Citat:
Ursprungligen postat av
Skarparattarn
Så du tror ni har chansen på guld fortfarande?
Vad säger du om Solnas förvandling?
Inlägget jag besvarade uppvisade tecken på konspiratoriskt tänk. Jag påpekade att inre snarare än yttre omständigheter förklarar deras svaga resultat mot halvlag. Och då nämnde jag inte den höga snittåldern och högre skadebenägenheten på deras spelare.
I detta fanns inga spekulationer om våra guldchanser men eftersom du nämner det. Slår vi Häcken och Malmö så ligger vi 1p från serieledning med 27p kvar att spela om. Rent matematiskt har vi det inte i egna händer, men utifrån erfarenheter från 2022 där vi höjde poängsnittet under Europa så finns det absolut möjligheter till guld. Frågan handlar snarare om vår förmåga att nå upp till nivå. Där ställer jag mig mer tveksam även om senaste insatsen var väldigt lovande.
Calisir är trots erfarenhet inte förstavalet i BPs backlinje. Anledningen såg vi igår vid reducering. Annars tycker jag Solnas 'förvandling' rent resultatmässigt beror på individuella spelare som nu går emot försäljning. Er förmåga att hålla nollan är på Häcken-nivå. Vilket är illa för alla lag men extra mycket så för ett Solna som kör 5-backslinje.