2012-05-11, 10:43
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
Varför tror du det. det går väl ur blodet på 1-2 dagar bara väl?
+ att du måste rökt rätt mycket om de satt i 4 dagar!?
Nej, det går inte ut ur blodet på 1-2 dagar, det är en flashbackmyt. Jag insåg det den dagen jag själv åkte fast.

Jag hade bara rökt en spliff när det satt i fyra dagar. Det går att upptäcka mindre mängder i blodet än i urinet. Blir spännande att se hur det går för dig.

Hör av dig när analysen är klar och kom ihåg att neka på det sättet som jag skrev till dig om du åker dit.
2012-05-11, 18:17
Medlem
Gjorde ett hemma drog test och det sträcket som indikerar att det är negativt, det var lite svagt men alla hade kunnat se att det var där. Är det negativt då?
2012-05-11, 19:35
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nej, det går inte ut ur blodet på 1-2 dagar, det är en flashbackmyt. Jag insåg det den dagen jag själv åkte fast.

Jag hade bara rökt en spliff när det satt i fyra dagar. Det går att upptäcka mindre mängder i blodet än i urinet. Blir spännande att se hur det går för dig.

Hör av dig när analysen är klar och kom ihåg att neka på det sättet som jag skrev till dig om du åker dit.

jo, men jag har själv varit påväg att åka dit flera gånger, tex en gång när jag körde å hade rökt 2 dagar innan å fick lämna pisseprov å blodprov, jag var ren på båda 2 :P
men ja ska fan stå på mig denna gången, kan dom säga eller göra nått annat ifall ja säger att det var passiv rökning? för ja pissade positift dagen innan, så jag vet att jag har ett ringa, men nu är de körkortet de gäller å då går dem på blodprovet,
2012-05-12, 04:42
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
jo, men jag har själv varit påväg att åka dit flera gånger, tex en gång när jag körde å hade rökt 2 dagar innan å fick lämna pisseprov å blodprov, jag var ren på båda 2 :P
men ja ska fan stå på mig denna gången, kan dom säga eller göra nått annat ifall ja säger att det var passiv rökning? för ja pissade positift dagen innan, så jag vet att jag har ett ringa, men nu är de körkortet de gäller å då går dem på blodprovet,
Om du redan blivit dömd för narkotikabrott är det en helt annan sak. Dock om man aldrig blivit dömd innan, inte har något knark på sig och hävdar passiv rökning (med liten mängd i blodet) är det helt omöjligt att bli dömd.

Citat:
Ursprungligen postat av Nergath
Gjorde ett hemma drog test och det sträcket som indikerar att det är negativt, det var lite svagt men alla hade kunnat se att det var där. Är det negativt då?
Yes, det räcker med en svag antydan till två streck för att det skall vara negativt.
Senast redigerad av Hysteria90 2012-05-12 kl. 04:48.
2012-05-12, 11:10
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergath

Ja, räcker med ett litet sträck så är det negativt.

Grattis!
2012-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Ja, räcker med ett litet sträck så är det negativt.

Grattis!

Aaaw tack
Då blir det i alla fall jobb i sommar
2012-05-12, 13:36
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Om du redan blivit dömd för narkotikabrott är det en helt annan sak. Dock om man aldrig blivit dömd innan, inte har något knark på sig och hävdar passiv rökning (med liten mängd i blodet) är det helt omöjligt att bli dömd.

Yes, det räcker med en svag antydan till två streck för att det skall vara negativt.

Ja väntar fortfarande på analys-svar, det var positift, tar väl sjukt lång tid,
sen tar grisarna mig dagen efter igen när jag körde bil, dom har aldrig tagit mig med knark på mig,
har en stöld på mig sen ett par år tillbaks, så om dom hittar så är de jääävligt lite, då säger jag att de var passiv rökning, drar en liten historia å säger att jag inte acepterar strafföreläggande?
2012-05-13, 03:09
Medlem
Citat:
Om jag vore du så hade jag klarat mig med stor marginal. Du behöver inte vara orolig, för mig hade det inte funnits något i urinet redan 12 dagar innan provet. Då hade jag bara tränat och ätit som vanligt. Du röker väldigt sporadiskt och då lämnar det kroppen snabbt. Det är när man röker flera gånger varje dag som det kan synas i 15 dagar+
Tack för det. Jag hoppas verkligen att jag klarar mig, blir lite nervigt men borde ju gå bra.
2012-05-13, 13:56
Medlem
Awfuls avatar
Hej!

Säkert frågats tusen gånger i denna tråd redan, men hur är det med ritalin? Syns det på pisseprov för ex körkort? Hittar bara motstridiga fakta :-S
2012-05-13, 15:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awful
Hej!

Säkert frågats tusen gånger i denna tråd redan, men hur är det med ritalin? Syns det på pisseprov för ex körkort? Hittar bara motstridiga fakta :-S

Syns ej.
2012-05-13, 20:04
Medlem
suqas avatar
Någon som vet vad polisens snabbtest har för gränsvärden på olika sorters droger? I mitt fall undrar jag främst över amfetamin och jag vill gärna ha ett påstående som backas upp av en källa.

EDIT: Med snabbtest menar jag urinprov.

Vore trevligt att få gränsen i mg/ml urin också, har inte förstått hur man omvandlar ng/ml.
2012-05-13, 22:12
Medlem
flybikess avatar
Någon som vet hur länge körkortet blir indraget om man torskar på thc vid bilkörning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in