2023-11-28, 19:09
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Perfekt tillflle att etablera en ny datorspelsfestival p elmia. Ngon kan tjna en rejl hacka hr fr att rikta sig till alla gamers och nrdar med en knsla fr tradition.
Citera
2023-11-28, 19:20
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Fr en utomstende, vad r grejen med ett hack/lan sen bredband kom och tog ver? De behver vl inte ns koppla upp sig lngre? Ganska frvnande att det verlevt. Men r vl att sitta och spela tillsammans nd som lockar ven om sjlva tekniken i dagslget gr det ondigt..

Jag frstr inte heller grejen med att sitta dr och svettas, f migrn av allt ljud etc. Frr fyllde det en genuin funktion, nr bredband inte var srskilt utbyggt och man kte dit fr att tanka film.

Med det sagt fruktansvrt illa att flytta till fjantholm. Hoppas det floppar.
Senast redigerad av S3ON 2023-11-28 kl. 19:23.
Citera
2023-11-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Jag frstr inte heller grejen med att sitta dr och svettas, f migrn av allt ljud etc. Frr fyllde det en genuin funktion, nr bredband inte var srskilt utbyggt och man kte dit fr att tanka film.

Med det sagt fruktansvrt illa att flytta till fjantholm. Hoppas det floppar.

Sedan kan jag anta att i mnga stder i Sverige fanns vl knappt adsl sdr 1998-1999 och drmed skulle jag anta att det blev en stor knsla d man spelade Starcraft:Brood War och Counter Strike 1.4 (eller 1.5) med hg uppkoppling.
Citera
2023-11-28, 19:32
Medlem
Kapitalismen har ddat dreamhack. Var dr frra ret med dagspass. Fretagen har tagit ver. Man har massa ljliga tvlingar dr man kan vinna en musmatta eller ett par badtofflor. LO-facket har tom stllt upp sin kommunistmonter.

D-Hallen som tidigare var den strsta hallen, packat med 10.000 datorer har reducerats till en hrna med xbox och sackosckar. Jag var dr ret nr basshunter hade sin hit med 'vi sitter hr i venten'. D stod hela dreamhack upp och buade. Nu har de tryckt in ngra EU-pallar i ett hrn p ovanvningen och har lite godisregn till alla horungar. All charm och karisma p dh har dtt. Kapitalismen har kkat upp att krlek

Det r vl runt 3-7000 uppkopplade datorer nu fr tiden. Detta att jmfra dreamhack p sin storhetstid 2010-2013. Med runt 15.000 uppkopplade datorer.
Dreamhack r som ett sjunkande skepp. Att det skulle vara 50.000 beskare frra ret tror jag inte en sekund p.
Citera
2023-11-28, 19:37
Medlem
SvampDamp.s avatar
Motivationen knns ju skev Gaming hr hemma i Stockholm
Citera
2023-11-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Kapitalismen har ddat dreamhack. Var dr frra ret med dagspass. Fretagen har tagit ver. Man har massa ljliga tvlingar dr man kan vinna en musmatta eller ett par badtofflor. LO-facket har tom stllt upp sin kommunistmonter.

D-Hallen som tidigare var den strsta hallen, packat med 10.000 datorer har reducerats till en hrna med xbox och sackosckar. Jag var dr ret nr basshunter hade sin hit med 'vi sitter hr i venten'. D stod hela dreamhack upp och buade. Nu har de tryckt in ngra EU-pallar i ett hrn p ovanvningen och har lite godisregn till alla horungar. All charm och karisma p dh har dtt. Kapitalismen har kkat upp att krlek

Det r vl runt 3-7000 uppkopplade datorer nu fr tiden. Detta att jmfra dreamhack p sin storhetstid 2010-2013. Med runt 15.000 uppkopplade datorer.
Dreamhack r som ett sjunkande skepp. Att det skulle vara 50.000 beskare frra ret tror jag inte en sekund p.

Nu d e-sporten r erknd knns det ocks som att den lobbyism r dd liksom "jaha.....vad gr vi nu d?!"

r.det inte mnga tjocka feminister dr som r "knda".p Twitch?
Citera
2023-11-28, 19:42
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
ven frn Kpenhamn, man r vl framme inom 4 timmar med bil?

Edit: bara cirka 15 mil frn Gteborg till Jnkping!? Nice
Varfr r det nice!? Har du lst trden??
Citera
2023-11-28, 19:45
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det r vll ett bra beslut fr de flesta av deltagarna d det kommer bli nrmare fr dom att ta sig dit.

Stockholm ska alltid suga t sig det som skapas och utvecklas i resten av landet.

Kan Stockholm skapa ngot sjlv istllet?
Citera
2023-11-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Motivationen knns ju skev Gaming hr hemma i Stockholm

Det hnvisar till alla spelbolag som finns dr som Dice.

Skvde r ju den stad som per capita har mnga spelutvecklare och spelstudio,ven omsttningen.

Malm har vl ett event som heter Nordic och Linkping har Nrcon.

Gteborg har en gng i tiden haft retrospelsmssan.
Citera
2023-11-28, 19:49
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det r vll ett bra beslut fr de flesta av deltagarna d det kommer bli nrmare fr dom att ta sig dit.

Vill Dreamhack locka s mnga som mjligt borde de flytta till Kpenhamn d Stockholm trots sin storlek ligger vldigt isolerat.

Dreamhack har ju event i Tyskland ocks och dr hade det dragit nnu mer folk. Eller i Polen dr det r billigt att flyga till och billiga omkostnader. Tryggare frn Sveriges gngvld ocks.
Citera
2023-11-28, 19:52
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det hnvisar till alla spelbolag som finns dr som Dice.

Skvde r ju den stad som per capita har mnga spelutvecklare och spelstudio,ven omsttningen.

Malm har vl ett event som heter Nordic och Linkping har Nrcon.

Gteborg har en gng i tiden haft retrospelsmssan.

Vad har lokala spelbolag egentligen med Dreamhack att gra? Back in the day spelade alla CS, Dota och Starcraft och det drog folk nd. Att Dice som inte gjort bra spel p mnga r har ngot att tjna p Dreamhack stller jag mig tveksam till. Paradox kanske kan f lite reklam men det fr de nd?

Feminister och PK har ju bde skadat gaming kulturen och LAN kulturen. Kanske Dreamhack passar i Stockholm vid eftertanke?

Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
r du dum i hela huvet? En begagnad dator r inte vrt ett skit

Sitter det 4090s i datorerna s r de vrda otroligt mycket. En grafikkorts raid hade dragit in mycket pengar.

https://www.sweclockers.com/marknad/...-rtx4090-strix
Senast redigerad av sxephil 2023-11-28 kl. 20:03.
Citera
2023-11-28, 20:00
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
r du dum i hela huvet? En begagnad dator r inte vrt ett skit

Ok, tror dock inte de kr med ngon billig utrustning, men du vet vl bttre n mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in