2010-04-26, 21:48
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodman!
Åt nyss 20 mg Valium. Ska pissa om ca 14 dagar , tror ni jag är ren då?
Det är på gränsen tycker jag. 50/50 att du är ren/smutsig. Berätta gärna efteråt när du gjort testet.
Citat:
Ursprungligen postat av vrz
Tja, Rökte kanske 3-5 bloss (delade en sån där liten Rizzla med 2 kompisar) för 8a dagar sen, var på fyllan blev helt sjukt stenad och skrattade konstant i 20 min, innan jag började spy konstant och allt snurrade haha. Innan dess hade jag varit ren ca 5 månader. Jag ska pissa igen om ca 2.5 vecka. Provet skickas på analys, finns väll inte en chans på världskartan att jag kommer kissa positivt? Väger ca 80kg tränar 3-5 dagar i veckan och har att arbete där jag rör på mig ganska mycket.
Du är ren nu, ännu renare om 2,5 veckor.
2010-04-29, 03:42
Medlem
Såg inget om urintest-stickor man kan beställa hem i FAQ så jag kastar ut denna fråga: Hur pålitlliga är dessa? Från t.ex drog-test.com, funkar dessa att kolla hur man ligger till så man kan sova lite lugnare dagarna innan testet (eller kanske inte sova lugnare )?
2010-04-29, 14:50
Medlem
Jag har beställt ett test från "ferle produkter" och fick det idag, tänkte prova mig imorn på morgonen. Om det är pålitligt eller inte kan jag inte svara på, men är jag ren imorn utgår jag ifrån att jag är ren. Kanske inte i labb men på en sticka iaf...
2010-04-30, 18:08
Medlem
Tog 5 st 10 mg valium (kän säkert vara mindre mg i de då det var i lösvikt, men vi kör på 10 mg iallafall)
Så jag har tagit totalt 50 mg valium den 22e april vid 1700 tiden. Igår den 29e lämnade jag blodprov klockan 23.20. Finns det någon chans att jag klarar mig på drogtestet? För substanser lämnar oftast blodet fortare än urinet.

Mvh.
2010-04-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Tog 5 st 10 mg valium (kän säkert vara mindre mg i de då det var i lösvikt, men vi kör på 10 mg iallafall)
Så jag har tagit totalt 50 mg valium den 22e april vid 1700 tiden. Igår den 29e lämnade jag blodprov klockan 23.20. Finns det någon chans att jag klarar mig på drogtestet? För substanser lämnar oftast blodet fortare än urinet.

Mvh.

Kan tillägga att det här var ett engångs grej. Inte tagit det längre perioder innan. Var helt ren innan jag tog dessa. Var 10 mg generic, så det kan säkerligen vara mindre i. Men vi ponerar ut att det endast är 10 mg i dessa. Så hur länge är 50 mg kvar i blodet vid engångs intag.
2010-05-01, 20:53
Medlem
eradnups avatar
Breda stickor, vilka är det och vad syns på dem?

Breda vita, går ner i en plastmugg.
2010-05-01, 22:43
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Breda stickor, vilka är det och vad syns på dem?

Breda vita, går ner i en plastmugg.
Är det någon som har sagt att det heter breda stickor eller är det bara så du beskriver föremålet?
Hur som helst så antar jag du menar någon vanlig multisticka som kan påvisa 4 olika droger eller mer. Vad som syns beror såklart på hur många stickor det finns på ett test samt vilken modell det är. Det är vanligt att man kollar efter amfetamin, THC, benso och opiater.
2010-05-01, 23:57
Medlem
Har tänkt på en sak. Visst borde man kunna hydrera sitt blod? För ju mer vatten du dricker, destå "blaskigare" blir det blod. Dvs mer vatten än normalt. Det borde vara exakt samma princip som urinprov.
Någon som provat att lämna ett hydrerat blodprov? Blir det omprov?

Rätt intressant fråga jag inte setts ta upp någon annanstans.
2010-05-02, 02:18
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Har tänkt på en sak. Visst borde man kunna hydrera sitt blod? För ju mer vatten du dricker, destå "blaskigare" blir det blod. Dvs mer vatten än normalt. Det borde vara exakt samma princip som urinprov.
Någon som provat att lämna ett hydrerat blodprov? Blir det omprov?

Rätt intressant fråga jag inte setts ta upp någon annanstans.
Hm, det kanske går till viss del men det är säkert inga stora skillnader på volymen. Dricker du väldigt mycket vatten riskerar du även att få akut vattenförgiftning som i vissa fall har haft en dödlig utgång.
Grejen med ett hydrerat urinprov är att det är så oerhört effektivt att dricka några extra liter vatten så sjunker koncentrationen av det ämnet man vill åt avsevärt.
2010-05-03, 11:54
Medlem
Benzodiazepiner..............1-21 Dagar
...Lågdospreparat............1-4 Dagar
...Högdospreparat...........1-3 VeckoR

Vad är skillnaden?
2010-05-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodman!
Benzodiazepiner..............1-21 Dagar
...Lågdospreparat............1-4 Dagar
...Högdospreparat...........1-3 VeckoR

Vad är skillnaden?

Skillnaden mellan ett lågdos samt högdospreparat?
T.ex. Valium är ett högdospreparat medans xanor är ett lågdospreparat
2010-05-03, 22:54
Medlem
erikkkkks avatar
Jag skulle vilja ha klarhet i hur det ligger till med att kunna neka urinprov hos polisen, till förmån för blodprov.
Försöker polisen dryga ut det i timmar innan det blir blodprov?
Har man en rättighet att direkt kräva blodprov? Krävs någon speciell anledning?
Finns det någon anledning att inte visa att man inte vill pissa, och istället bara säga att man inte kan?

Till er som har som favorithobby att be folk söka: Har jag sökt på detta ämne? Ja, men då 99% av svaren i alla trådar följs av "har jag hört", "skulle jag tro" etc. etc. så är det svårt att ta något speciellt svar seriöst. Så vänligen, är du inte 100% säker på vad du tänkt skriva - skriv inte. Har du däremot varit med om just detta någon gång hos polisen, så berätta gärna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in