2024-04-27, 16:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Att AIK bytte bort Andreas mot Sharbel Touma måste vara den absolut sämsta affären i allsvenskans historia.
Bästa affären i Allsvenskans historia!
Citera
2024-04-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Skärp dig.

Ni hade en strumprullare i famnen på JWZ innan utvisningen. Otroligt svagt att börja konfabulera fram en matchbild som aldrig fanns.

Tänk då hur överlägsna vi hade varit om ni fått det första röda som ni skulle haft, men ni hade inte ens en strumprullare, ni var inte ens nära att träffa mål på hela matchen. Och detta på er hemmaplan där ni tar dom flesta poäng, och där vi har haft extremt svårt i alla år, nej skärp du dig din sopa. Tänk då även på att vi saknade thelin, pena, vecchia och att hor-une skadade berg, räknar inte ens in ac eftersom han mest troligen inte kommer spela så mycket denna säsong o man inte vet hur det kommer gå när han spelar.
Nej bara inse att du borde svälja stoltheten o se att ni besegrades av ett bättre lag. Så nu kan ni sluta tjata om 3 gratis poäng på tele2 mot oss.
Citera
2024-04-27, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Topp 30 -50. Hans avtryck i allsvenskan är inte så stora.

Typ efter Billy Landsdowne och Mats Lillienberg någonstans.
Skojar du nu?

Vad skulle du lägga måsen?
Citera
2024-04-27, 16:51
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/allsvensk-spelare-fick-doda-moss-upptejpade-pa-dorren/

Fy f*n för Solna.
Citera
2024-04-27, 16:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Tänk då hur överlägsna vi hade varit om ni fått det första röda som ni skulle haft, men ni hade inte ens en strumprullare, ni var inte ens nära att träffa mål på hela matchen. Och detta på er hemmaplan där ni tar dom flesta poäng, och där vi har haft extremt svårt i alla år, nej skärp du dig din sopa. Tänk då även på att vi saknade thelin, pena, vecchia och att hor-une skadade berg, räknar inte ens in ac eftersom han mest troligen inte kommer spela så mycket denna säsong o man inte vet hur det kommer gå när han spelar.
Nej bara inse att du borde svälja stoltheten o se att ni besegrades av ett bättre lag. Så nu kan ni sluta tjata om 3 gratis poäng på tele2 mot oss.
Ett bättre lag med fler spelare på planen?
Citera
2024-04-27, 17:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ett bättre lag med fler spelare på planen?

Token blir utvisade i 83:e, så MFF hade en man mer i max 15 min. Nästan det enda som DIF det vann var målvaktsräddningarna med 4-0. Det är svårt för Johan att vinna den när han inte får något skott mot sig.

Jag tror att ni får svårt mot GAIS men det blir nog en uddamålsseger.
Citera
2024-04-27, 17:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Skärp dig.

Ni hade en strumprullare i famnen på JWZ innan utvisningen. Otroligt svagt att börja konfabulera fram en matchbild som aldrig fanns.

Strumprullare räknas de som fyra skott? MFF vann ju skotten med 5-0.
Citera
2024-04-27, 17:42
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Kanske det, min poäng är dock då du går ut så tvärsäkert och kanske tillhör en yngre generation ser jag tyvärr det som min uppgift att ge mitt perspektiv dels som historisk nörd men också för att jag sett personligen fotboll från 70-talet och framåt och därmed sett såväl flera bra MFF årgångar och Blåvittårgångar pre 2000. Hur ska jag veta att du menar 2000 talet?

Dessutom skriver jag ju i inlägget att jag inte är emot vad du säger om du menar modern tid men det skriver du inte. Nåväl det är ju ett debattforum så vill du tycka att det är polismentalitet får du göra det.

Personligen som GAISare som ändå aldrig kommer att vinna föredrar jag omväxling inget kul alls om samma lag dominerar och vinner varje säsong, tror även det är bra för MFF om konkurrenterna kan steppa upp och ge motstånd och publikintresset ökar då också.

Det respekterar jag, då ber jag om ursäkt för att jag inte var tydlig i det första inlägget.

Som utomstående förstår jag att man kanske vill se en annan vinnare men tyvärr har vi ju sett vad det leder till. Svenska lag som inte ens når europaspel. Malmö FF är klubben med bäst förutsättningar i dagsläget att gå vidare till en turnering i Europa och spela in koefficienter till Sverige. Men förstår problematiken kring att vi kanske får ett minskat intresse för Allsvenskan om MFF blir för dominanta. Det är en balansgång det där. MFF ska dock inte behöva sakta ner sin verksamhet för att de andra lagen ska kunna komma ifatt. Det gäller att andra svenska klubbar börjar leverera och att kravbilden blir större i andra lag. Det är t.ex. ett friskhetstecken att många DIFare börjat ifrågasätta KoT även om jag tror att dessa två är och har varit väldigt nyttiga för DIF.
Citera
2024-04-27, 17:50
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Att AIK bytte bort Andreas mot Sharbel Touma måste vara den absolut sämsta affären i allsvenskans historia.

I efterhand, ja. Inte där och då. På samma sätt som sedermera Djurgården tjänade på det så tjänade AIK på att Jesper Jansson försvann till Djurgården några år tidigare. Sen ska man inte glömma bort att Novakovic gjorde precis samma sak efter degraderingen 1996 som Touma gjorde 1999.
Citera
2024-04-27, 17:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ja, riktigt bra initiativ att ta in Adde som ledare i föreningen. Min absoluta favoritspelare i Djurgården under min tid som supporter. Finns få spelare som förutom just smartness även klarade av att driva boll framåt i mitten av planen och speciellt veta när man skulle ta sig in straffområdet från sin mittfältsposition.

För övrigt är DIF som förening inne i en tuff period. Det har väl aldrig tidigare inträffat att man förlorat två fotbollsmatcher och fyra hockeymatcher på raken på åtta dagar. Inte fan är det heller säkert att det vänder mot GAIS med tanke på det usla anfallsspelet som presteras.

Djurgården saknar en nia som både är bra i djupet samt en target centralt och håller en viss klass. Samt en offensiv mittfältare, en åtta. Dessa hittar man inte i Sverige utan i ligor som Holland, Belgien, Danmark, Turkiet m fl om man ska gå efter realistiska värvningar rent ekonomiskt, eller lån. Jag har tjatat om det i två års tid.

Du har inte fel. Skulle vilja lägga till en ny högerback också. Skulle ni kunna plocka hem Witry igen vore det magiskt för er. Det har väl snackats om det? Har ingen koll på hur det går för honom och hur realistiskt det skulle vara?
Citera
2024-04-27, 17:57
Medlem
trazkeis avatar
Som Hammar säger. Kan vi addera grisspel till våran repertoar när det behövs blir vi farliga. Sedan behöver vi såklart en ny 9:a också. Ber om ursäkt för allt jag skrivit Jeremejeff, kom hem.
Citera
2024-04-27, 17:58
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Du har inte fel. Skulle vilja lägga till en ny högerback också. Skulle ni kunna plocka hem Witry igen vore det magiskt för er. Det har väl snackats om det? Har ingen koll på hur det går för honom och hur realistiskt det skulle vara?

Witry? Ingen aning. Försvaret är annars inte det största problemet utan det är helt klart offensiven och speciellt centralt och i djupled i planen. Det händer ingenting på det ytan, d v s från mittcirkeln till motståndarnas straffområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in