2009-09-24, 20:32
Medlem
SMD FBs avatar
Går bensodiazepiner (diazepam och klonazepam) fortare ur blodet än urinet?
2009-09-26, 00:45
Medlem
Hur länge syns imovane/zopiklone på urin och blodprov? Finns det urintest-stickor för imovane/zopiklone?
2009-09-26, 01:23
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke-1978
Hur länge syns imovane/zopiklone på urin och blodprov? Finns det urintest-stickor för imovane/zopiklone?
Inte vad jag vet. Imovane är ingen bensodiazepin.

Skulle inte tro att dom letar efter imovane eller något.
2009-09-26, 09:22
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Inte vad jag vet. Imovane är ingen bensodiazepin.

Skulle inte tro att dom letar efter imovane eller något.

och skulle dom göra det så har imovane en kort halveringstid på ett par timmar.
2009-09-26, 17:17
Medlem
Pissprov arbetsplats?

Om man pissar på jobbet och man inte får veta svaret förrän om några veckor så antar jag att dom skickar de på analys? Kanske omöjligt att svara på, men kollar dom efter tramadol? stilnoct? imovane? Eller syns alla olika droger?
2009-09-27, 11:31
Medlem
Som sagt så sitter både Imo och Stilnoct bara i ett dygn, halveringstid på 6 timmar.. Tramadolet sitter i i max 72 timmar. kortare vid sporadiskt bruk.
Subutex är ja inte säker på, men det sitter dubbelt än opiater, upp till 140 timmar om ja inte minns fel. Men visst urskiljer dom vanliga breusningsmedel som Imovane och Stilnoct samt tramadol.. Tyvärr
2009-09-28, 21:20
Bannlyst
När man tar blod proverna de 2 första kollar de ej droger alls va om jag förstått det rätt ,utan lever o värden och annat mm i kroppen ,stämmer det?

sen får man sina 4 u-toxremisser som man skall pissa rent på. detta e tredje gång o sista intyget jag går för stämmer detta fattat det rätt. eller skall jag akta mig för blod proverna med? dom man gör innan själva pisandet börjar nån vecka efter.

Borde kunna detta vid detta laget men går 1 år mellan ,tänkte på fredag är det blod prov ,men e inte säker på vad dom kollar.

Någon som vet exakt som har gjort körkorts utredning
2009-09-28, 21:52
Medlem
duros avatar
Jag blev idag stoppad när jag körde bil och fick följa med till stationen för att ta blodprov. Om blodprovet visar positivit, vilket betyder att jag nyligen rökt, har jag ingen chans att neka till drograttfylla?

Till saken hör att jag inte var påverkad vid tillfället(förutom att jag hade det i blodet). Känns ju ganska ruttet att torska för drograttfylla när jag inte var påverkad av någonting.
2009-09-28, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duro
Jag blev idag stoppad när jag körde bil och fick följa med till stationen för att ta blodprov. Om blodprovet visar positivit, vilket betyder att jag nyligen rökt, har jag ingen chans att neka till drograttfylla?

Till saken hör att jag inte var påverkad vid tillfället(förutom att jag hade det i blodet). Känns ju ganska ruttet att torska för drograttfylla när jag inte var påverkad av någonting.

Jag torska på samma sätt ,när jag inte var hög utan 1-2 dar efter intag av koks ,åkte på det,,,,,pissar än 3 års sen.

Hoppas dom tar cb lättare
2009-09-28, 23:31
Medlem
ska mest troligt pissa om 36timmar hur jag ska jag gå tillväga för att klara det?

är det bättre att dricka juice än vatten?

mitt senaste intag var kanske 0.3 skunk idag kl 17.00

20år väger 60kg och är 185cm lång.
2009-09-29, 16:14
Medlem
ctheys avatar
Hej
Hade nyligen husranskan hemma hos mig och dom hitta
ca 3 gram hasch
ca 5 st effedrin
ca 10st 200 mcg clenbuterol

Det jag blir straffad för är innehav och bruk(bruk av cannabis inte det andra)

Jag går i skolan om dagarna.
inget körkort.
inget jobb.

Vad kan det bli för följder av detta?
sist jag var straffad vad för trimmad moped för ett antal år sedan, men då var jag en myndig.
2009-09-29, 21:34
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Hej
Hade nyligen husranskan hemma hos mig och dom hitta
ca 3 gram hasch
ca 5 st effedrin
ca 10st 200 mcg clenbuterol

Det jag blir straffad för är innehav och bruk(bruk av cannabis inte det andra)

Jag går i skolan om dagarna.
inget körkort.
inget jobb.

Vad kan det bli för följder av detta?
sist jag var straffad vad för trimmad moped för ett antal år sedan, men då var jag en myndig.
Böter.

Påföljden tar inte bara hänsyn till brottet utan allt runt om kring så som hemförhållanden, vänner, vardagssyssling..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in