2024-04-27, 07:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Varför skall han ha rött? Det var ju utanför spel som du sagt ?
Det är domaren som dömer. Om domaren inte uppfattar situationen så blir det inte rött. Sen är inte situationen eller spelaren som skadas är matchavgörande på något vis.
Senast redigerad av cokehyena 2024-04-27 kl. 07:56.
Citera
2024-04-27, 08:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Skärp dig.

Ni hade en strumprullare i famnen på JWZ innan utvisningen. Otroligt svagt att börja konfabulera fram en matchbild som aldrig fanns.
Vad hade ni? 🤔

Var det en tillfällighet att eran "wunderkind" gjorde sin 5:e raka bleka insats i årets allsvenska trots att han haft "en sjuk utveckling i vinter"? 🤔

Sitter Tottenham och svär över att dom lyckades bli lurade av "det levande Nigeriabrevet"? 🤔

Dom där "lätta klausulerna" ni har. Räcker det att Bergvall får träna med Tottenhams juniorlag för att dom skall kicka in? 🤔
Senast redigerad av trazkei 2024-04-27 kl. 08:12.
Citera
2024-04-27, 08:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Snyggt bortafölje. Vad landade slutsiffran på? 8000?
Ja drygt

Minns inte exakt.
Citera
2024-04-27, 08:32
Medlem
mishimas avatar
Har Bosse gett upp? Sticker iväg på lekprogram i TV mitt under säsongen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/o3R3pj/djurgardens-sportchef-bosse-andersson-med-i-tv4-s-forradarna-allsvenskan
Citera
2024-04-27, 08:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vad hade ni? 🤔

Var det en tillfällighet att eran "wunderkind" gjorde sin 5:e raka bleka insats i årets allsvenska trots att han haft "en sjuk utveckling i vinter"? 🤔

Sitter Tottenham och svär över att dom lyckades bli lurade av "det levande Nigeriabrevet"? 🤔

Dom där "lätta klausulerna" ni har. Räcker det att Bergvall får träna med Tottenhams juniorlag för att dom skall kicka in? 🤔
🤔🤔🤔🤔 - här tar man i från tårna!

Jag säger ju att matchen var tillknäppt. Inget av lagen hade större målchanser innan utvisningen. Nu är det ny omgång så vi vänder blad.
Citera
2024-04-27, 08:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det allra sjukaste i situationen med une är ju att Malmö alltså inte ens får frispark. Tittar man på isolerade händelser så måste vara den vara den enskilt sämsta domarinsatsen hittills i år.

Nja, Djurgårdens straffar var inga bra domarinsatser heller.
Citera
2024-04-27, 09:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Skärp dig.

Ni hade en strumprullare i famnen på JWZ innan utvisningen. Otroligt svagt att börja konfabulera fram en matchbild som aldrig fanns.

Det är inte jag som gjort statistiken utan flashscore.
Citera
2024-04-27, 09:35
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nja, Djurgårdens straffar var inga bra domarinsatser heller.
Jag tycker mig se ett mönster.

Tittut!

Citera
2024-04-27, 09:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är inte jag som gjort statistiken utan flashscore.
Innan och efter utvisningen?

Ni tog över spelet och gjorde uppenbarligen mål efter utvisningen.
Citera
2024-04-27, 09:58
Medlem
OvissFramtids avatar
Just nu myser man, vilken jävla trupp vi har!

Det är en väldigt stor kontrast gentemot säsongen 2022 när vi med nöd och näppe slog ut Vikingur och satt med en spretig, skadeskjuten och vilsen trupp som sedan floppade mot Zalgiris. Så kan det gå när en ledning inte fungerar som var fallet då, något för andra klubbar att ta lärdom av.

Sedan tog Daniel Andersson (Sveriges i särklass bästa sportchef) tillbaka sin roll och plockade in ett av Sveriges mest intressanta tränarnamn (Rydström) och resten är historia.

Det MFF-lag som vi nu bevittnar är något som Allsvenskan inte skådat tidigare. Backlinjen med Stryger-Jansson-Cornelius-Busanello är utan tvekan just nu Skandinaviens bästa backlinje, addera det med extremt mycket kvalitet på mittfält och anfall så har vi ett topplag som mycket väl kan såra större lag i Europa. Tråkigt nog lär flera av våra bärande spelare försvinna i sommar: Pena, Cornelius, Nanasi, T-Ali och Busanello kan sticka. Cornelius jagas av Feyenoord, Nanasi ryktas bli vår dyraste försäljning någonsin, somliga vill se Taha i landslaget och Pena spelar redan för Perus landslag. Det osar klass över hela Malmö just nu. Vi lär tjänar stora pengar på dessa namn och tyvärr lär det bli svårt att ersätta dessa. Är helt övertygad om att vi skulle kunna gå långt i EL med detta lag.

Det är inte en populär åsikt men våra svaga delar just nu är mittfält/anfall. IKT och Botheim är bra men jag är inte helt såld trots deras poängproduktion. Sen har vi spelare som Jörgensen som inte fått till det och en Rosengren som ser valpig ut emellanåt. Det finns utrymme för att förbättra, vi ser just nu ett MFF som lägger i ytterligare en växel i förhållande till andra allsvenskan klubbar. På något sätt känns det tråkigt för spänningen men samtidigt har vi inget att be om ursäkt för.

Andra svenska klubbar har helt och hållet sig själva att skylla att man inte tagit sina chanser.
Citera
2024-04-27, 09:58
Medlem
trazkeis avatar
Läste att Andreas Johansson återvänder till DIF. Först trodde jag att Bosse sett något gammalt highlights-paket och signat honom som spelare..

Men han lär ju göra grym nytta i akademien. Grymt smart spelare.
Citera
2024-04-27, 09:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ja drygt

Minns inte exakt.
Måste ju vara något rekord för en "riktig" bortamatch. Mäktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in