2012-10-06, 15:09
Medlem
Tjena!
Fick för en tid sedan spendera natten i fyllecell. Snutjevlarna fattade misstanke om ringa narkotikabrott trots att jag bara hade druckit alkohol den kvällen dock hade jag rökt hasch två dagar tidigare. När jag vaknade hölls förhör och jag skulle till och pissa. Jag sa att jag inte kunde/ville pissa och gjorde allt för att dra ut på det hela. Tillslut märkte jag att snuten blev less och bara ville hem och då fick jag en snilleblixt; satte mig ner och sa att det kanske skulle gå bättre då. Snuten kollade knappt på mig så jag tog tillfället i akt och körde ner hela muggen i toaletten och fyllde den med toavatten. Stickprovet visade negativt såklart och det jag då undrar är om dom skickar det på analys? Snuten sa nämligen att dom skulle göra det. Antar att dom då märker att det inte är urin och att jag då får göra omprov. I så fall, när?
2012-10-06, 15:33
Medlem
Jag tog min sista spliff efter ca 1-2 månaders rökande(dagligen) i måndags(1/10). Inte som att jag rökt 24/7 men jag har väl iallafall tagit en hit eller en holk om dagen efter jobb eller dyl. Nu har jag fått ett jobberbjudande som jag verkligen vill ha, men det innebär att jag måste ta drogtest på Previa. Vad jag förstår av en kollega som tagit det så tas det blodprov, man går in på en toalett där de tittar på en genom en lucka. De stänger även av vattnet på toaletten innan man kissar och häller en kemikalie i toaletten efteråt. Vad är detta för kemikalie?

Jag kommer att försöka skjuta upp detta drogtestet så jag har varit ren i ca 3 veckor(kan troligtvis inte skjuta upp det längre), men kommer det att räcka? Jag har läst massor av hydrering men undrar då om detta fungerar även under långvarig rening eller bara dagarna innan? Vad jag planerar är att träna, basta och dricka mycket vatten varje dag.

Det tråkiga är att om jag skulle bli tagen tappar jag inte bara chansen till det nya jobbet, jag förlorar även mitt nuvarande jobb och kommer få problem i framtiden. Därav vill jag vara säker på mitt test.

Tacksam för svar!
2012-10-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
Rökte kanske 0,1 heroin igår kväll tänkte ta en 0,1 till idag är jag ren måndag 11:00 ?? Gör stickprov va lugnt sist fast då hade jag till tisdagen på mig rökte en kabbe på fredagen , ren tisdag. Hade även då rökt 1 g 3 dagar i rad innan borde väll va lugnt , tränar massor

Heroin och andra opiater brukar ta 2-4 dagar att helt elimineras...
2012-10-07, 00:36
Medlem
Råkade fuska i helgen .. Bor på behandlingsboende ..
Tog i fredags tjo Max 0.1 sen idag (lördag)en liten. Lina sub .
0.1 eller knappt det ens .. Har varit ren från allt 6 månader

Frågan är kommer detta synas på mitt up på måndag . Om jag inte dyker upp kommer dom
Misstänka men vet inte hur länge det sitter i det är så små mängder ..

Hjälp med tips och råd hur jag kan få ur det och framför allt finns det en chans eftersom det inte är regelbundet.. Var ju som sagt 6 månader sen

Tacksamma för hjälp
2012-10-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisana
Råkade fuska i helgen .. Bor på behandlingsboende ..
Tog i fredags tjo Max 0.1 sen idag (lördag)en liten. Lina sub .
0.1 eller knappt det ens .. Har varit ren från allt 6 månader

Frågan är kommer detta synas på mitt up på måndag . Om jag inte dyker upp kommer dom
Misstänka men vet inte hur länge det sitter i det är så små mängder ..

Hjälp med tips och råd hur jag kan få ur det och framför allt finns det en chans eftersom det inte är regelbundet.. Var ju som sagt 6 månader sen

Tacksamma för hjälp

tog en 0.1 från en sub 8 mg eller 0.1 mg?

tog ca 2 mg mellan fredag-måndag tog up på onsdag var positiv p up
2012-10-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
tog en 0.1 från en sub 8 mg eller 0.1 mg?

tog ca 2 mg mellan fredag-måndag tog up på onsdag var positiv p up

Jag tog endast en liten lina som inte kan vart mer än Max 0,5 mg från en 8a
Har varit ren i 6 månader innan ..

Sist jag tog metadon och sub tog jag mer och var ren 2 dagar efter
2012-10-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisana
Jag tog endast en liten lina som inte kan vart mer än Max 0,5 mg från en 8a
Har varit ren i 6 månader innan ..

Sist jag tog metadon och sub tog jag mer och var ren 2 dagar efter

metadon ska ta mycket längre tid att bli ren från..

Men jag tror att det ska vara lungt
2012-10-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
metadon ska ta mycket längre tid att bli ren från..

Men jag tror att det ska vara lungt

Ja jag får hoppas det tig ju inget metadon alla bara sub och lite tjo i fredags ..
Kliar fortfarande på hela kroppen dock får se hur jag gör med behandlingen i morgon
Vart ju utskriven från hemmet pga ett felaktigt up som är skickat på analys och känns jävligt dumt att
Komna dit och vara positiv nu
2012-10-09, 14:57
Medlem
Bamsebjorns avatar
Hade idag mitt första urinprov i samband med anställning på en butik. Har rökt några få gånger under det senaste halvåret bara, men rökte 2 dagar i rad, varken lite eller mycket hasch , för 19 dagar sen. 180 cm lång och 78 pannor. Under natten drack massvis med vatten och pissade säkert 10 gånger under natt/morgon, nu får jag hoppas på det bästa. Skickades till karolinska om det har något betydelse.

Mår verkligen för jävligt, skulle få ett helvete om detta jobb sket sig
Senast redigerad av Bamsebjorn 2012-10-09 kl. 15:17.
2012-10-09, 19:54
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Hade idag mitt första urinprov i samband med anställning på en butik. Har rökt några få gånger under det senaste halvåret bara, men rökte 2 dagar i rad, varken lite eller mycket hasch , för 19 dagar sen. 180 cm lång och 78 pannor. Under natten drack massvis med vatten och pissade säkert 10 gånger under natt/morgon, nu får jag hoppas på det bästa. Skickades till karolinska om det har något betydelse.

Det är lugnt. 19 dagar wtf.
2012-10-09, 23:04
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn

Du är ju ren för flera veckor sedan såklart. Snarare så att ditt hydrerande kan resultera i att ditt kreatininvärde blir för lågt och testet ogiltigt och du kan tvingas göra ett omprov för det.
2012-10-12, 16:44
Medlem
gugglianos avatar
Om dom inte frågar (fan vad tangenterna lutar uppåt, och hela tangentbordet) efter läkemedeles förteckningen, då bommar dom kanske med stor säkerhet imovane och stilllisar, eller? Kräver ju att man själv håller käft. Men vi en sk "fullscreening", tittas det inte ens där efter analoger.
Jag drog i mig mina sista av Xanor för 5 dar sen Xanor 1r, grå-blå-aktiga. är det samma halveringstid på dom och så, vill ju ha ett när jag pinkar och blöder friskt. Förmitt kommer ofelbert att analyseras. DOm kan hämta mig helt random, så risken finns ju alltid att man tas in efter 4 hårda krökarhelger, och antingen fattar inte kostymläkare vad hårt krökande betyder, eller så ljuger deras tabeller. När jag drack dagligen i 3 månader så sköt mitt CDT upp till 2,9 (ska ligga en bra bit under 2.0)
Sen mätte dom varenda metabolit av (receptbelagda) narkotiska preparat som han funnit och skrek om hur mycket jag ljugit om mitt doserande.Jag fick snabbt känslan av att "you're damned if you do and you're damned if you don't" Dom vill sätta åt en eftersom dom har grejer för att göra det. Jag har hört om arbetsgivare som gör pissprov efter alkohol(och kanske annat, beroende på person) för att se hur villt det gått till de senaste 48 timmarna. Nåt att tänka på er som har gnälliga rövslickare på jobbet, då kan dom kalla dit en sån provtagare.

Fan, det blev för rörigt. Låt säga att dom testar mig, fullscreening som vanligt, kommer dom att se stillisar då? Sen hur lång tid tog det att få ut 15mg (eller mindre) Xanor? Intogs senast förra lördan. Hydrerar med kreatin och b-vitamin varje dag eftersom kallelsen kan komma när som helst. Sverige är ett jävla storbrorsland, och det tål jag inte. OM jag vil supa skallen av mig i bitar efter en hård jobbvecka, då är det väl min sak. JAG ÄR LEDIG!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in