Citat:
Ursprungligen postat av UnR33L
fråga till alla som går på pissprov

har ni fått det som straff från polisen eller som "behandling" från socen? för jag sitter här å har några dagar kvar tills jag får mitt straff och har redan snackat klart me socialen, de tyckte det va lungt :P första gång jag torskat på nåt sånt, kan jag få äran att göra pissprov regelbundet som ni gör?
Sökte hjälp frivilligt för typ ett halvår sen, och började me öppenvård. Men jag dekade ner mig rätt ordentligt under den tid jag gick där, så läkaren där gjorde en anmälan till soc (lvm, min första sådana anmälan). Därefter la jag in mig på avgiftning å sen direkt till nedtrappning. Skrev ut mig några gånger, varpå jag fick ett par lvm-anmälningar till (för att jag knarkade alldeles för destruktivt och i princip ville dö å inte brydde mig att jag överdoserade å blandade hejvilt. Dumt gjort, men men). Hur som helst, så återvände jag till behandlingen och då var ju soc redan inkopplade eftersom lvm-hot hängde i luften. Skärpte mig, fixade behandlingen och blev sen överskriven i öppenvård. Nu har soc och mottagnignen kontakt och samarbetar angående mig, så efter det var jag tvungen lämna up varanann dag för att slippa behandligshem.
Dock har det gått sådär, å efter ett par återfall fick jag nu tillslut lvm å ska nu in på behandlingshem, 3 mån lvm placering å sen 6 mån frivillig behandling med utsluss (får nämligen lägenhet å praktik då som jag sen får behålla om jag sköter mig, så då kändes det som en bra ide att fortsätta frivilligt efter lvm-placeringen).
De som kan kräva up är vad jag förstår polisen, länsstyrelsen om det gäller körkort/lämp och soc om du är under utredning där samt öppenvårdsmottagningar för att säkerställa att du inte ökar i missbruk eller sidomissbrukar om du tex trappar ner på ett schema, samt under inläggning för nedtrappning/avgiftning - också för att du inte ska kunna sidomissbruka.