2012-05-09, 21:19
Medlem
Bongmons avatar
Hur länge sitter cannabis i blodet efter sista röktillfälle?

Ja kör mycket bil, o blir ja intagen på blodprov så vill ja inte ge utslag.
2012-05-09, 21:29
Medlem
Hej, nu är det så att jag ska på pisstest för en nyanställning nästa vecka. Tänkte fråga vad ni tror mina chanser är.

Jag väger 86 kg med ~15% kroppsfett (182cm), alltså ganska smal. Har rätt mycket muskler, tränar 4-5 dagar i veckan och har tränat på gym i flera år. Igår började jag med extra mycket konditionsträning, har gått 50min igår och idag hittills. Och kommer att göra det i några dagar till, äta väldigt lite fett osv.

2-3 dagar innan testet tänker jag sluta träna helt och istället börja äta väldigt mycket fett, och börja med kreatin.
Dagen då jag ska göra testet så är det klart att jag ska dricka mycket vatten, pissa flera gånger innan jag ska testas och så har jag köpt b-vitamin piller som innehåller 15mg b2-vitamin per piller.
Men ska jag äta mycket fett då också? alltså under morgonen förmiddan innan jag ska dit? Eller ska jag inte äta någonting alls?

Skriver här mina röktillfällen med hur många dagar sedan det var från att testet är.

15 dagar innan pisstest: Rökte nån joint dåligt röka, blev mest lite seg och sömning.

Kan hända att det blev en till svag joint här imellan, kommer inte ihåg LOL

22 dagar innan pisstest: Rökte nån joint dåligt röka, blev mest lite seg och sömning.

31 dagar innan pisstest: Rökte 0,2g SUPER LEMON HAZE, blev riktigt borta.

32 dagar innan pisstest: Rökte 0,2g SUPER LEMON HAZE, blev riktigt borta.

Tidigare än såhär kommer jag inte exakt ihåg, men har snittat typ 2-3 röktillfällen per månad.

Vad tror ni? Såhär ser det ut, kommer att träna på och sedan hydrera vid pisstest. Värt att chansa antar jag iallafall? Eller?

Sen hur ska jag göra samma dag som testet, ska jag äta mycket fett då också??

Vore riktigt tacksam för svar!

Testet är hos Previa, om det nu säger er något.
2012-05-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon

Har hört att man bör vara "ren" efter 24 timmar. Men har hört några säga upp till 48 timmar också.
2012-05-09, 21:36
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon

I blodet sitter det ungefär ett dygn, vilket innebär att blodprov är väldigt fördelaktigt för dig jämfört med urinprov.
2012-05-09, 21:37
Medlem
Denoms avatar
Hur länge kommer jag pissa positivt för benso om jag käkat ~5,5 mg om dagen senaste månaden ifall jag slutar nu?
2012-05-09, 21:44
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
I blodet sitter det ungefär ett dygn, vilket innebär att blodprov är väldigt fördelaktigt för dig jämfört med urinprov.

Ja har väl rätt att begära blodprov om de tar mig när ja kör. Därav frågan om blod. Tack för svar.
2012-05-10, 11:16
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elNaturalee
Hej, nu är det så att jag ska på pisstest för en nyanställning nästa vecka. Tänkte fråga vad ni tror mina chanser är.
Testet är hos Previa, om det nu säger er något.
Om jag vore du så hade jag klarat mig med stor marginal. Du behöver inte vara orolig, för mig hade det inte funnits något i urinet redan 12 dagar innan provet. Då hade jag bara tränat och ätit som vanligt. Du röker väldigt sporadiskt och då lämnar det kroppen snabbt. Det är när man röker flera gånger varje dag som det kan synas i 15 dagar+
2012-05-10, 18:05
Medlem
flybikess avatar
jag har rökt till och från ett år 3 gånger i veckan ca.
så i tisdags fick jag lämna ett blodprov hos polisenrunt kl 5. och jag hade rökt på söndagen kl 18-19:00
nu undrar jag om vad detta kommer visa, detta gäller mitt körkort och jag är jävligt nojjig, har rökt typ 1 gång i veckan nu de senaste.
så ni som har efarenheter av detta eller kan det, så berätta gärna.
2012-05-10, 18:14
Medlem
tjena jag tänkte fråga om någon vet hur länge benzo och subutex sitter i kroppen om man har injicerat subutex ungefär 1 b8 om dagen i 4 år och ätit xanor och stesolid varje dag i 2 månader hur länge måste mAN vara ren för att vara negativ på ett urinprov??
snälla om nån vet hur länge dem här grejerna sitter i kroppen eller urinet så säg till för inom 5 dagar tror jag det blir prov så måste veta om det är värt o försöka vara ren ett tag så det inte blir knas med soc o allt
2012-05-11, 02:10
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
jag har rökt till och från ett år 3 gånger i veckan ca.
så i tisdags fick jag lämna ett blodprov hos polisenrunt kl 5. och jag hade rökt på söndagen kl 18-19:00
nu undrar jag om vad detta kommer visa, detta gäller mitt körkort och jag är jävligt nojjig, har rökt typ 1 gång i veckan nu de senaste.
så ni som har efarenheter av detta eller kan det, så berätta gärna.
Polisen upptäcker ju extremt små mängder i blodet.

Åkte själv fast på blodprov med en extremt låg THC-halt och då hade jag inte rökt på 4 dagar innan. Jag blev friad från åtalet eftersom det inte gick att bevisa något uppsåt.

Säg att du suttit i en bil där det rökts någonting som du misstänker var cannabis och säg tydligt att du inte accepterar strafföreläggande så kommer det gå galant för dig Någon domstol kommer du inte bli fälld i.

Nästan helt säker på att du kommer att åka fast, men med en väldigt låg halt. Då kan du göra som jag skrev, lycka till och stå på dig!
Senast redigerad av Hysteria90 2012-05-11 kl. 02:17.
2012-05-11, 05:58
Medlem
tjena jag tänkte fråga om någon vet hur länge benzo och subutex sitter i kroppen om man har injicerat subutex ungefär 1 b8 om dagen i 4 år och ätit xanor och stesolid varje dag i 2 månader hur länge måste mAN vara ren för att vara negativ på ett urinprov??
snälla om nån vet hur länge dem här grejerna sitter i kroppen eller urinet så säg till för inom 5 dagar tror jag det blir prov så måste veta om det är värt o försöka vara ren ett tag så det inte blir knas med soc o allt
2012-05-11, 09:55
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Polisen upptäcker ju extremt små mängder i blodet.

Åkte själv fast på blodprov med en extremt låg THC-halt och då hade jag inte rökt på 4 dagar innan. Jag blev friad från åtalet eftersom det inte gick att bevisa något uppsåt.

Säg att du suttit i en bil där det rökts någonting som du misstänker var cannabis och säg tydligt att du inte accepterar strafföreläggande så kommer det gå galant för dig Någon domstol kommer du inte bli fälld i.

Nästan helt säker på att du kommer att åka fast, men med en väldigt låg halt. Då kan du göra som jag skrev, lycka till och stå på dig!

Varför tror du det. det går väl ur blodet på 1-2 dagar bara väl?
+ att du måste rökt rätt mycket om de satt i 4 dagar!?
Senast redigerad av flybikes 2012-05-11 kl. 10:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in