2012-05-04, 23:10
Medlem
heeestens avatar
Någon som vet något om drogtestning hos Previa inför en nyanställning?

Vad för slags analys gör de?

Gör de ett EMIT (Enzyme Multiplied Immunoassay Technique) test först och om de blir negativt händer inget mer. Och bara om EMIT testet blir positivt så gör de ett GC/MS (Gas Chromatography / Mass Spectrometry) test?

Eller gör de ett GC/MS (Gas Chromatography / Mass Spectrometry) test på en gång?

EDIT: En annan mindre viktig fråga:

Antar att EMIT är ett så kallat A-prov och GC/MS är ett B-prov, eller?
2012-05-06, 20:34
Medlem
LightClouds avatar
Ger Methoxetamine utslag på vanliga stickor? Hur vanligt är det för övrigt att de skickar prov på analys vid en nyanställning och syns det där? Hur länge tar det för Mxe att gå ur kroppen om man brukat det varje helg under fem månader?

Dock lär väl knappast Mxe vara något de letar efter specifikt?

Uppskattar svar.
2012-05-07, 17:24
Medlem
flybikess avatar
jag har rökt till och från ett år 3 gånger i veckan ca.
så i tisdags fick jag lämna ett blodprov hos polisenrunt kl 5. och jag hade rökt på söndagen kl 18-19:00
nu undrar jag om vad detta kommer visa, detta gäller mitt körkort och jag är jävligt nojjig, har rökt typ 1 gång i veckan nu de senaste.
så ni som har efarenheter av detta eller kan det, så berätta gärna.
2012-05-07, 22:07
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Ger Methoxetamine utslag på vanliga stickor? Hur vanligt är det för övrigt att de skickar prov på analys vid en nyanställning och syns det där? Hur länge tar det för Mxe att gå ur kroppen om man brukat det varje helg under fem månader?

Dock lär väl knappast Mxe vara något de letar efter specifikt?

Uppskattar svar.
MXE kan man utan problem leta efter specifikt. Men om du vill höra att det inte alls är så vanligt att man blir positiv på MXE och att det bara är att knarka på så kan jag säga det.
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
jag har rökt till och från ett år 3 gånger i veckan ca.
så i tisdags fick jag lämna ett blodprov hos polisenrunt kl 5. och jag hade rökt på söndagen kl 18-19:00
nu undrar jag om vad detta kommer visa, detta gäller mitt körkort och jag är jävligt nojjig, har rökt typ 1 gång i veckan nu de senaste.
så ni som har efarenheter av detta eller kan det, så berätta gärna.
Du är förmodligen ren ja. Inga 100%-iga garantier men du har oddsen på din sida.
2012-05-07, 22:17
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
MXE kan man utan problem leta efter specifikt. Men om du vill höra att det inte alls är så vanligt att man blir positiv på MXE och att det bara är att knarka på så kan jag säga det.

Du är förmodligen ren ja. Inga 100%-iga garantier men du har oddsen på din sida.

Nejdå, det var inget jag direkt var ute efter att höra. Jag tänkte ändå ta ett uppehåll snart, så det är lika bra att jag har en anledning till det. Men tack ändå för omtanken! Lättar lite inombords åtminstone.

Det jag syftade på är om Mxe är något de vanligtvis letar efter eller om det endast letas efter om det är misstanke om dissociativa droger.

Dock så vet jag inte hur testarna går till. Du skulle inte kunna förklara hur det går till när pissprovet genomgår en analys och hur de väljer vad de ska söka efter?
2012-05-07, 22:24
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heeesten
Någon som vet något om drogtestning hos Previa inför en nyanställning?

Vad för slags analys gör de?

Gör de ett EMIT (Enzyme Multiplied Immunoassay Technique) test först och om de blir negativt händer inget mer. Och bara om EMIT testet blir positivt så gör de ett GC/MS (Gas Chromatography / Mass Spectrometry) test?

Eller gör de ett GC/MS (Gas Chromatography / Mass Spectrometry) test på en gång?

EDIT: En annan mindre viktig fråga:

Antar att EMIT är ett så kallat A-prov och GC/MS är ett B-prov, eller?

Jag gjorde ett drogtest där när jag blev utlånad av min firma till en större fabrik i sverige med höga säkerhetskrav. Då testade dom mot det vanligaste (amfetaminer/ecstasy, cannabis, opiater och några till) drogpanel 1 tror jag den hette, om du googlar på det får du upp vad det innebär och vad dom testar för. Det skickades direkt in på analys vet jag också, du får fylla i om du använder vitaminer och sånt också. Vet inte om alla previas drogtester skickas på analys eller om det var min nya arbetsplats som krävde det. Det ska väl inte heller vara helt omöligt att ändra tiderna på det heller, min tid ändrades 2 gånger tror jag till och med, framåt i tiden. Hur som helst, lycka till!
2012-05-07, 23:29
Medlem
No_lifers avatar
drog ca 1g tjack (klet) i lördags natt, slutade väl dra runt kl 03xx, Kan hända att jag måste pissa imorgon, från kl 15 och fram tills kvällen, hur ser mina odds ut underdagen? är ingen van tjackis för fem öre, detta var 3e gången någonsin och senast var i januari.

Peace out
2012-05-08, 09:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
drog ca 1g tjack (klet) i lördags natt, slutade väl dra runt kl 03xx, Kan hända att jag måste pissa imorgon, från kl 15 och fram tills kvällen, hur ser mina odds ut underdagen? är ingen van tjackis för fem öre, detta var 3e gången någonsin och senast var i januari.

Peace out
Riktigt svårt att svara på det där. Du drog alltså ett helt gram och slutade 03.00 på söndag morgon? Då har du varit "ren" från tjacket i cirka 60 timmar vid tidpunkten för ditt urinprov idag (tisdag).

Man brukar säga att amfetamin syns i 48-72h. Du tog en stor mängd så jag skulle vilja säga att dina odds är 50-50. Ett riktigt gränsfall alltså. Lycka till!
Senast redigerad av Hysteria90 2012-05-08 kl. 09:53.
2012-05-08, 23:17
Medlem
Tjena, Rökte fredag, söndag och måndag. innan det var jag ren. Rökte dock inte så jätte mycket, va runt 1-2 joppar vid varje tillfälle och jag ska pissa på fredag, är 175 och väger 50+ = alltså jätte smal. Så jag undrar om jag dricker mycket vatten innan pissprovet kommer jag klara mig då? lite mer tips skulle va nice ;D

Detta görs hos kris, Alltså ingen analys,
Förra gången jag pissade drack jag mycket vatten innan. Pisset var helt genomskinligt och dom sa ingenting.'

är tacksam för svar!!!!
Senast redigerad av dyngtul 2012-05-08 kl. 23:42.
2012-05-08, 23:46
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyngtul
Tjena, Rökte fredag, söndag och måndag. innan det var jag ren. Rökte dock inte så jätte mycket, va runt 1-2 joppar vid varje tillfälle och jag ska pissa på fredag, är 175 och väger 50+ = alltså jätte smal. Så jag undrar om jag dricker mycket vatten innan pissprovet kommer jag klara mig då? lite mer tips skulle va nice ;D

Detta görs hos kris, Alltså ingen analys,
Förra gången jag pissade drack jag mycket vatten innan. Pisset var helt genomskinligt och dom sa ingenting.'

är tacksam för svar!!!!
Ja du kommer torska om du inte manipulerar provet igen. Om man röker så tätt inpå, sitter det betydligt längre i urinet än ett par dagar.

Edit: Du har ju dock en unik metabolism och jag kan bara utgå från mig själv, jag är också smal väger 70 kg och tränar fem dagar i veckan. Jag hade dock inte klarat mig om jag var i din situation. Det hade nog tagit en vecka för mig om jag vore du.

Om jag röker några bloss från en jolle med bra gräs så sitter det i 2-3 dagar beroende på hur hårt jag tränar.

Köp hem test för THC så du du kan lära känna din egna metabolism.
http://www.comedown.se/drogtest-thc-p-115-c-149.aspx

Mvh
Hysteria
Senast redigerad av Hysteria90 2012-05-08 kl. 23:50.
2012-05-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja du kommer torska om du inte manipulerar provet igen. Om man röker så tätt inpå, sitter det betydligt längre i urinet än ett par dagar.

Edit: Du har ju dock en unik metabolism och jag kan bara utgå från mig själv, jag är också smal väger 70 kg och tränar fem dagar i veckan. Jag hade dock inte klarat mig om jag var i din situation. Det hade nog tagit en vecka för mig om jag vore du.

Om jag röker några bloss från en jolle med bra gräs så sitter det i 2-3 dagar beroende på hur hårt jag tränar.

Köp hem test för THC så du du kan lära känna din egna metabolism.
http://www.comedown.se/drogtest-thc-p-115-c-149.aspx

Mvh
Hysteria

Hemskt tacksam för ditt svar. Men om jag dricker mängder med vatten hela dagen innan provet, kommer jag fortfarande torska då? vad tror du är oddsen? MVH Dyngtul
2012-05-09, 00:09
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyngtul
Hemskt tacksam för ditt svar. Men om jag dricker mängder med vatten hela dagen innan provet, kommer jag fortfarande torska då? vad tror du är oddsen? MVH Dyngtul
Ja då kommer du med stor sannorlikhet klara dig om testet görs med en sticka. Kan tipsa om att äta B-vitamin vilket färgar urinet gult.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in