2023-11-28, 20:57
Medlem
Flummigheters avatar
Var kommer det hållas? Sorry om jag missat det.

Annars finns det kanske någon stor moske det kan vara på, finns väl stora sådana i fjollträsk?
Så kan zarrabi-arabi-blarghi å dylika ju cutta 2 h*rungar i en smäll.

Känns som att DH-konceptet blivit rätt urvattnat, och iom detta förstärks den känslan.
Citera
2023-11-28, 21:05
Medlem
Skulle aldrig kunna tänka mig att åka till Stockholm på DH. Vem fan vill gå med en dator genom den stan. Bara en massa barnskurkar överallt. Kan ingen öppna en alternativ DH i Jönköping?
Citera
2023-11-28, 21:34
Medlem
TarmeBaisses avatar
Tråkigt att småland inte ska få något speciellt. Jag kommer ihåg när de flyttade en stor bilträff för många år sedan. Helt plötsligt var det inte snack om saab och volvo. Alla skulle bara prata om utländska bilar.

Hoppas småländska grabbarna kan starta något nytt.
Citera
2023-11-28, 21:40
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Idiotiskt beslut som säkert är fattat på grunder av bekvämlighet.

Dreamhack är en händelse i Jönköping.

I Stockholm kommer det inte att vara något mer än några nördar i en fritidslokal.
Precis.
Tveksamt hur många som dyker upp.
Hotell är ju dyrt och att hyra lokaler bara sådär i Stockholm lär ju bli ganska mycket dyrare än en kommun och dess invånare som ställer upp helhjärtat på Dreamhack.
Citera
2023-11-28, 21:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Bukowski-
Självklart finns det vakter men tror du dessa har en chans när gängen ev. kommer med skjutvapen i hand?
Sedan ska vi nog inte förakta att dessa grabbar och tjejer har nåt i datorn som kan tala om var den är....
Citera
2023-11-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Precis.
Tveksamt hur många som dyker upp.
Hotell är ju dyrt och att hyra lokaler bara sådär i Stockholm lär ju bli ganska mycket dyrare än en kommun och dess invånare som ställer upp helhjärtat på Dreamhack.

Det lär säkert kosta 399 eller mer för 1 dag där pga hyran.
Citera
2023-11-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Snabb internetuppkoppling är en anledning till att dreamhack är mindre intressant. När man var där som liten så var det en dröm att fylla datorn med filmer mm

Ok , jag fick bredband i huset 2002 december och det var på 10 mbit. Så skulle anta att om man har på DreamHack sommaren 1999 var det nästan en investering att ladda hem filmer kan jag tänka mig som du nämnde. Har helt glömt bort tiden då piratkopiering av PC och DVD samt Playstation 1 vad en del av konsumtionen.
Citera
2023-11-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Vill Dreamhack locka så många som möjligt borde de flytta till Köpenhamn då Stockholm trots sin storlek ligger väldigt isolerat.

Dreamhack har ju event i Tyskland också och där hade det dragit ännu mer folk. Eller i Polen där det är billigt att flyga till och billiga omkostnader. Tryggare från Sveriges gängvåld också.

Köpenhamn är ju mer Europa också.

Bor man i Norrbotten känns Sverige och Europa avsides men det är Stockholm också ur ett amerikansk perspektiv som turistar i Europa.

Så kan, Köpenhamn hade faktiskt varit bättre.
Citera
2023-11-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är ju rimligt.
Känns fånigt att "världens största gaming event" ska hållas i någon bonnhåla i Smålands skogar.

Bor ju fler människor i Götaland än Svealand.

Så Jönköping har ju ett bättre och större antal människor i uppfång än våran knattehuvudstad Stockholm.
Senast redigerad av toalettdykare 2023-11-28 kl. 22:24.
Citera
2023-11-28, 22:53
Medlem
gs20s avatar
Handlar mycket om tradition också. Tror tex Köpenhamn skulle få svårt att ens dra ihop 500 danskar i ett lan.
Citera
2023-11-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är ju rimligt.
Känns fånigt att "världens största gaming event" ska hållas i någon bonnhåla i Smålands skogar.
Jaha, varför inte lägga det i new York eller London då än hålan Stockholm? säkert så de resonerade om burning man också, hur kan de lägga typ världens coolaste festival mitt i öknen.. kom på något eget istället nollåttaråtta.
Citera
2023-11-28, 23:23
Medlem
otellos avatar
Tråkigt, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in