jag.
Däremot är truppen vi har idag starkare och bättre än truppen som tog oss till CL 2014. Hoppas det blev tydligare nu.

MFF är oasen i svensk klubbfotboll, vi bevittnar något vackert som växer fram inför våra ögon. Om klubben får behålla sina stjärnspelare + sin tränare har vi förmodligen svensk/skånsk representation i CL eller EL i höst som står pall mot allt vad den moderna fotbollen innebär.

Kanske det, min poäng är dock då du går ut så tvärsäkert och kanske tillhör en yngre generation ser jag tyvärr det som min uppgift att ge mitt perspektiv dels som historisk nörd men också för att jag sett personligen fotboll från 70-talet och framåt och därmed sett såväl flera bra MFF årgångar och Blåvittårgångar pre 2000. Hur ska jag veta att du menar 2000 talet?

Dessutom skriver jag ju i inlägget att jag inte är emot vad du säger om du menar modern tid men det skriver du inte. Nåväl det är ju ett debattforum så vill du tycka att det är polismentalitet får du göra det.

Personligen som GAISare som ändå aldrig kommer att vinna föredrar jag omväxling inget kul alls om samma lag dominerar och vinner varje säsong, tror även det är bra för MFF om konkurrenterna kan steppa upp och ge motstånd och publikintresset ökar då också.
Citera
2024-04-27, 15:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Är henok goitom allsvenskans allra bästa anfallare någonsin?

Top 10?

Han var så jävla grym och fixa guld åt aik, Sveriges största klubb.
Topp 30 -50. Hans avtryck i allsvenskan är inte så stora.

Typ efter Billy Landsdowne och Mats Lillienberg någonstans.
Citera
2024-04-27, 15:36
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Läste att Andreas Johansson återvänder till DIF. Först trodde jag att Bosse sett något gammalt highlights-paket och signat honom som spelare..

Men han lär ju göra grym nytta i akademien. Grymt smart spelare.

Ja, riktigt bra initiativ att ta in Adde som ledare i föreningen. Min absoluta favoritspelare i Djurgården under min tid som supporter. Finns få spelare som förutom just smartness även klarade av att driva boll framåt i mitten av planen och speciellt veta när man skulle ta sig in straffområdet från sin mittfältsposition.

För övrigt är DIF som förening inne i en tuff period. Det har väl aldrig tidigare inträffat att man förlorat två fotbollsmatcher och fyra hockeymatcher på raken på åtta dagar. Inte fan är det heller säkert att det vänder mot GAIS med tanke på det usla anfallsspelet som presteras.

Djurgården saknar en nia som både är bra i djupet samt en target centralt och håller en viss klass. Samt en offensiv mittfältare, en åtta. Dessa hittar man inte i Sverige utan i ligor som Holland, Belgien, Danmark, Turkiet m fl om man ska gå efter realistiska värvningar rent ekonomiskt, eller lån. Jag har tjatat om det i två års tid.
Senast redigerad av TilhelmWell 2024-04-27 kl. 15:43.
Citera
2024-04-27, 16:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ja, riktigt bra initiativ att ta in Adde som ledare i föreningen. Min absoluta favoritspelare i Djurgården under min tid som supporter. Finns få spelare som förutom just smartness även klarade av att driva boll framåt i mitten av planen och speciellt veta när man skulle ta sig in straffområdet från sin mittfältsposition.

För övrigt är DIF som förening inne i en tuff period. Det har väl aldrig tidigare inträffat att man förlorat två fotbollsmatcher och fyra hockeymatcher på raken på åtta dagar. Inte fan är det heller säkert att det vänder mot GAIS med tanke på det usla anfallsspelet som presteras.

Djurgården saknar en nia som både är bra i djupet samt en target centralt och håller en viss klass. Samt en offensiv mittfältare, en åtta. Dessa hittar man inte i Sverige utan i ligor som Holland, Belgien, Danmark, Turkiet m fl om man ska gå efter realistiska värvningar rent ekonomiskt, eller lån. Jag har tjatat om det i två års tid.

Att AIK bytte bort Andreas mot Sharbel Touma måste vara den absolut sämsta affären i allsvenskans historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in