2024-04-10, 09:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det måste vara ett skämt. Förra året kunde jag ändå köpa det. Inte lika mycket i år. Fullständigt fiasko, visserligen borde jag inte förvänta mig från hålan som gud glömde men det är löjligt. Kan man inte ha en plan redo två år i rad så är det bara att skeppa de ner.
Ungefär vad jag tycker om plasten på Tele2, men där pratar vi sen dom öppnade (2013?), även om sanden förra säsongen var en ny lägsta nivå jag aldrig trodde jag skulle få uppleva inom svensk elitfotboll.. Helt uppriktigt flera klasser värre än dom bilderna jag sett på Värnamo's matta.
Citera
2024-04-10, 09:49
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ungefär vad jag tycker om plasten på Tele2, men där pratar vi sen dom öppnade (2013?), även om sanden förra säsongen var en ny lägsta nivå jag aldrig trodde jag skulle få uppleva inom svensk elitfotboll.. Helt uppriktigt flera klasser värre än dom bilderna jag sett på Värnamo's matta.

Är det dessa bilder du sett?

https://www.aftonbladet.se/stories/368392/vaernamo-tvingas-spela-allsvenskan-i-exil?playlistId=K0iZ31ebkxEEavMqG1ehhcpw&utm_sourc e=sportbladet
Citera
2024-04-10, 09:51
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Underlaget på Tele2 är absolut skit, men nu är den godkänd för tävlingsspel. Att Värnamo först två dagar innan match byter både speldag och stad på matchen efter att planen inte blir godkänd är ju vansinnigt dåligt, nu riskeras samma sak hända igen och som sagt hände även förra året.
Citera
2024-04-10, 10:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Skönt att domarbasen förtydligar att lilldiffen absolut bjuds på en poäng:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/mQ7bLv/djurgardens-straff-mot-hacken-var-felaktig-domarbasen-erkanner
Tyckte faktiskt att den såg ganska klar ut, en sån straff man vet själv att den kommer domaren blåsa för men man själv tycker att de ska fria.

men jag såg nog fel, tyckte bollen gick på vänsterarmen sen, den han hade under sig.
Citera
2024-04-10, 10:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Om det där blir underkänt efter att HIFDIF fick spela i en sandlåda typ halva förra säsongen så pissar dom er i ansiktet.
Bara att spela för fan, kan de tillåta J Södra ha 25 cm högt gräs i september så ska det är vara "grönt".
Citera
2024-04-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Underlaget på Tele2 är absolut skit, men nu är den godkänd för tävlingsspel. Att Värnamo först två dagar innan match byter både speldag och stad på matchen efter att planen inte blir godkänd är ju vansinnigt dåligt, nu riskeras samma sak hända igen och som sagt hände även förra året.

Att det byts sent är kanske inte konstigt, besiktningen sker just några dagar före och det är inte kommunpamparna i Värnamo eller klubbfolket som står för den själva så dom får snällt flytta med kort varsel när det blir underkänt.

Dock fattar jag inte hur det kan vara så svårt just i Värnamo att få det speldugligt, känns geografiskt som övre medel för en bra gräsplan. Bilderna på mattan är sämre än något som inte underhålls alls och hör hemma i dom allra lägsta divisionerna, och man har ju svårt att tro att det är fallet.
Citera
2024-04-10, 12:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Att det byts sent är kanske inte konstigt, besiktningen sker just några dagar före och det är inte kommunpamparna i Värnamo eller klubbfolket som står för den själva så dom får snällt flytta med kort varsel när det blir underkänt.

Dock fattar jag inte hur det kan vara så svårt just i Värnamo att få det speldugligt, känns geografiskt som övre medel för en bra gräsplan. Bilderna på mattan är sämre än något som inte underhålls alls och hör hemma i dom allra lägsta divisionerna, och man har ju svårt att tro att det är fallet.

Fast det kan ju knappast komma som en överraskning att planen kommer underkännas, nu var man ju medvetna om risken en bra bit innan besiktningen. Då kan man ju också ta ett ansvar och agera istället för att reagera, vilket såklart måste kännas tungt då man inte har ansvar för driften och bara får ta skiten.
Citera
2024-04-10, 13:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Värnamo är växtzon fyra, nästan fem. Småländska höglandet med närmaste omnejd är ungefär som södra Dalarna/norra Uppland.

Ursäktar ju inte dåligt arbete, men det geografiska läget säger inte allt.
Senast redigerad av mishima 2024-04-10 kl. 13:07.
Citera
2024-04-10, 13:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London

https://www.aftonbladet.se/stories/368392/vaernamo-tvingas-spela-allsvenskan-i-exil?playlistId=K0iZ31ebkxEEavMqG1ehhcpw&utm_sourc e=sportbladet
Herregud... Borde leda till böter.
Citera
2024-04-10, 16:19
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Värnamo är växtzon fyra, nästan fem. Småländska höglandet med närmaste omnejd är ungefär som södra Dalarna/norra Uppland.

Ursäktar ju inte dåligt arbete, men det geografiska läget säger inte allt.
Typiskt dig att komma med sån där info.
Citera
2024-04-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Skönt att domarbasen förtydligar att lilldiffen absolut bjuds på en poäng:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/mQ7bLv/djurgardens-straff-mot-hacken-var-felaktig-domarbasen-erkanner

Tuff start för domarna.

Citat:
Sent inatt kliver domarbasen Stefan Johannesson ut till domarens försvar.

– Straffen som BP får mot AIK, den tycker vi kan vara straff för handen är lite i en onaturlig ställning, sen förstår jag argumenten på båda sidor. Det finns argument som talar för och emot en straff.

I detta fall (Djurgården-Häcken) är argumenten som talar för straffen i alla fall helt klart starkare.

Johannesson avslutar:

– Jag har inte sett situationen i Västerås-Elfsborg, den kan jag inte kommentera eftersom att jag själv var på en annan allsvensk match vid den tidpunkten.
Citera
2024-04-10, 18:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London

Ja. Det ser såklart riktigt illa ut, men jag tyckte nog sanden på Tele2 var betydligt värre.
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Alltså, det är ju inte ert eller diffens fel att underlaget är skit så tro inte att detta är ett försök från min sida att kasta skit.

Med detta sagt, när polare från Kroatien undrar om det är på grund av alla araber och afrikaner som vi inte har råd med riktigt gräs, eller iaf hyggligt konstgräs, för två av våra största klubbar börjar det bli pinsamt. SvFF måste fan börja markera tydligt och sätta en acceptabel lägstanivå, och Tele2s underlag håller fan inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Bara att spela för fan, kan de tillåta J Södra ha 25 cm högt gräs i september så ska det är vara "grönt".
Jag har ju spelat på både asfalt och grus, så visst fan förstår jag varför man kan tycka att det bara är att köra, men problemet är att det alltid i slutändan är någon slipsfitta som vill spara in lite pengar som ligger bakom att vi har sämre planer än valfritt f.d. sovjetland, och så länge det tolereras av SvFF kommer dom fortsätta hålla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in