2024-08-26, 10:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Orolig för matchen mot GRIS ikväll, funderar på om vi inte borde starta utan Besara för att han ska få vara frisk resten av karriären. Kan kanske komma in senare då de förhoppningsvis fått några gula kort. Vi ska inte falla in i deras grisfotboll utan spela vårt vanliga spel såklart.
GAIS kommer trycka ner er. Extrem mismatch för er enligt mig.
Senast redigerad av Teu 2024-08-26 kl. 10:35.
Citera
2024-08-26, 10:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag tycker att vi ska börja prata om Sirius, BP, Västerås mfl som enbart tycks deltaga i Allsvenskan för att ge dem tre traditionella stockholmsklubbarna gratispoäng. Men när stygga Malmö kommer på besök spelar de som att det vore liv och död.
Jag tror mer att era spelare har svårt att ställa om från CL-kval till serielunk i Allsvenskan.
Citera
2024-08-26, 10:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
GAIS kommer trycka ner er. Extrem mismatch för er enligt mig.
Ja, blir en tuffar match än många tror. Trycka ner oss vet jag inte, men de kommer ligga lite över gränsen i vaje närkamp, gäller att vara snabbare än dem och förhoppningsvis ha en domare på plan, inte en kon.
Citera
2024-08-26, 10:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, blir en tuffar match än många tror. Trycka ner oss vet jag inte, men de kommer ligga lite över gränsen i vaje närkamp, gäller att vara snabbare än dem och förhoppningsvis ha en domare på plan, inte en kon.
Om dom inte lyckas grisa sig till 3 poäng kommer några av era finlirare gå sönder. GAIS är tveklöst det nya Varberg.
Citera
2024-08-26, 10:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Om dom inte lyckas grisa sig till 3 poäng kommer några av era finlirare gå sönder. GAIS är tveklöst det nya Varberg.
Ja, äntligen är vi överens
Citera
2024-08-26, 11:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tror mer att era spelare har svårt att ställa om från CL-kval till serielunk i Allsvenskan.

Så du tror ni har chansen på guld fortfarande?

Vad säger du om Solnas förvandling?
Citera
2024-08-26, 11:17
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Modesto håller jag som en topp 3 spelare i hela ligan, omöjlig för oss att ersätta fullt ut. Dock hoppas man att Uddenäs + pengar kan vara en hygglig affär som inte innebär en allt för stor nedgradering i det sportsliga. Känns bra med lån+klausul för att kunna säkerställa om han håller måttet först innan vi köper. En annan aspekt är att vi behöver fler svenska spelare i truppen.

I övrigt ska vi ha duktigt betalt för Modesto. Det kommer inte bli någon jävla firesale här inte. Alla bud under 40 ska kastas i papperskorgen omedelbart.
Han är definitivt yttersta toppklass och skulle nästan vara omöjlig för någon att ersätta. Och tack vare att ni får lite oväntade pengar för Dabo så lär ni ha råd att tacka nej till lägre bud. 40 milj kr lär ni få.

Har hänt en del sedan jag tyckte att Martin borde ge er ett bud på 30 för Pittas och Modesto.
Citera
2024-08-26, 11:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Så du tror ni har chansen på guld fortfarande?

Vad säger du om Solnas förvandling?
Inlägget jag besvarade uppvisade tecken på konspiratoriskt tänk. Jag påpekade att inre snarare än yttre omständigheter förklarar deras svaga resultat mot halvlag. Och då nämnde jag inte den höga snittåldern och högre skadebenägenheten på deras spelare.

I detta fanns inga spekulationer om våra guldchanser men eftersom du nämner det. Slår vi Häcken och Malmö så ligger vi 1p från serieledning med 27p kvar att spela om. Rent matematiskt har vi det inte i egna händer, men utifrån erfarenheter från 2022 där vi höjde poängsnittet under Europa så finns det absolut möjligheter till guld. Frågan handlar snarare om vår förmåga att nå upp till nivå. Där ställer jag mig mer tveksam även om senaste insatsen var väldigt lovande.

Calisir är trots erfarenhet inte förstavalet i BPs backlinje. Anledningen såg vi igår vid reducering. Annars tycker jag Solnas 'förvandling' rent resultatmässigt beror på individuella spelare som nu går emot försäljning. Er förmåga att hålla nollan är på Häcken-nivå. Vilket är illa för alla lag men extra mycket så för ett Solna som kör 5-backslinje.
Citera
2024-08-26, 13:15
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Inlägget jag besvarade uppvisade tecken på konspiratoriskt tänk. Jag påpekade att inre snarare än yttre omständigheter förklarar deras svaga resultat mot halvlag. Och då nämnde jag inte den höga snittåldern och högre skadebenägenheten på deras spelare.

I detta fanns inga spekulationer om våra guldchanser men eftersom du nämner det. Slår vi Häcken och Malmö så ligger vi 1p från serieledning med 27p kvar att spela om. Rent matematiskt har vi det inte i egna händer, men utifrån erfarenheter från 2022 där vi höjde poängsnittet under Europa så finns det absolut möjligheter till guld. Frågan handlar snarare om vår förmåga att nå upp till nivå. Där ställer jag mig mer tveksam även om senaste insatsen var väldigt lovande.

Calisir är trots erfarenhet inte förstavalet i BPs backlinje. Anledningen såg vi igår vid reducering. Annars tycker jag Solnas 'förvandling' rent resultatmässigt beror på individuella spelare som nu går emot försäljning. Er förmåga att hålla nollan är på Häcken-nivå. Vilket är illa för alla lag men extra mycket så för ett Solna som kör 5-backslinje.

Han som inte ens bor eller kommer från Stockholm spekulerar.
Citera
2024-08-26, 13:28
Avslutad
Citat:

Är ni 20-talets svar på 10-talets AIK?
Citera
2024-08-26, 13:44
Medlem
eternussermos avatar
Det bör väl bli något i åminnelse av Svennis i allsvenskan framöver, kanske en tyst minut redan ikväll?
Citera
2024-08-26, 14:02
Medlem
Teus avatar
Fuck cancer.

RIP Svennis. En av dom största någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in