2007-03-15, 07:15
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogg
Jag gjorde pissprov på beroendemottagning kl 8 på morgonen och jag hade druckit 2 ml GBL kl 2 på natten för att få några timmars sömn (visste att jag skulle bli nykter till 6-7 och hinna dit)

Men nu blev testet ändå negativt? Helskumt det vanliga testet verkar ju asdåligt måste man va i ghbkoma när man pissar för att det ska visa eller? Jag antar att det var den billigare varianten.. men den kan de ju skrota om den e så värdelös Det har väl inte med att det var GBL jag drack?

Kan tilläggas att jag druckit det kontinuerligt i flera dagar innan. Men kroppen älskar ju GHB så mkt så allt morphar bort på mindre än 4 timmar antar jag

I svenska standardtester kollar man efter följande:

Amfetaminer
Opiater (morfin, heroin)
THC (hasch / gräs / cannabis)
MDMA (ecstasy, MDA, MDEA)
Bensodiazepiner (Rohypnol / flödder, diazepam, nitrazepam osv)
Kokain

GHB går annars ur kroppen på 12-24 timmar.
2007-03-16, 11:46
Medlem
Tänkte höra om skillnaden på hur länge preparat syns i labtest jämfört med stickorna. Har hittills blivit testad med stickor, och då har de tabeller man kan se bl a här inne stämt bra, men nu gäller det körkortet och Länsstyrelsen godkänner endast labtest. För mig handlar det främst om opiater (morfin/heroin), och undrar om det räcker med 3-4 dagars uppehåll även om urinet skickas iväg till lab? Proverna kommer lämnas antingen hos sjukvården eller på någon beroendemottagning, så det är inte SKL som djupdyker i pisset :P. Tacksam för tips!
2007-03-17, 14:43
Medlem
Söker lite hjälp, har fått hem papper från länsstyrelsen att jag måste genomgå läkarundersökning för att se om jag är lämplig att behålla körkortet. Antar att det är drogtest... Har rökt ganska mycket i februari, ett par-tre jollar om dan i snitt. Hur länge borde jag vänta innan jag går på läkarundersökningen? Har ungefär 2,5 månad kvar innan jag blir av med lappen, men jag har ingen lust att vänta så länge pga misstänksamhet osv.

Är det inte bättre att säga att man föredrar att lämna blodprov? Eftersom THC går väl ur blodet relativt snabbt? Har dessutom relativt svårt att genomföra pisseprov, gick inte senast Men då hade jag rökt en fredag och blev tagen på söndag natt/morgon och testad positiv för E (hade haft lite kul den kvällen ) men syntes inget på rökat... Var ju ändå bara 48 timmar eller nåt efteråt...

Tacksam för svar
2007-03-19, 00:06
Medlem
Slobban: När rökte du senast, och hur mycket? THC sitter kvar läääänge vid någorlunda regelbundet bruk, räkna med minst 3 veckor efter senaste röktillfället för pissprov med teststicka, och blodprov kommer ge noggrannare utslag. Får hoppas att nån svarar på min fråga om labtester, kan nog ge dig lite vägledning också.
2007-03-20, 13:32
Medlem
m96mafrs avatar
Stecolid

Fick utslag på benzo idag trots att det var 8 dagar sen jag fick stecolid i mig (ordinerat av läkare) och den dagen var det endast 5 mg. Normalt?
2007-03-20, 14:03
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr
Fick utslag på benzo idag trots att det var 8 dagar sen jag fick stecolid i mig (ordinerat av läkare) och den dagen var det endast 5 mg. Normalt?

Ja - http://www.erowid.org/pharms/diazepa..._testing.shtml
2007-03-20, 23:23
Medlem
Hur fungerar det om man är på ett ställe med stora ögon och polisen slår till. Får man åka till stationen direkt då och pissa? Borde ju inte hinna synas på testet tycker man ju....om de gör testet kommer de göra det utökade eller är det standard som gäller? Om man liksom inte erkänner vad man tagit...
2007-03-25, 00:29
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Syns kodein som opiater också? och tar det lika lång tid för morfin och kodein att gå ur kroppen?
2007-03-25, 21:49
Medlem
Agejevs avatar
Nån som vet ifall de kollar droger på de test man får göra som nybliven förälder?
2007-03-26, 14:44
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j01m3
Slobban: När rökte du senast, och hur mycket? THC sitter kvar läääänge vid någorlunda regelbundet bruk, räkna med minst 3 veckor efter senaste röktillfället för pissprov med teststicka, och blodprov kommer ge noggrannare utslag. Får hoppas att nån svarar på min fråga om labtester, kan nog ge dig lite vägledning också.

Lämnade också labb prov idag. Har tagit det lugnt med olagligt knark eftersom jag pissar men vart väll en jolle och några E'n förra helgen. E'na tror jag då inte syns men THC?

I labb behövs det väll nara någon molekyl för att de ska se det? 8 dagar sedan jag rökte alltså. Jag hydrerade mig lite smått under dagen bara för att vara säker på stickorna. Men sen visade det sig vara labb =/

Klarar jag mig tro?
2007-03-26, 19:04
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Lämnade också labb prov idag. Har tagit det lugnt med olagligt knark eftersom jag pissar men vart väll en jolle och några E'n förra helgen. E'na tror jag då inte syns men THC?

I labb behövs det väll nara någon molekyl för att de ska se det? 8 dagar sedan jag rökte alltså. Jag hydrerade mig lite smått under dagen bara för att vara säker på stickorna. Men sen visade det sig vara labb =/

Klarar jag mig tro?

Det var 8 dagar sen du rökte senast, och du var ren innan dess, du har dehydrerat dej lite smått, och jag antar att du inte är alltför tjock (<90 kilo). Isånafall så skulle jag säja att du troligtvis kommer vara ren, men man vet aldrig.
2007-03-26, 23:12
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Det var 8 dagar sen du rökte senast, och du var ren innan dess, du har dehydrerat dej lite smått, och jag antar att du inte är alltför tjock (<90 kilo). Isånafall så skulle jag säja att du troligtvis kommer vara ren, men man vet aldrig.

Ahh tackar, Labbtest känns så läskiga. Är snuskigt smal väger 60 kg på 190cm ^^

Jag håller tummarna xD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in