2024-04-09, 18:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, inte lika kul som hektopris på laxfitta i delidisken men ändå en mening man aldrig trodde man skulle läsa
Fast laxfitta är ju skitsvårt att få tag på! Kukräven däremot är en invasiv art som sprider sig som löpeld om den tillåts härja fritt!
Citera
2024-04-09, 18:39
Medlem
Lagt 23 lax på MFF denna säsong, det är helt uppenbart lätta pengar
Citera
2024-04-09, 18:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
https://twitter.com/EnesAhmetoviic/status/1777640088282796429

Värnamos sportchef är rätt irriterad på kommunen p.g.a. skicket på gräsmattan på Finnvedsvallen (då Värnamo kommun äger och driver arenan). De ska spela hemma mot Malmö på söndag, planen ska inspekteras på torsdag och får den inte godkänt så kommer också den matchen spelas i Borås (som matchen mot Gais). Nu är jag ingen expert på fotbollsplaner, men tveksamt att den där planen får godkänt, och hur mycket kan de göra på två dagar för att förbättra planen?

Förstår att Ahmetovic är less på kommunen, vi är tre veckor in på säsongen och planen är fortfarande inte spelbar, trots att kommunen säger att de gör allt de kan.

(För de som inte har twitter så ser planen på Finnvedsvallen ut så här: https://pbs.twimg.com/media/GKtypTDWoAApwRK?format=jpg&name=large)
Om det där blir underkänt efter att HIFDIF fick spela i en sandlåda typ halva förra säsongen så pissar dom er i ansiktet.
Citera
2024-04-09, 19:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fast laxfitta är ju skitsvårt att få tag på! Kukräven däremot är en invasiv art som sprider sig som löpeld om den tillåts härja fritt!
Ni bänkar generaler och spelar småpojkar.

Klart det blir 3-3 då.
Citera
2024-04-09, 20:14
Medlem
bagarn29s avatar
Hur ska en skotträdd Bergvall klara sig i PL. Var han rädd om utseendet eller frisyren när han duckar för Lindbergs 2-0 mål?
Han är bra i allsvenskan men jag tror han kommer att bli utlånade till ett lag i Championship eller hamnar i U 21 laget.
Han skulle valt Frankfurt.
Citera
2024-04-09, 20:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur ska en skotträdd Bergvall klara sig i PL. Var han rädd om utseendet eller frisyren när han duckar för Lindbergs 2-0 mål?
Han är bra i allsvenskan men jag tror han kommer att bli utlånade till ett lag i Championship eller hamnar i U 21 laget.
Han skulle valt Frankfurt.
Tror inte att han ville vara på den för att ställa målvakt.. Nu råkade den gå in ändå så ser dumt ut.

Det är till Spurs han går till och inget riktigt storlag. Finns fullt av spelare man kan ifrågasätta i Spurs idag och vad dom håller på med, så att han ducka är inga problem.. Tror han kommer få sina minuter på försäsongen och några inhopp i ligan innan dom inser att han måste starta.
Citera
2024-04-09, 20:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tror inte att han ville vara på den för att ställa målvakt.. Nu råkade den gå in ändå så ser dumt ut.

Det är till Spurs han går till och inget riktigt storlag. Finns fullt av spelare man kan ifrågasätta i Spurs idag och vad dom håller på med, så att han ducka är inga problem.. Tror han kommer få sina minuter på försäsongen och några inhopp i ligan innan dom inser att han måste starta.

Jag har var Spurs fan sedan 1961 och jag kan hålla med om att finns tre bättre lag i PL.
Jag ser inte vem han skulle peta i A-truppen. Jag tror att detta är ett för stort steg för honom.
Jag hoppas att Nanasi inte gör samma misstag utan väljer ett lag som ger honom speltid.
Citera
2024-04-09, 21:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag har var Spurs fan sedan 1961 och jag kan hålla med om att finns tre bättre lag i PL.
Jag ser inte vem han skulle peta i A-truppen. Jag tror att detta är ett för stort steg för honom.
Jag hoppas att Nanasi inte gör samma misstag utan väljer ett lag som ger honom speltid.
Påstår du att Spurs är fjärde största klubben i England eller menar du enbart denna säsong?

Du kommer få se det när han visar sig vara tillräckligt bra.. Inte förvånad om han tar platsen Maddi har då han enbart är bra en tredjedel varje säsong.

Jag kanske överskattar Bergvall otroligt men ser en ny Iniesta i honom och om "ni" lyckas utveckla han lika bra som ni gjorde med Luka så är han snart i ett av dom största lagen i världen.
Citera
2024-04-09, 21:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Blir det Bergvall-avatar även för dig om han tar startplats i Spöörs?
Citera
2024-04-09, 22:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Nix jag är nöjd med den jag har. Däremot ska jag erkänna om jag har fel.
Citera
2024-04-09, 23:24
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Kan du vara snäll och synas i matchprattrådar även när DIF ligger under? Det kan inte vara sån tidsförskjutning från stockholm till småland att du alltid dyker upp när dom leder eller har vänt. Sött att du är helt salig över 1 poäng hemma mot Häcken btw. Ribban ligger lågt.
Citera
2024-04-10, 05:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
https://twitter.com/EnesAhmetoviic/status/1777640088282796429

Värnamos sportchef är rätt irriterad på kommunen p.g.a. skicket på gräsmattan på Finnvedsvallen (då Värnamo kommun äger och driver arenan). De ska spela hemma mot Malmö på söndag, planen ska inspekteras på torsdag och får den inte godkänt så kommer också den matchen spelas i Borås (som matchen mot Gais). Nu är jag ingen expert på fotbollsplaner, men tveksamt att den där planen får godkänt, och hur mycket kan de göra på två dagar för att förbättra planen?

Förstår att Ahmetovic är less på kommunen, vi är tre veckor in på säsongen och planen är fortfarande inte spelbar, trots att kommunen säger att de gör allt de kan.

(För de som inte har twitter så ser planen på Finnvedsvallen ut så här: https://pbs.twimg.com/media/GKtypTDWoAApwRK?format=jpg&name=large)

Det måste vara ett skämt. Förra året kunde jag ändå köpa det. Inte lika mycket i år. Fullständigt fiasko, visserligen borde jag inte förvänta mig från hålan som gud glömde men det är löjligt. Kan man inte ha en plan redo två år i rad så är det bara att skeppa de ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in