2010-08-18, 20:59
Medlem
Rökte ett gram grönt den 3 juli och gjorde sånt salivtest igår, Intercept tror jag det hette? Hon påstod att det syns i 6-7 veckor, är jag körd? tredje gången ever i mitt liv jag röker
2010-08-18, 21:56
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenkompost
Rökte ett gram grönt den 3 juli och gjorde sånt salivtest igår, Intercept tror jag det hette? Hon påstod att det syns i 6-7 veckor, är jag körd? tredje gången ever i mitt liv jag röker
Saxat från OraSures (företaget som gör drogtestet Intercept) hemsida:
http://www.orasure.com/products-substance/products-substance-abuse-intercept.asp#faq2

Citat:
How does the detection window for oral fluid testing compare with other methods?
Just like traditional urine testing, the window in oral fluid testing is different for each drug. Of most significance is that oral fluid testing identifies recent usage - during the first four hours after drug use - that can be missed by urine testing. For most drugs, the window of detection in oral fluid is about one to three days. By contrast, urine testing relies on drug metabolites retained in the body's waste supply and may detect some drugs for a longer period.
Du kan slappna av, med andra ord!
2010-08-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Saxat från OraSures (företaget som gör drogtestet Intercept) hemsida:
http://www.orasure.com/products-substance/products-substance-abuse-intercept.asp#faq2

Du kan slappna av, med andra ord!

Oh fyfan tack som fan för det känns lite jobbigt och torska jobbet över en gång...
2010-08-25, 19:16
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr M
Hur lång tid tog det för er att få gå på ytterliggare pissprov från att ni torska? Åkte dit för röka för 2,5 månad sedan men har fortfarande inte hört något från transportstyrelsen. Kanske även bör nämna att jag haft körkort i lite mer än 3 år.

Undrar samma sak, jag blev tagen för innehav för tre månader sen. Fortfarande inte hört något från någon. Inga böter eller inget pissa för körkortet. Tdigare ostraffad och har också haft körkort i tre år.

Hur lång tid brukar det ta? Ska jag räkna med att behöva pissa för kortet eller?
2010-08-26, 01:43
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Undrar samma sak, jag blev tagen för innehav för tre månader sen. Fortfarande inte hört något från någon. Inga böter eller inget pissa för körkortet. Tdigare ostraffad och har också haft körkort i tre år.

Hur lång tid brukar det ta? Ska jag räkna med att behöva pissa för kortet eller?
Räkna inte bort risken i alla fall. Det kan ta upp till ett år i alla fall vad jag vet, finns säkert fall där folk har väntat ännu längre. Själv fick jag vänta i ett par veckor. Sen fick jag vänta i 2 månader tills de ville ha ett nytt intyg..
2010-08-26, 06:55
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Räkna inte bort risken i alla fall. Det kan ta upp till ett år i alla fall vad jag vet, finns säkert fall där folk har väntat ännu längre. Själv fick jag vänta i ett par veckor. Sen fick jag vänta i 2 månader tills de ville ha ett nytt intyg..

Bull. Man vill ju bara få det överstökat så man kan lägga skiten bakom sig :/
2010-08-30, 20:29
Medlem
bausts avatar
imovane + analys

Hej !

I fredags och lördags tog jag sammanlagt 10 st imovane och ska tydligen lämmna prover på onsdag och misstänker att det kommer skickas på analys.. (obs jag misstänker att dom kommer pröva zopliklon)

vad tror ni, klarar jag mig ? ???

är kille 25 år och har bra metabolism i övrigt, inget fett på kroppen och något underviktig..

sitter nu i svett-suit och dricker saft som en galning haha
Senast redigerad av baust 2010-08-30 kl. 20:35.
2010-08-31, 18:16
Medlem
Här kommer mitt problem:

4 veckor helt drogfri följt av 5 g gräs utspritt över 2 veckor, drog sista blosset i söndags. Finns en risk att jag åker på ett drogtest på jobbet då jag har sökt en ny tjänst. När tror ni att jag har chans att vara ren? Jag är 190, 95kg hög ämnesomsättning och motionerar mycket (>3h/vecka)?

Hydreringen fungerar det endast för att späda ut urinen eller sänker det även koncentrationen i kroppen (eftersom man pissar ut en massa urin), dvs att jag tjänar på att dricka en jävla massa vatten fram tills provet?
2010-08-31, 18:59
Medlem
Svaret på min fråga finns nog någonstans i denna tråd men ska jag vara ärlig orkar jag inte läsa igenom 172 sidor.

Jag har ett nytt jobb på G och det kommer i så fall innebära pisstest. Jag har rökt mer eller mindre dagligen sedan 10 år tillbaka. Har lite smått panik över detta test. Hittar bara svar som gäller folk som rökt sporadiskt eller kanske upp mot en vecka. Det stämmer ju inte in på mig direkt...

Jag tränar typ 3-5gånger per vecka och är ganska normalbygd. Är 184 och väger 87 kilo.

I bästa fall har jag ca 3 månader på mig att bli ren. I värsta fall endast 2 månader. Om jag klipper nu och fortsätter min träningsrutin (kanske tom går upp lite för att stilla absen) och dricker ordentligt med vatten.. Tror ni jag har en rimlig chans att klara det?
2010-08-31, 19:55
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baust
Hej !

I fredags och lördags tog jag sammanlagt 10 st imovane och ska tydligen lämmna prover på onsdag och misstänker att det kommer skickas på analys.. (obs jag misstänker att dom kommer pröva zopliklon)

vad tror ni, klarar jag mig ? ???

är kille 25 år och har bra metabolism i övrigt, inget fett på kroppen och något underviktig..

sitter nu i svett-suit och dricker saft som en galning haha

Du är garanterat ren.
Citat:
Ursprungligen postat av zlatankomplex
Här kommer mitt problem:

4 veckor helt drogfri följt av 5 g gräs utspritt över 2 veckor, drog sista blosset i söndags. Finns en risk att jag åker på ett drogtest på jobbet då jag har sökt en ny tjänst. När tror ni att jag har chans att vara ren? Jag är 190, 95kg hög ämnesomsättning och motionerar mycket (>3h/vecka)?

Hydreringen fungerar det endast för att späda ut urinen eller sänker det även koncentrationen i kroppen (eftersom man pissar ut en massa urin), dvs att jag tjänar på att dricka en jävla massa vatten fram tills provet?
Du är säkert ren efter 2-3 veckor.

Gällande hydreringen så späder man ut urinet vilket ger en lägre koncentration av metaboliter du inte vill ha där, vilket jag tycker är rätt så underförstått?
2010-09-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BountyTuff
Svaret på min fråga finns nog någonstans i denna tråd men ska jag vara ärlig orkar jag inte läsa igenom 172 sidor.

Jag har ett nytt jobb på G och det kommer i så fall innebära pisstest. Jag har rökt mer eller mindre dagligen sedan 10 år tillbaka. Har lite smått panik över detta test. Hittar bara svar som gäller folk som rökt sporadiskt eller kanske upp mot en vecka. Det stämmer ju inte in på mig direkt...

Jag tränar typ 3-5gånger per vecka och är ganska normalbygd. Är 184 och väger 87 kilo.

I bästa fall har jag ca 3 månader på mig att bli ren. I värsta fall endast 2 månader. Om jag klipper nu och fortsätter min träningsrutin (kanske tom går upp lite för att stilla absen) och dricker ordentligt med vatten.. Tror ni jag har en rimlig chans att klara det?

Ingen som vågar sig på att gissa?
2010-09-01, 19:21
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyTuff
Ingen som vågar sig på att gissa?
Gissa kan jag göra men jag har ingen personlig erfarenhet eftersom jag inte har rökt varje dag i 10 år.
Sköter du alla kort rätt och dricker mycket innan du skall drogtestas så kan du säkert klara dig på 2 månader.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in