2015-12-18, 13:24
Medlem
Tjena!

Någon som vet om samma drogtest/läkarundersökning gäller på alla kärnkraftverk i Sverige?
Gjorde ett drogtest för 6 mån sedan på ett verk,men nu ska jag till ett annat.
Vet att det är 3 år mellan testerna,men inte om drogtestet är detsamma på alla kärnkraftverk
I Sverige. Tack på förhand!
2015-12-19, 07:19
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bOnNeSS
RC benzo tror jag inte syns alls men tramadolen gör. Dra en lögn att du hade jävligt ont i ryggen och fick ett par tramadol av en vän. Det körde jag med och det funkade. och jag gjorde testet på mitt jobb
Pissade possetiv på 3-hydroxy . Tram sitter väl bara nån dag med normal eller överdriven motion+ vattenintag och kreatin.
2015-12-19, 13:38
Medlem
outofcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavasson
Lördag eller söndag. Kan komma piss på måndag

Tjena man, jag skulle uppskatta det väldigt mycket om du informerar vad ditt up slår eller inte slår på.
Är det en panel 12? Jag misstänker att om den slår på något så är det fentanyl eller oxy.inte opiat!
Bara mina spekulationer!
2015-12-19, 16:39
Medlem
Hej,

Nu är det så att jag ska ta ett urinprov på måndag och jag undrar om jag kommer bli busted?
Jag rökte gräs senast förra veckan och innan det så hade jag inte rökt på 2 veckor. Innan de 2 veckorna så rökte jag 2-3 gånger per vecka i ca 1 månad. Jag väger ca 67 kg. Jag har druckigt 3-4 l vatten i 2 dagar nu. Kommer jag bli busted? Tack på förhand!
2015-12-19, 17:39
Medlem
PonPows avatar
Tänkte köpa CBD-olja, men lämnar regelbundna urinprov.
THC halten är strax under 0.2% så den är helt laglig.

Men det spelar ingen större roll för mig då ett positivt prov skulle innebära problem oavsett.
Och att oljan kan ge utslag är ju givet..

Men om jag tar rätt små doser och låter bli att ta dom dagarna jag lämnar testet, kan jag klara mig då?
Vill helst ha svar ifrån någon med personliga erfarenheter, men tar gärna emot lite annan input med.
2015-12-19, 20:23
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelyd
Hej,

Nu är det så att jag ska ta ett urinprov på måndag och jag undrar om jag kommer bli busted?
Jag rökte gräs senast förra veckan och innan det så hade jag inte rökt på 2 veckor. Innan de 2 veckorna så rökte jag 2-3 gånger per vecka i ca 1 månad. Jag väger ca 67 kg. Jag har druckigt 3-4 l vatten i 2 dagar nu. Kommer jag bli busted? Tack på förhand!

Om det hade varit jag skulle jag klarat mig, har gjort liknande experiment. Du skriver att du väger 67kg men inte din längd... Är du över 175cm är dina odds ungefär 80/20 att du klarar dig (grov uppskattning av mig).
Senast redigerad av Hysteria90 2015-12-19 kl. 20:27.
2015-12-19, 20:28
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
någon som rykt på blodprov när de tagit xanor eller amfetamin? Hur många dagar innan tog drogen när du fick lämna blod?
Försöker hitta lite info om hur lång tid de båda drogerna sitter i blodet.
Long time no see, tjackad tullare =)

- Nedanstående är baserat på erfarenheter jag samlat på mig under mitt 25-åriga liv och saknar vetenskaplig betydelse -

Jag har lämnat blodprov med 6mg klonazepam i blodet (samma dag). Snuten hittade ingenting. Mest tur tror jag, blodprov är mer osäkert än urinprov, det har snuten själv berättat för mig. Vet även en kille som hade lite allt möjligt i blodet och åkte dit för drograttfylla, men slapp åtal eftersom blodprovet inte visade något.

Mina egna erfarenheter säger att blodprov är 70% säkert typ, då räknar jag in det jag själv varit med om och bekantas erfarenheter. Vad det här beror på vet jag inte.

När det gäller blodprov är en bra tumregel att det syns lika länge som man är påverkad plus något dygn, förutom cannabis då det kan synas upp till en vecka efter man senast rökte. Det är en flashback-myt att cannabis bara syns sålänge man är påverkad, det har jag själv fått erfara.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-12-19 kl. 20:57.
2015-12-20, 16:48
Medlem
Cosmouses avatar
Hej!

Fick en insider att dom ska hålla urinprov test på jobb 2 veckor efter nyår, alltså om cirka 3-4 veckor.
Jag är en man på 23 år med vikt på 75 kg. Längden är 186cm.

Har rökt på nästan varje dag nu i cirka ett halvårs tid, så jag antar jag får rivstarta på måndag tråkigt nog. Jag röker dock inte lika mycket mängder som Snoop Doog om man säger som så.

Mina planer är att försöka springa i alla fall varje dag, om inte varannan. Försöka basta 1-2 gånger per vecka och även försöka träna lite.

Har läst att det är bra att äta vitaminer med. Är det någon som speciellt bra?
Ska även dricka mycket varje dag så klart.

Har ni mer tips så säg gärna, skulle uppskattas för all hjälp.

Notis: Bara cannabis som är i systemet.
2015-12-20, 19:30
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Hej!

Fick en insider att dom ska hålla urinprov test på jobb 2 veckor efter nyår, alltså om cirka 3-4 veckor.
Jag är en man på 23 år med vikt på 75 kg. Längden är 186cm.

Har rökt på nästan varje dag nu i cirka ett halvårs tid, så jag antar jag får rivstarta på måndag tråkigt nog. Jag röker dock inte lika mycket mängder som Snoop Doog om man säger som så.

Mina planer är att försöka springa i alla fall varje dag, om inte varannan. Försöka basta 1-2 gånger per vecka och även försöka träna lite.

Har läst att det är bra att äta vitaminer med. Är det någon som speciellt bra?
Ska även dricka mycket varje dag så klart.

Har ni mer tips så säg gärna, skulle uppskattas för all hjälp.

Notis: Bara cannabis som är i systemet.

Hej, du har goda chanser att klara dig om du slutar röka omgående och motionerar, precis som du säger.

Om du dricker mycket vatten (3 liter per dag) och intar C-vitamin (500mg om dagen) så kommer din metabolism att optimeras.

Sist rekommenderar jag dig att köpa ett drogtest från någon butik och testa på dig själv när det börjar dra ihop sig.

Lycka till!
2015-12-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Om det hade varit jag skulle jag klarat mig, har gjort liknande experiment. Du skriver att du väger 67kg men inte din längd... Är du över 175cm är dina odds ungefär 80/20 att du klarar dig (grov uppskattning av mig).

Tror du att mina chanser är tillräckligt bra för att jag ska slippa dricka 3-4 liter vatten innan testet? Så dem inte tror att jag har försökt fuskat och så att mitt urin inte är helt genomskilnigt. Jag är 179cm lång btw.

Tack!
2015-12-20, 21:15
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelyd
Tror du att mina chanser är tillräckligt bra för att jag ska slippa dricka 3-4 liter vatten innan testet? Så dem inte tror att jag har försökt fuskat och så att mitt urin inte är helt genomskilnigt. Jag är 179cm lång btw.

Tack!
Ja, det tror jag. Men det skadar inte med någon liter innan testet, tänk också på att inte lämna morgonurinen då koncentrationen där är störst. Mvh
2015-12-20, 21:15
Medlem
Angelsvilas avatar
Jag har några frågor ang drogtest.

1. Redovisas allt jag säger till läkare/sköterska som utför testet sen till arbetsgivaren?
2. Jag har medicin för tidigare depressioner men jag är rädd att jag inte får jobbet om jag berättar detta, bör jag göra det ändå?

Tråkigt om man ska åka ut på målsnöret pga av att man tar antidepressiva som halva svenska folket gör :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in