2008-06-08, 13:40
Awaiting Email Confirmation
Zmokings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Det är den allmänna uppfattningen att man ska göra så för att maximera sina chanser, vad skadar det att göra det "för säkerhets skull" även om man inte fått något jävla vetenskapligt bevis för det...? I would...

Det är svårt att kontrollera alla fakta som skrivs, men då man upptäcker felaktigheter i de få man kan kontrollera så kastar det skugga på allt i texten.

Mitt tips är att skippa drogerna så slipper man oroa sig för sånt.

Jag har aldrig tagit något så har inte behövt oroa mig vid de tester jag varit på. Jag kan för er info gå igenom mitt senaste test så vet ni hur de går till (iallafall de som utförs av Karolinska åt arbetsgivare). Vid mitt test var det en ny sköterska med för att lära sig så jag blev upplärd åxå.

Sköterskan håller först ett informellt samtal där hon upplyser dig om hur rutinen går till. Bland annat så säger de att man får pinka i enrum eftersom detta lugnar ner 99.9 % av alla testpersoner. Övriga 0,1 % blir inte lugna eftersom de har orent mjöl i påsen. Man får också reda på vilka ämnen de söker efter samt att man får en chans att berätta om man tagit någon medicin.

Därefter så går man till toaletten. Jag behöver väl inte påpeka att man inte fick ta med sig några väskor eller jackor eller liknadne. Sköterskan droppade i ett färgämne i toalettstolen för att omöjliggöra att man efterspäder med toavatten. Hon stängde också av vattnet till handfatet. Med andra ord, efterspädning med vatten från toaletten är omöjligt.

Man gör därefter det man ska och går ut då man är klar.

Sköterskan tar därefter ditt prov och du får följa med då hon delar upp det i tre koppar. En behåller jobbet som back-up, medan de andra två skickas till Karolinska. Efter uppdelningen vidtar pappersarbete då du får konstatera att ditt urinprov får rätt kod så att du inte i efterhand ska kunna påstå något.

På Karolinska testas först den ena koppen och om det ger utslag så testas även den andra koppen. På samma sätt som dopingens A och B prov.

För övrigt så mäts urinets temperatur direkt efter pinkandet vilket gör det svårt att späda urinen med medhavt vatten. De kontrollerar också om urinen verkar vara för "vattnig". Detta görs rent visuellt. Om du pinkar kranvatten lär du få komma tillbaka en annan dag.

Generellt sätt så utgår alla arbetsgivare att man klarar testet och om arbetsgivaren inte hört från Karolinska inom ett antal dagar så anses man ha klarat testen. Tar ungefär 4 arbetsdagar.
2008-06-08, 13:48
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmoking
Det är svårt att kontrollera alla fakta som skrivs, men då man upptäcker felaktigheter i de få man kan kontrollera så kastar det skugga på allt i texten.

Mitt tips är att skippa drogerna så slipper man oroa sig för sånt.

Jag har aldrig tagit något så har inte behövt oroa mig vid de tester jag varit på. Jag kan för er info gå igenom mitt senaste test så vet ni hur de går till (iallafall de som utförs av Karolinska åt arbetsgivare). Vid mitt test var det en ny sköterska med för att lära sig så jag blev upplärd åxå.

Sköterskan håller först ett informellt samtal där hon upplyser dig om hur rutinen går till. Bland annat så säger de att man får pinka i enrum eftersom detta lugnar ner 99.9 % av alla testpersoner. Övriga 0,1 % blir inte lugna eftersom de har orent mjöl i påsen. Man får också reda på vilka ämnen de söker efter samt att man får en chans att berätta om man tagit någon medicin.

Därefter så går man till toaletten. Jag behöver väl inte påpeka att man inte fick ta med sig några väskor eller jackor eller liknadne. Sköterskan droppade i ett färgämne i toalettstolen för att omöjliggöra att man efterspäder med toavatten. Hon stängde också av vattnet till handfatet. Med andra ord, efterspädning med vatten från toaletten är omöjligt.

Man gör därefter det man ska och går ut då man är klar.

Sköterskan tar därefter ditt prov och du får följa med då hon delar upp det i tre koppar. En behåller jobbet som back-up, medan de andra två skickas till Karolinska. Efter uppdelningen vidtar pappersarbete då du får konstatera att ditt urinprov får rätt kod så att du inte i efterhand ska kunna påstå något.

På Karolinska testas först den ena koppen och om det ger utslag så testas även den andra koppen. På samma sätt som dopingens A och B prov.

För övrigt så mäts urinets temperatur direkt efter pinkandet vilket gör det svårt att späda urinen med medhavt vatten. De kontrollerar också om urinen verkar vara för "vattnig". Detta görs rent visuellt. Om du pinkar kranvatten lär du få komma tillbaka en annan dag.

Generellt sätt så utgår alla arbetsgivare att man klarar testet och om arbetsgivaren inte hört från Karolinska inom ett antal dagar så anses man ha klarat testen. Tar ungefär 4 arbetsdagar.
Fin redogörelse för processen, men kan du bevisa det?
2008-06-12, 14:47
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Fin redogörelse för processen, men kan du bevisa det?

jag kan med stor sannolighet säga att det är sant, för det va exakt så det hände mig , och samma process , jag nojjade ju förtås totalt då jag visste att jag rökt 14 dagar tidigare, men det gick ju bra endå sedandess så har jag varit glad å clean, (från röka ehm...) kram =)
2008-06-12, 14:59
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
jag kan med stor sannolighet säga att det är sant, för det va exakt så det hände mig , och samma process , jag nojjade ju förtås totalt då jag visste att jag rökt 14 dagar tidigare, men det gick ju bra endå sedandess så har jag varit glad å clean, (från röka ehm...) kram =)
Jag har inte ifrågasatt sannolikheten, tror att föregående talare förstod vad jag menade. Nämligen "källa, tack, för jag vill vara lika besvärlig emot dig som du var emot mig".
2008-06-13, 02:31
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Jag har inte ifrågasatt sannolikheten, tror att föregående talare förstod vad jag menade. Nämligen "källa, tack, för jag vill vara lika besvärlig emot dig som du var emot mig".

men ät en ko!, skulle det vara något annat så skulle nån skriva det, så görs det på KS, källa Exet jobbar på SöS
2008-06-13, 13:34
Medlem
Kalmahs avatar
På mitt arbete så ska dom drogtesta genom att svabba i munnen. Hur fungerar det? Var väldigt länge sen jag rökte, men ändå lite orolig, syns det längre i ett sådant test än t.ex. ett pisseprov?
2008-06-14, 02:36
Medlem
zhroomgs avatar
Jag har en fråga angående pissprov och hur man snabbt kan bli ren:

I början av denna tråd beskrivs sätt att öka din metabolism genom att motionera, äta rätt etc etc. Jag uppfattar det dock som en beskrivning endast för att få ut THC ur kroppen, men funkar dessa metoder när det gäller andra droger, ex. kokain, opiater osv?? Eller har det med helt andra faktorer att göra?

Mycket tacksam för svar
2008-06-15, 17:17
Medlem
Kalmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmah
På mitt arbete så ska dom drogtesta genom att svabba i munnen. Hur fungerar det? Var väldigt länge sen jag rökte, men ändå lite orolig, syns det längre i ett sådant test än t.ex. ett pisseprov?

Ingen som har koll?
2008-06-15, 20:39
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmah
Ingen som har koll?

* Marijuana and hashish (THC): An hour after ingestion, and up to 24 hours depending on use.
* Cocaine (including crack): From time of ingestion up to 2 to 3 days.
* Opiates: From time of ingestion up to 2 to 3 days
* Methamphetamine and ecstasy (MDMA, "crank," "ice"): From time of ingestion up to 2 to 3 days.
* Benzodiazepines: From time of ingestion up to 2 to 3 days
(Källa http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_test#Saliva_drug_screen_.2F_Oral_fluid-based_drug_screen)

Vet inte om det stämmer, men det sitter inte i längre än urinet ialf.
2008-06-16, 23:36
Bannlyst
Pisseprov imorgon har inte rökt sen i onsdags druckit minst 2liter vatten om dan och druckit öl tror ni jag klarar mig. någon som vet om askorbinsyra och aktivt kol funkar. finns det inga medel man kan köpa som funkar till 100%
2008-06-17, 00:38
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becknar Lars
Pisseprov imorgon har inte rökt sen i onsdags druckit minst 2liter vatten om dan och druckit öl tror ni jag klarar mig. någon som vet om askorbinsyra och aktivt kol funkar. finns det inga medel man kan köpa som funkar till 100%

Ja, jag tror det funkar, om du inte är har rökt dagligen i en längre period. Nej det finns inga mirakelmedel. Det enda du kan göra är att förstöra provet, tex. dricka jättemycket vatten så det blir för "utspätt", eller hälla diskmedel i ditt urinprov.
2008-06-17, 01:30
Bannlyst
har rökt några gånger i veckan.. ska jag dricka mycket vatten eller inte??? ska jag dricka på morgonen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in