2024-03-15, 00:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Är Finnen bättre än Gracia? Är Dansken ett spännande alternativ till Piotr? Är Hummern bättre än Kalle-Kula? Är nämnde Gulliksen bättre än… vem ska vi välja? Är Albin bättre än Mange, Schüller eller Sabo? Oklart kanske men konkurrenterna är fortfarande kvar. Är Leachen bättre än Finndell och tidigare nämnda? Är Malcom bättre än Vaiho 2023? Det sista tar emot men förmodligen ja va?

Är DIF 2024 bättre än 2023? Tveklöst. Redan nu. Den största förändringen är dock spelsystem som förändras när vi inte spelar tre defensiva mittfältare i ett 4-3-3.
Therkildsen och Gulliksen kommer säkert lyckas, och även om ni förstärkt fler svaga positioner har jag oerhört svårt att se Hümmet som en Allsvensk topp 5 spelare på sin position. I övrigt ser det gammalt och trött ut i er trupp. Jag har uppriktigt tippat er som sämst i stan i år. Många positioner skulle ha renoverats redan förra säsongen, och att ni kom 4 är fan en bragd sett till vad KoT förfogade över för material.
Senast redigerad av Teu 2024-03-15 kl. 00:22.
Citera
2024-03-15, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Oj jävlar! Såg precis Djurgårdens inledande spelschema!

Blåvitt (b)
Häcken (h)
Sirius(h)
AIK (b)
MFF (h)

Det där låter som max 4p men lika gärna 0-1p med lite oflyt. Tråkigt att drömmarna om guld grusas redan efter 5 omgångar.
Enkla 12 poäng
Citera
2024-03-15, 07:05
Avslutad
Supporterskap är ändå väldigt känslostyrt och för stunden utom i vissa hopplösa fall som framkommer ganska ofta i denna tråd. Gäller att se ödmjukt på det innan säsongen. Bara för att man verkar formtoppa tidigt, har överlägset bäst trupp, rekordvärvat osv. osv. betyder i slutändan inte så mycket.

Elfsborg gjorde noll av detta förra säsongen och hade två matchbollar till slut, förutsåg någon det komma?
Citera
2024-03-15, 07:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Supporterskap är ändå väldigt känslostyrt och för stunden utom i vissa hopplösa fall som framkommer ganska ofta i denna tråd. Gäller att se ödmjukt på det innan säsongen. Bara för att man verkar formtoppa tidigt, har överlägset bäst trupp, rekordvärvat osv. osv. betyder i slutändan inte så mycket.

Elfsborg gjorde noll av detta förra säsongen och hade två matchbollar till slut, förutsåg någon det komma?
Mycket viktig påminnelse till ett lag som säkrade kontrakt i omgång 28.
Citera
2024-03-15, 08:01
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Enkla 12 poäng
Det där är alltså lag som är lite bättre än Skövde, Degerfors och Nordic United.
Citera
2024-03-15, 08:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Mja, det är ju sannolikhetslära vi har att göra med här, och rekordvärvningar påverkar sannolikheten positivt. Ni går in i säsongen som klara favoriter i min mening, Botheim är en monstervärvning som jag är förvånad över att det inte pratas mer om, men detta innebär ju inte att det är omöjligt att Sirius vinner. Men visst har känslor företräde framför förnuft. Jag har aldrig tippat AIK utanför topp 3 oavsett hur skit saker sett ut under försäsongen eller cupen, och förstår naturligtvis att detta känslostyrt från min sida.
Citera
2024-03-15, 10:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det där är alltså lag som är lite bättre än Skövde, Degerfors och Nordic United.

men inte bättre än Landskrona
Citera
2024-03-15, 11:00
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
men inte bättre än Landskrona
Uselt att förlora mot dom såklart. Men jag hade knappast fått hybris av att slå dom heller...
Citera
2024-03-15, 11:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Uselt att förlora mot dom såklart. Men jag hade knappast fått hybris av att slå dom heller...

Att en lirare som spammar om DIF härinne har hybris betyder nog inte att vi alla har det.
Citera
2024-03-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är inte Gulliksen nytt transferrekord för er? Känns inte så snålt att betala över tio miljoner för Åslund, om det nu stämmer.

Den Henrik Berggren jag känner till är sångaren i Broder Daniel.
Som VSK-are är jag nöjd med dryga 10 miljoner för Åslund. Men som en som varit med ett tag,tycker jag det är tråkigt med övergångar under säsong.
Citera
2024-03-15, 11:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Som VSK-are är jag nöjd med dryga 10 miljoner för Åslund. Men som en som varit med ett tag,tycker jag det är tråkigt med övergångar under säsong.
10 miljoner känns rent spontant som ett ganska kraftigt överpris, men har man så mycket pengar som dif har just nu kommer alla kräva ut sin pound of flesh vid förhandlingarna. Jag är mest förvånad över att dom fick Gulliksen så jävla billigt. Men ja, ni ska onekligen vara nöjda med 10.
Citera
2024-03-15, 12:09
Medlem
Citat:
Mff hemma har vi enkelt för, aik borta lite svårare. Sirius ska inte vara några större bekymmer och gbgsfotbollen är riktigt illa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in