Citat:
Ursprungligen postat av
saftsoppaN123
Jag har en fråga ang. drogtester vid nyanställning, vad för typ av prov använder de sig av?
Det skulle vara till stor nytta då man kan testa sig själv med 50ng/ml prov från nätet.
Skulle även vara trevligt om någon visste om man kan ta ett drogtest hos någon myndighet utan några uppföljning vid eventuellt positivt utslag. Jag har rökt cannabis.
tack på förhand.
Är det ett seriöst och stort företag kommer de använda sig av en företagshälsovårdsfirma. Feelgood AB är vanligast och där får du lämna prov på kemlabb som ser ned till 25ng/ml för cannabis (THC).
Kreatinhalten mäts också för att se att urinen inte är utspädd och lägsta accepterade nivå är 20/MoL. (Jag hade 21/MoL när jag lämnade UP åt Feelgood år 2010. Puuuh

)
Amfetamin, Kokain, MDMA, Bensodiazepiner, Opiater och Cannabis är i regel det som screenas efter. Anabola steroider kan väljas till.
Seriösa företag med fler än 10 anställda använder sig mycket sällan av stickor.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalleochchokladfabriken
Förmodligen "multi-tester", som testar 10-talet vanligaste substanserna, som förmodligen även skickas på analys till någon typ av företagshälsovård.
Detta är extremt ovanligt för medelstora och stora företag. Detta vet jag eftersom jag sitter på mycket erfarenhet genom jobb, samt att jag lämnat UP själv för ett stort företag.