2023-11-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det man skall ha i åtanke är att araber är generellt sätt dåliga affärsmän och det har vi noterat rent historisk. Liksom vem föreslår att få pruta och även krita sina köp?

Utöver detta noterar jag att Saudiarabien vill kunna äga alla sporter. Om de vill hade se kunnat köpa upp hela NHL och ha alla ishockeymatcher i Saudiarabien för all framtid, de har pengar för det.

Men precis som med privatekonomi, man måste ta hänsyn med vilka utgifter man har och vad man har ut i lön. Det finns Stockholmare som har 65 000 i lön och verkar likt förbannat gå back pga alla Krogbesök.

Snarare alla besök efter krogen
Citera
2023-11-28, 20:24
Medlem
Citat:
Nu då e-sporten är erkänd känns det också som att den lobbyism är död liksom "jaha.....vad gör vi nu då?!"

Är.det inte många tjocka feminister där som är "kända".på Twitch?

Jo. De sitter inkvoterade streamers både killar och tjejer tror de är kända med sina 20följare.
Men sanningen är att varken forsen eller sjow vill sätta sin fot på dreamhack.
Citera
2023-11-28, 20:28
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Bukowski-
Ok, tror dock inte de kör med någon billig utrustning, men du vet väl bättre än mig...
En dator förlorar 50 % av sitt värde när den går från ny till begagnad. Men visst, om du tror att det är värt att råna massa begagnade datorer o försöka sälja sen på blocket är upp till dig
Citera
2023-11-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ni som har varit i Dreamhack som ung mellan 2002-2010. Vad är det som har hänt med konceptet? Var det bättre förr sådär 2005 för er som var där?

Varför tycker många att DreamHack har blivit sämre?

Snabb internetuppkoppling är en anledning till att dreamhack är mindre intressant. När man var där som liten så var det en dröm att fylla datorn med filmer mm
Citera
2023-11-28, 20:31
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Vad har lokala spelbolag egentligen med Dreamhack att göra? Back in the day spelade alla CS, Dota och Starcraft och det drog folk ändå. Att Dice som inte gjort bra spel på många år har något att tjäna på Dreamhack ställer jag mig tveksam till. Paradox kanske kan få lite reklam men det får de ändå?

Feminister och PK har ju både skadat gaming kulturen och LAN kulturen. Kanske Dreamhack passar i Stockholm vid eftertanke?

Sitter det 4090s i datorerna så är de värda otroligt mycket. En grafikkorts raid hade dragit in mycket pengar.

https://www.sweclockers.com/marknad/...-rtx4090-strix
Stort jävla om. Inte ens 1% sitter med 4090.
O du menar att man riskerar fängelse för CHANSEN att hitta ett 4090, sen sälja det på blocket?
Tror du verkligen kriminella är så efterblivna?
Citera
2023-11-28, 20:34
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
En dator förlorar 50 % av sitt värde när den går från ny till begagnad. Men visst, om du tror att det är värt att råna massa begagnade datorer o försöka sälja sen på blocket är upp till dig

Nja, egentligen var det halvt på skämt, men visst värde kan det säkert finnas.
Citera
2023-11-28, 20:36
Medlem
Är det inga gamers som tänker på etiska aspekten? Dvs. vill man stödja en kass stat? Jag trodde att de skulle bli som deras värdelösa golftour och fotboll, bojkott och de som drar för pengarna blir rika men solkar ner sin karriär totalt.
Citera
2023-11-28, 20:39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Även från Köpenhamn, man är väl framme inom 4 timmar med bil?

Edit: bara cirka 15 mil från Göteborg till Jönköping!? Nice

Bussen tar två timmar och kostar under hundralappen. När det är event på Elmia så brukar bussen också stanna där vilket gör att man inte behöver krångla med andra kommunikationer.
Citera
2023-11-28, 20:41
Medlem
Firewaias avatar
Varit på Dreamhack ett tiotal gånger sedan de fortfarande hade demotävlingar och det var privatägt. Sedan det såldes har det inte varit något annat än ett girigt sponsor-jippo för fortnite-ungar och deras lattepappor… tråkigt att se det dö i händerna på ett gäng araber
Citera
2023-11-28, 20:43
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Helt otroligt korkat.
Citera
2023-11-28, 20:48
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Bukowski-
Här blir det ytterligare en drömevent för gängkriminella att raida under natten. Kommer vara minimal bevakning och det finns värden för många miljoner i form utav datorer och servrar och annat smått och gott - varsegoda, Foxtrot!
Precis

Jag har också hört att foxtrots störtsta inkomskälla är att råna ungdomar på begagnade datorer.....

Om dom har tid med det?

Dom kanske är ute och och rånar zigenare på pantburkar istället?

Skärp dig.
Citera
2023-11-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Det var väl tyvärr väntat att det skulle ske, allt handlar ju om pengar och det får man väl ha förståelse för. Stockholm lockar antagligen extremt mycket mer endagsbesökare och det är ju det som prioriteras nu.

Har varit och spelat runt 20 gånger och de senaste åren är det tydligt mycket mer fokus på expot och mindre på LAN. Förhoppningsvis innebär detta att dom inte slutar helt med LAN-platserna men på sikt är nog även det något som ligger i farozonen.

Vet många gamla rävar, mig själv inkluderat, som troligen inte kommer åka nu, men återigen så handlar ju enbart om inkomster.

Ja. Det är mycket tydligt. Sedan betalar ett företag troligen 100gånger mer för samma yta som används av 100 uppkopplade datorer.

Jag var där med ungarna både fredag och lördag förra året. Ungarna älskade det och det märktes att se riktade in sig på barnen. Men jag jämför med åren 2008-2013. Då var montrarna intryckta i hörnen. Nu frontar det hela spektaklet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in