Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Läste att Andreas Johansson återvänder till DIF. Först trodde jag att Bosse sett något gammalt highlights-paket och signat honom som spelare..
Men han lär ju göra grym nytta i akademien. Grymt smart spelare.
Ja, riktigt bra initiativ att ta in Adde som ledare i föreningen. Min absoluta favoritspelare i Djurgården under min tid som supporter. Finns få spelare som förutom just smartness även klarade av att driva boll framåt i mitten av planen och speciellt veta när man skulle ta sig in straffområdet från sin mittfältsposition.
För övrigt är DIF som förening inne i en tuff period. Det har väl aldrig tidigare inträffat att man förlorat två fotbollsmatcher och fyra hockeymatcher på raken på åtta dagar. Inte fan är det heller säkert att det vänder mot GAIS med tanke på det usla anfallsspelet som presteras.
Djurgården saknar en nia som både är bra i djupet samt en target centralt och håller en viss klass. Samt en offensiv mittfältare, en åtta. Dessa hittar man inte i Sverige utan i ligor som Holland, Belgien, Danmark, Turkiet m fl om man ska gå efter realistiska värvningar rent ekonomiskt, eller lån. Jag har tjatat om det i två års tid.