Citat:
Ursprungligen postat av
Tjackad-Tullare
någon som rykt på blodprov när de tagit xanor eller amfetamin? Hur många dagar innan tog drogen när du fick lämna blod?
Försöker hitta lite info om hur lång tid de båda drogerna sitter i blodet.
Long time no see, tjackad tullare =)
- Nedanstående är baserat på erfarenheter jag samlat på mig under mitt 25-åriga liv och saknar vetenskaplig betydelse -
Jag har lämnat blodprov med 6mg klonazepam i blodet (samma dag). Snuten hittade ingenting. Mest tur tror jag, blodprov är mer osäkert än urinprov, det har snuten själv berättat för mig. Vet även en kille som hade lite allt möjligt i blodet och åkte dit för drograttfylla, men slapp åtal eftersom blodprovet inte visade något.
Mina egna erfarenheter säger att blodprov är 70% säkert typ, då räknar jag in det jag själv varit med om och bekantas erfarenheter. Vad det här beror på vet jag inte.
När det gäller blodprov är en bra tumregel att det syns lika länge som man är påverkad plus något dygn, förutom cannabis då det kan synas upp till en vecka efter man senast rökte. Det är en flashback-myt att cannabis bara syns sålänge man är påverkad, det har jag själv fått erfara.