2024-04-10, 20:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja. Det ser såklart riktigt illa ut, men jag tyckte nog sanden på Tele2 var betydligt värre.

Alltså, det är ju inte ert eller diffens fel att underlaget är skit så tro inte att detta är ett försök från min sida att kasta skit.

Med detta sagt, när polare från Kroatien undrar om det är på grund av alla araber och afrikaner som vi inte har råd med riktigt gräs, eller iaf hyggligt konstgräs, för två av våra största klubbar börjar det bli pinsamt. SvFF måste fan börja markera tydligt och sätta en acceptabel lägstanivå, och Tele2s underlag håller fan inte.

Jag har ju spelat på både asfalt och grus, så visst fan förstår jag varför man kan tycka att det bara är att köra, men problemet är att det alltid i slutändan är någon slipsfitta som vill spara in lite pengar som ligger bakom att vi har sämre planer än valfritt f.d. sovjetland, och så länge det tolereras av SvFF kommer dom fortsätta hålla på.
"... så jag vet ju vad jag snackar om asså"
Citera
2024-04-10, 20:27
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ja. Det ser såklart riktigt illa ut, men jag tyckte nog sanden på Tele2 var betydligt värre.

Alltså, det är ju inte ert eller diffens fel att underlaget är skit så tro inte att detta är ett försök från min sida att kasta skit.

Med detta sagt, när polare från Kroatien undrar om det är på grund av alla araber och afrikaner som vi inte har råd med riktigt gräs, eller iaf hyggligt konstgräs, för två av våra största klubbar börjar det bli pinsamt. SvFF måste fan börja markera tydligt och sätta en acceptabel lägstanivå, och Tele2s underlag håller fan inte.

Jag har ju spelat på både asfalt och grus, så visst fan förstår jag varför man kan tycka att det bara är att köra, men problemet är att det alltid i slutändan är någon slipsfitta som vill spara in lite pengar som ligger bakom att vi har sämre planer än valfritt f.d. sovjetland, och så länge det tolereras av SvFF kommer dom fortsätta hålla på.

Ja, Miami Beach var under all kritik men den byttes ju relativt snabbt också (om än ej snabbt nog). Ser dock hellre spel på den som ligger nu än den Värnako erbjuder för stunden även om man såklart önskar att alla matcher spelades på en matta lik Olympias.

De som säger att det är en annan sport på plast… möjligt. Detsamma gäller dock i minst lika hög utsträckning för spel på en åker.
Citera
2024-04-10, 23:02
Medlem
I fjol hade AIK skrapat ihop 4 poäng i omgång 5. Nu har man fyra poäng efter två omgångar. Sjukt bra ju!
Citera
2024-04-11, 00:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
"... så jag vet ju vad jag snackar om asså"
Jag kanske borde skrivit "Jag minns hur det är att spela på asfalt och grus" istället, men min poäng är att det är lite löjligt ibland när vuxna män gråter ut offentligt om att det finns lite gropar i gräsmattan.
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ja, Miami Beach var under all kritik men den byttes ju relativt snabbt också (om än ej snabbt nog). Ser dock hellre spel på den som ligger nu än den Värnako erbjuder för stunden även om man såklart önskar att alla matcher spelades på en matta lik Olympias.

De som säger att det är en annan sport på plast… möjligt. Detsamma gäller dock i minst lika hög utsträckning för spel på en åker.
Mitt problem är att det sitter någon konsult någonstans som inte bryr sig ett skit om sporten och föreslår att man kan spara pengar på att köpa in lite sämre matta eller att skita i att underhålla mattan man har, och att detta måste börja slås ner mot utan pardon. Denna skiten kommer fortsätta tills vi sätter stopp och ställer krav.

Att det enda laget i ligan som äger sin arena, och betalar för mattan själva hämtar in planskötare från typ England och har bäst matta varje år säger en hel del. Det är dags att sluta uppföra oss som om vi levde i nått u-land. Värnamo ligger inte i Kongo. Att kräva bra gräs eller plast är så jävla minimum som det kan bli.
Citera
2024-04-11, 06:31
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Jag kanske borde skrivit "Jag minns hur det är att spela på asfalt och grus" istället, men min poäng är att det är lite löjligt ibland när vuxna män gråter ut offentligt om att det finns lite gropar i gräsmattan.

Mitt problem är att det sitter någon konsult någonstans som inte bryr sig ett skit om sporten och föreslår att man kan spara pengar på att köpa in lite sämre matta eller att skita i att underhålla mattan man har, och att detta måste börja slås ner mot utan pardon. Denna skiten kommer fortsätta tills vi sätter stopp och ställer krav.

Att det enda laget i ligan som äger sin arena, och betalar för mattan själva hämtar in planskötare från typ England och har bäst matta varje år säger en hel del. Det är dags att sluta uppföra oss som om vi levde i nått u-land. Värnamo ligger inte i Kongo. Att kräva bra gräs eller plast är så jävla minimum som det kan bli.

Sverige var ju faktiskt ett U-land för inte så värst längesen, om man jämför med övriga Västeuropa. Det, i kombination med jantelagen("det duger åt oss" ala Stig Helmer) har gjort att vissa U-landstendenser fortfarande finns kvar.
Citera
2024-04-11, 08:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Med detta sagt, när polare från Kroatien undrar om det är på grund av alla araber och afrikaner som vi inte har råd med riktigt gräs, eller iaf hyggligt konstgräs, för två av våra största klubbar börjar det bli pinsamt.
Vad är hygglig konstgräs i förhållande till det som ligger på Tele2 idag?
Citera
2024-04-11, 08:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vad är hygglig konstgräs i förhållande till det som ligger på Tele2 idag?
Bravida har väl ganska hyggligt konstgräs. Borås Arena också. Alltså, Tele2 är ju sämst så..
Citera
2024-04-11, 08:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Bravida har väl ganska hyggligt konstgräs. Borås Arena också. Alltså, Tele2 är ju sämst så..
Vad är det för skillnad menar du? Är det olika typer? Vad för olika typer är det?
Eller går du bara på "en känsla"?

Är ärligt intresserad om det är så att det finns olika typer med uppenbar skillnad. Men går du på subjektiv "känsla" är jag inte intresserad.
Citera
2024-04-11, 08:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vad är det för skillnad menar du? Är det olika typer? Vad för olika typer är det?

Eller går du bara på "en känsla"?
Det är olika typer, och framförallt annat underlag under gräset vad jag vill minnas.
Citera
2024-04-11, 08:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det är olika typer, och framförallt annat underlag under gräset vad jag vill minnas.
Kan man läsa mer om dessa typer någonstans?
Citera
2024-04-11, 09:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, det kan man, men om du tror jag glömt bort hur du viftade bort mina forskarstudier sist med att ni minsann hade fler skador när ni spelade på gräs än vad ni har nu så har du fel. Du kan glömma att jag kommer ta mig tid att gräva fram ett skit åt dig.

Google is your friend.
Citera
2024-04-11, 10:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Nej, eftersom det han skriver är trams.

Konstgräs är totalt överlägset naturgräs norr om Skåne.

Konstgräs:
- Bodö/Glimt
- Molde
- Djurgården
- Häcken
- Bajen (egna kapitalet)
- Elfsborg (hotar i toppen)

Naturgräs:
- Rosenborg
- Solna
- IFK Göteborg

Tidigare storlag som ej bytt till konstgräs har tappat markant i eget kapital, i tabellen och i Europaspelet. Solna har 1 SM-guld, i övrigt är det 3 st SM-guld och 3 gruppspel i Europa för konstgräslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in