2024-10-01, 01:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Antagligen bara typ hälften av vad Häcken gjort..
Och? Topplagen ska inte tappa lika mycket som mitten/botten lag.
Citera
2024-10-01, 05:01
Medlem
Vi är rätt OK fram till Blåvitts 1-0 mål. Sedan gör nog Blåvitt sin bästa match för säsongen.
Får erkänna att det var en oväntat stark insats som jag någonstans fruktade lite på förhand dvs ett av två alt. 1/ vi tar ledningen Blåvitt viker sig. 2/ Blåvitt har för en gång skull flyt och hamnar i sitt sköra läge på medgång. När Dansken totalmissar Blåvitts kontringsläge kände jag stort hopp men de fick ju 1-0 så snart efter och sedan var det deras match. Troligen mycket avgörande minuter.
Citera
2024-10-01, 07:14
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vinner ni derbyt så är ni före oss. KoT suger och tappar allt i slutet av säsongen varje år.. Sedan kan dom sitta och snacka om hur bra dom gjort det men ut med dom så kan vi gå för guld istället! Håller inte att bara vara bra i perioder.
Tror ändå inte det räcker. Tror inte det är omöjligt att ni tar full pott och vi tappar i minst en match till.
Citera
2024-10-01, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Däremot har de ju i år ett kvarvarande spelschema från helvetet om man dansar runt strecket. Vete tusan om de löser det denna gång?

Apropå sannolikheter har jag fortfarande inte fattat hur vi torskade vinsten senast. Inkast på offensiv halva med mindre än 30 sekunder kvar!? Gissar att man bara kan garva åt det men det är fortfarande to soon. Skönt med europamatch på torsdag; tre pinnar, 2 koefficienter och fem mill in på kontot hade iaf varit ett plåster över ett öppet jävla sår

Grattis till derbyvinsten btw - läste att el Gordo avgjorde. Ändå lite typiskt och humoristiskt även kopplat till Djurgårdsled. Aldrig förr har de spytts så mycket galla över föreningen som nu. Trots 2:a plats i tabellen (fortsatt), strafftorsk i cupfinalen och kvalificerade för Europa för andra gången någonsin. Rekordförsäljningar av Lucas och Dahl (position) på det.

Men… allt överskuggas av derbytorskar enligt generation Taylor Swift.

Lite som Guidetti fast precis tvärtom. Han har varit total katastrof över hela kontraktet men gjort succé i derbyn. Översätter jag vad Sofialäktarens mest högljudda har att säga så är han därför en lysande värvning när allt summeras.

Tycker djurgården viker ner sig alldeles för lätt, framförallt i matcher där man skulle kunna avancera eller närma sig malmö det spelar ingen roll vilka dom möter.
Men att hela tiden folk skriker på avgång på ToK är också löjligt! avancerade i Europa och ligger 2 i allsvenskan, dessutom verkar de gå in 100% i europamatcherna men bara 70% i allsvenskan, men det kanske bara är en känsla jag har? Hur som helst med de framgångar djurgården haft känns det ändå barnsligt att gorma om avgång!
Citera
2024-10-01, 07:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Tror ändå inte det räcker. Tror inte det är omöjligt att ni tar full pott och vi tappar i minst en match till.
Det är inte omöjligt alls, men samtidigt så kan bli som senast och matcher som bara ska vara 3 poäng blir 1.. Ser oss gärna komma femma om det innebär nya tränare. Bosse runkar åt en topp tre.
Citera
2024-10-01, 07:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Tycker djurgården viker ner sig alldeles för lätt, framförallt i matcher där man skulle kunna avancera eller närma sig malmö det spelar ingen roll vilka dom möter.
Men att hela tiden folk skriker på avgång på ToK är också löjligt! avancerade i Europa och ligger 2 i allsvenskan, dessutom verkar de gå in 100% i europamatcherna men bara 70% i allsvenskan, men det kanske bara är en känsla jag har? Hur som helst med de framgångar djurgården haft känns det ändå barnsligt att gorma om avgång!
Viker ner sig lätt och ger det aldrig en chans att gå för guldet.
Sen är det bullshit. Gå för guldet för tredje divisionen i Europa och senare gå för CL istället. Pengar behövs inte längre så ut med dom och med Högmo! KoT lurar alla att dom är bra medans sanningen är att en bra tränare hade gjort det mycket bättre.
Citera
2024-10-01, 08:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Sen är det bullshit. Gå för guldet för tredje divisionen i Europa och senare gå för CL istället. Pengar behövs inte längre så ut med dom och med Högmo! KoT lurar alla att dom är bra medans sanningen är att en bra tränare hade gjort det mycket bättre.
Högmo kommer aldrig gå till Djurgården dock. Spelar ingen roll om ni fyller en container med pengar och kastar på honom.
Citera
2024-10-01, 08:12
Medlem
Citat:

Är du säker på att någon annan skulle göra det bättre? Att bli som Ajk och byta tränare i tid och otid är ingen bra lösning framförallt inte mitt i säsongen! Sällan som det slår väl ut! Men efter summering och avslutad säsong kan man tycka och vilja saker! Men just nu är det nog bättre att stå upp för laget och stötta istället för att gorma avgång!
Citera
2024-10-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Högmo kommer aldrig gå till Djurgården dock. Spelar ingen roll om ni fyller en container med pengar och kastar på honom.

Jag är inte säker på att Högmo är rätt person för djurgården. Kanske för spelarna men inte som organisation och Bosse A. Men sålänge dom inte tar in Pelle Olsson är jag nöjd.
Citera
2024-10-01, 08:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vad får dig att säga det? För att vi gjorde honom till ett namn?
Citera
2024-10-01, 08:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Det är såklart en konspiration där vi får skenbart lite hjälp av förbundet nu för att vagga in alla deltagare i en falsk trygghet inför 2025.

Hörde jag Sotte till landslaget...?
Helt riktigt
Citera
2024-10-01, 08:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Är du säker på att någon annan skulle göra det bättre? Att bli som Ajk och byta tränare i tid och otid är ingen bra lösning framförallt inte mitt i säsongen! Sällan som det slår väl ut! Men efter summering och avslutad säsong kan man tycka och vilja saker! Men just nu är det nog bättre att stå upp för laget och stötta istället för att gorma avgång!
Med rätt tränare så är jag säker på att det hade varit bättre. Att byta tränare i "tid och otid" är inte rätt men nu har vi kört fast med samma och dom kan inte ta sista steget.

Jag har aldrig velat ha KoT och deras guld är inte deras förtjänst! Resultaten efter det är typ det minsta man kan förvänta sig med budget/trupp/Bosse. Och att bara göra det minsta är värdelöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in