2012-10-03, 02:05
Medlem
Snabb hjälp, tack!

Blev idag slumpmässigt utvald till att göra ett urinprov imorgon på mitt College.

För ungefär 2 veckor sedan delade jag tre spliffar av fin cannabis tillsammans med 4 andra personer, Säger detta för att ni ska få ett hum om hur mycket jag fått i mig, för jag kan ej relatera till hur många g jag fick i mig.

Jag väger cirka 70kg och jag har alltså innan detta aldrig rökt.

Bör jag vara orolig? Hur länge stannar det i urinet?
Läste runt och hittade att det bara stannade i max en vecka då man inte rökte mycket och väger så pass lite, men då jag berättade det för rumskamraten tvivlade han på att det bara var så kort tid eftersom att det var fint gräs.

Mvh
2012-10-03, 07:18
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Jag har fått en remiss till vårdcentral för att lämna urinprov som ska skickas på analys. Söker de även efter lagliga droger såsom 4-fma på analysen eller letar de bara efter olagliga droger?

Tacksam för snabbt svar.

Någon mer som har koll på det här?
2012-10-03, 09:16
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luge
Snabb hjälp, tack!

Blev idag slumpmässigt utvald till att göra ett urinprov imorgon på mitt College.

För ungefär 2 veckor sedan delade jag tre spliffar av fin cannabis tillsammans med 4 andra personer, Säger detta för att ni ska få ett hum om hur mycket jag fått i mig, för jag kan ej relatera till hur många g jag fick i mig.

Jag väger cirka 70kg och jag har alltså innan detta aldrig rökt.

Bör jag vara orolig? Hur länge stannar det i urinet?
Läste runt och hittade att det bara stannade i max en vecka då man inte rökte mycket och väger så pass lite, men då jag berättade det för rumskamraten tvivlade han på att det bara var så kort tid eftersom att det var fint gräs.

Mvh
Ja, du är ren efter två veckor när du bara rökt en gås max. Antar att du var ren innan dess?
2012-10-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ja, du är ren efter två veckor när du bara rökt en gås max. Antar att du var ren innan dess?

Tack för svar!

Ja det var jag.
Ändrar min tidigare gissning på 2 vecko till10 dagar sen jag rökte senast.
Fortfarande lugnt?
2012-10-03, 16:32
Medlem
svampen211s avatar
Behöver hjälp! Hade en razzia. Dem hittade lite röka, lite tramadol. Jag fick pissa och pissade positivt på thc. Kommer dem ta in mig igen så jag ska pissa för tramadol med? Tänkte jobbigt att åka dit för det med nu! Hur länge måste jag vara orolig nu att dem ska "trakassera" mig. Jag kommer inte att använda bilen nu förens jag är helt ren, för enligt rykten kommer dem plocka mig när jag kör dra mig till piss o pissar jag positivt ryker kortet. Exakt det hände min syrra.

Tack för svar!!
2012-10-03, 17:33
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luge
Tack för svar!

Ja det var jag.
Ändrar min tidigare gissning på 2 vecko till10 dagar sen jag rökte senast.
Fortfarande lugnt?
De räcker även med 10 dagar till och med.
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Behöver hjälp! Hade en razzia. Dem hittade lite röka, lite tramadol. Jag fick pissa och pissade positivt på thc. Kommer dem ta in mig igen så jag ska pissa för tramadol med? Tänkte jobbigt att åka dit för det med nu! Hur länge måste jag vara orolig nu att dem ska "trakassera" mig. Jag kommer inte att använda bilen nu förens jag är helt ren, för enligt rykten kommer dem plocka mig när jag kör dra mig till piss o pissar jag positivt ryker kortet. Exakt det hände min syrra.

Tack för svar!!
Skit i att pissa, skall de ha något prov så får de ta ett blodprov. Stå på dig.
2012-10-03, 17:37
Medlem
rantaruntiringis avatar
[quote=Sleazer]
Citat:
Ursprungligen postat av rantaruntiringi

Det är skolan alltså, dem har inte hotat mig med något på det sättet, än iaf. Med vad kan dem hota mig?
Med skola så menar jag rektorn och hans jävla sköterska alltså.
Så att dem kan utesluta att min frånvaro är pga droger.

Idag ville dem testa mig, men jag sade att jag inte kunde pissa då, så det skulle bli imorgon.
Tänkte köra med att inte pissa alls när jag är där( har sjukt svårt för det med sällskap ändå)
Och efter ett tag börja "bryta ihop" och säga att det funkar inte. Jag har psykiska besvär vilket dem vet, så det borde kanske funka? Säga att det drar upp en jävla massa skit som jag varit med om i samband med tidigare drogtest, ( Inget med skolan att göra, läkare som ville försäkra sig, neg alla gånger) och att jag inte klarar det. Är inte det bättre än ett " nej" ?

Ska ha möte om 3 veckor igen och tänkte få det så att jag kan "bevisa" att jag klarar skolan med 100% närvaro under tiden, och alt ta provet då. Tränar jag under veckorna så har jag otroligt mycket större chans att klara mig iaf...

Och, skulle jag torska, vad gör skolan då? Det är väl olika, men på ett ungefär vad kan hända med mig?

Vägra. Går du med på att pissa en gång kommer det bli fler gånger och ditt knarkande kommer bli lidande, vilket jag antar att du inte vill.(?)

Hur gammal är du? Känns lite avgörande för vad skolan skulle kunna ställa till med.
2012-10-03, 17:39
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Jag har fått en remiss till vårdcentral för att lämna urinprov som ska skickas på analys. Söker de även efter lagliga droger såsom 4-fma på analysen eller letar de bara efter olagliga droger?

Tacksam för snabbt svar.

Fick brev idag i vilket man specificerade vilka substanser som skulle kollas efter och i princip allt förutom halluciogener skulle kollas efter. Det var även ifyllt "nätdroger" i en flik. Urinprovet lämnas alltså på vårdcentral och skickas sedan till Rättsmedicinalverket för analys.

Här är en lista över alla de olika ämnen de letar efter i blod och urin http://www.rmv.se/fileadmin/RMVFiles/pdf/IF202.013.pdf

Jag hittar inte 4-fma på listan, kan jag då vara lugn?

Vidare, hur lång spårtid är det för urinprovanalysen? Alltså inte vanlig sticka. Tänkte här ungefär hur länge man behöver vara ren för att lämna negativt svar efter ett intag av amfetamin eller mdpv?

Kan de spåra flertalet veckor bakåt eller är det bara 7 dagar som på vanlig sticka?
2012-10-03, 17:48
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
De räcker även med 10 dagar till och med.

Skit i att pissa, skall de ha något prov så får de ta ett blodprov. Stå på dig.

Kan jag vägra att pissa? Men om dem endå tar blodprov så kommer ju det endå visa positivt?

Du såg ju vad jag skrev, vet du ungefär vad jag har att vänta mig hädanefter?
2012-10-03, 17:54
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Fick brev idag i vilket man specificerade vilka substanser som skulle kollas efter och i princip allt förutom halluciogener skulle kollas efter. Det var även ifyllt "nätdroger" i en flik. Urinprovet lämnas alltså på vårdcentral och skickas sedan till Rättsmedicinalverket för analys.

Här är en lista över alla de olika ämnen de letar efter i blod och urin http://www.rmv.se/fileadmin/RMVFiles/pdf/IF202.013.pdf

Vidare, hur lång spårtid är det för urinprovanalysen? Alltså inte vanlig sticka. Tänkte här ungefär hur länge man behöver vara ren för att lämna negativt svar efter ett intag av amfetamin eller mdpv?

Kan de spåra flertalet veckor bakåt eller är det bara 7 dagar som på vanlig sticka?

Snälla jag måste ha ett snabbt svar om jag kan köra idag eller inte.
2012-10-03, 18:03
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:

Som på sticka ungefär fast generellt lite längre, alltså 2-4 dagar för amfetamin tex.
2012-10-03, 18:18
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Som på sticka ungefär fast generellt lite längre, alltså 2-4 dagar för amfetamin tex.

Och hur lång tid för MDPV?

Tack för svaret btw.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in