2008-10-30, 16:46
Medlem
UnR33Ls avatar
fråga till alla som går på pissprov har ni fått det som straff från polisen eller som "behandling" från socen? för jag sitter här å har några dagar kvar tills jag får mitt straff och har redan snackat klart me socialen, de tyckte det va lungt :P första gång jag torskat på nåt sånt, kan jag få äran att göra pissprov regelbundet som ni gör?
2008-10-31, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roskan
slår somadril ut på benzo eller opiater?

MVH
Så vitt jag vet, inget av dom.. På analys därimot visas Karisoprodol.
2008-10-31, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnR33L
fråga till alla som går på pissprov har ni fått det som straff från polisen eller som "behandling" från socen? för jag sitter här å har några dagar kvar tills jag får mitt straff och har redan snackat klart me socialen, de tyckte det va lungt :P första gång jag torskat på nåt sånt, kan jag få äran att göra pissprov regelbundet som ni gör?
Är det ett brott som ger fängelse? Är det vanligt ringa så kommer du få böter isället.

Vad har du torskat för? Ofta om man underkastar sig behandling så ser rätten bra på det.

----------------------------------------------------------------------------------
En annan fråga till nån som vet: Har ju hört att Mephedrone kan visa positivt på urin-provs stickor..

Om dom skickar urinet på analys, vet nån vad som kommer att stå på analyssvaren?
Senast redigerad av Bizarre 2008-10-31 kl. 10:15.
2008-10-31, 10:17
Medlem
UnR33Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Är det ett brott som ger fängelse?...
Ringa innehav, överlåtelse å påverkan... first time också har ingen körkort eller inkomst heller :P
2008-10-31, 12:56
Medlem
Vilka har rätten till att kräva ett pissprov? Får man veta i förväg om man ska pissa?
2008-10-31, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnR33L
Sökte hjälp frivilligt för typ ett halvår sen, och började me öppenvård. Men jag dekade ner mig rätt ordentligt under den tid jag gick där, så läkaren där gjorde en anmälan till soc (lvm, min första sådana anmälan). Därefter la jag in mig på avgiftning å sen direkt till nedtrappning. Skrev ut mig några gånger, varpå jag fick ett par lvm-anmälningar till (för att jag knarkade alldeles för destruktivt och i princip ville dö å inte brydde mig att jag överdoserade å blandade hejvilt. Dumt gjort, men men). Hur som helst, så återvände jag till behandlingen och då var ju soc redan inkopplade eftersom lvm-hot hängde i luften. Skärpte mig, fixade behandlingen och blev sen överskriven i öppenvård. Nu har soc och mottagnignen kontakt och samarbetar angående mig, så efter det var jag tvungen lämna up varanann dag för att slippa behandligshem.

Dock har det gått sådär, å efter ett par återfall fick jag nu tillslut lvm å ska nu in på behandlingshem, 3 mån lvm placering å sen 6 mån frivillig behandling med utsluss (får nämligen lägenhet å praktik då som jag sen får behålla om jag sköter mig, så då kändes det som en bra ide att fortsätta frivilligt efter lvm-placeringen).

De som kan kräva up är vad jag förstår polisen, länsstyrelsen om det gäller körkort/lämp och soc om du är under utredning där samt öppenvårdsmottagningar för att säkerställa att du inte ökar i missbruk eller sidomissbrukar om du tex trappar ner på ett schema, samt under inläggning för nedtrappning/avgiftning - också för att du inte ska kunna sidomissbruka.
2008-10-31, 14:25
Medlem
Jungles avatar
Är det nån som vet hur länge ett par Imovane syns på ett urinprov (analys), jag vet att dom inte syns på stickor. Jag vet att halveringstiden är 4-6 timmar så vad tror ni ?
2008-10-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sum
Vilka har rätten till att kräva ett pissprov? Får man veta i förväg om man ska pissa?

bumpar denna om det är nån som vet?
2008-10-31, 19:17
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Är det nån som vet hur länge ett par Imovane syns på ett urinprov (analys), jag vet att dom inte syns på stickor. Jag vet att halveringstiden är 4-6 timmar så vad tror ni ?

Och har tatt 3mg Xanor en vecka max elr?
2008-11-01, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sum
Polisen har rätt att kräva urin/blodprov.

Socialen har ingen rätt att kräva prov, men om du nekar så kan du få problem. Tex LVM/inget socialbidrag osv.

Utveckla din fråga mer. Så amn vet vad det handlar om.
2008-11-02, 21:21
Medlem
Detgarundans avatar
3 månader

Citat:
Ursprungligen postat av cockneybastard
Skiter igentligen om jag är ren eller inte... Vill bara veta hur långtid de brukar ta innan man får svaret från polisen och när man får veta om man får nått straff eller inte.
Men tack iaf.

Jag torskade också för ett tag sen och för mig tog det 3 månader innan jag fick svar. Jag fick då svar via telefon.
2008-11-03, 01:09
Medlem
vill bara lägga till att om det visar positiv och du påstår att du är ren kan du kräva en ny sticka då du har rätt till det om du påstår dej vara 100% ren, det är det min "pisstant" =) sade då vi känner varran rätt bra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in