2007-12-27, 23:17
  #685
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Nu äre fan dags att börja peta Rade Prica från truppen, för alla här vet att han inte kommer komma in med 10min kvar i en kvartsfinal mot Italien och avgöra. Hur många anfallare ingår i EM-truppen, är det fyra st?

I en EM-trupp så får man anmäla 23 spelare, så om man vill så kan man ha 23 anfallare...

Men det mest optimala är väl en fyra-fem stycken.

Citat:
Äh tramsa inte nu, det är också en stor skillnad på att ingå i truppen och att ingå i startelvan, och i truppen skall han ingå utan någon som helst tvekan och det är det vi har sagt här, punkt slut.


Värdig...

Visst, om han visar sig tillräckligt bra. Det är många dagar kvar till EM och han måste fortsätta att leverera, men det finns ju andra svenskar som gör det bra i Holland t.ex. Rasmus Lindgren och inget EM diskuteras för hans del.

Sedan så är det väl enklare att ta sig in som forward än som mittfältare, men jag vill inte se att Berg hoppar in och spänner sig och så blir det pannkaka av allting.. spelare som Rade Prica har i alla fall rutinen och kommer att göra ett okej jobb.

Men ska Sverige vinna EM så ska inte ens dessa herrar vara tänkta för något inhopp.
Citera
2007-12-27, 23:25
  #686
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
I en EM-trupp så får man anmäla 23 spelare, så om man vill så kan man ha 23 anfallare...

Men det mest optimala är väl en fyra-fem stycken.



Visst, om han visar sig tillräckligt bra. Det är många dagar kvar till EM och han måste fortsätta att leverera, men det finns ju andra svenskar som gör det bra i Holland t.ex. Rasmus Lindgren och inget EM diskuteras för hans del.

Sedan så är det väl enklare att ta sig in som forward än som mittfältare, men jag vill inte se att Berg hoppar in och spänner sig och så blir det pannkaka av allting.. spelare som Rade Prica har i alla fall rutinen och kommer att göra ett okej jobb.

Men ska Sverige vinna EM så ska inte ens dessa herrar vara tänkta för något inhopp.


Jag väljer Berg före Prica sju dagar i veckan. En jävla upplevelse och bra för hans karriär att bara få vara där, och man kan ju inte säga att Pricas karriär är på uppgång. Han kommer helt enkelt aldrig att bli bra. Dessutom så känns Berg som en sån som kan komma in och leverera, medan Prica aldrig ens gjort något vettigt i landslaget.
Citera
2007-12-27, 23:30
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Visst, om han visar sig tillräckligt bra. Det är många dagar kvar till EM och han måste fortsätta att leverera, men det finns ju andra svenskar som gör det bra i Holland t.ex. Rasmus Lindgren och inget EM diskuteras för hans del.

Sedan så är det väl enklare att ta sig in som forward än som mittfältare, men jag vill inte se att Berg hoppar in och spänner sig och så blir det pannkaka av allting.. spelare som Rade Prica har i alla fall rutinen och kommer att göra ett okej jobb.

Men ska Sverige vinna EM så ska inte ens dessa herrar vara tänkta för något inhopp.

Jag håller inte med dig för fem öre, för mig finns det inte ett enda argument som talar till Pricas fördel gentemot Berg.

Vad är det för rutin han har?
Rutin utav att sitta på läktaren på arenor runtom om i världen?
Rutin utav att bo på samma hotell som övriga spelartruppen?
Rutin utav att umgås/träna med den övriga spelartruppen?


Knyter det sig för Zlatan/Elmander så skulle mitt val falla på Allbäck/Berg varje dag i veckan.


(I värsta fall så skall han åtminstone ingå i truppen och på så sätt göras redo för stundande kval och slutspel.)
Citera
2007-12-28, 12:36
  #688
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA


Jag väljer Berg före Prica sju dagar i veckan. En jävla upplevelse och bra för hans karriär att bara få vara där, och man kan ju inte säga att Pricas karriär är på uppgång. Han kommer helt enkelt aldrig att bli bra. Dessutom så känns Berg som en sån som kan komma in och leverera, medan Prica aldrig ens gjort något vettigt i landslaget.

Må vara så, men jag vill fortfarande se en inhoppare som kan hantera den mentala pressen, och såå jävla bra är inte Marcus Berg i mina ögon ännu, han får fortsätta göra mål i Holland så kanske det kan bli något EM.

Jag tycker tväremot dig angående leverera, Prica har rutin och kommer att kunna göra ett okej jobb, Berg är däremot ett stort frågetecken och vi har ju redan Rosenberg...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden

Jag håller inte med dig för fem öre, för mig finns det inte ett enda argument som talar till Pricas fördel gentemot Berg.

Vad är det för rutin han har?
Rutin utav att sitta på läktaren på arenor runtom om i världen?
Rutin utav att bo på samma hotell som övriga spelartruppen?
Rutin utav att umgås/träna med den övriga spelartruppen?


Knyter det sig för Zlatan/Elmander så skulle mitt val falla på Allbäck/Berg varje dag i veckan.


(I värsta fall så skall han åtminstone ingå i truppen och på så sätt göras redo för stundande kval och slutspel.)

Över 100 matcher i Bundesliga och 12 landskamper + lite U21 kamper och spel i Danmark, Allsvenskan.

Plus det som du nämner och det är viktigare än vad många tror, det är en jäkla press att spela mästerskap. Att plocka med Berg på grunden att han är "ung och har potential" är inte min bild av Sveriges landslag, landslaget skall inte utveckla spelare, det ska klubblagen göra.

Har du glömt Markus Rosenberg? Gjorde nyss mål på Real Madrid i Champions League...
Citera
2007-12-28, 14:00
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Har du glömt Markus Rosenberg? Gjorde nyss mål på Real Madrid i Champions League...


Håller också Rosenberg ganska högt, gör sina mål i Bundesliga, och duger i CL också. Målet mot Real Madrid var helt underbart, gör man mål utan att ens träffa bollen ordentligt så har man klass, så är det!
Citera
2007-12-28, 14:18
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Över 100 matcher i Bundesliga och 12 landskamper + lite U21 kamper och spel i Danmark, Allsvenskan.

Det där är ingen rutin att tala om som skrämmer någon, han har aldrig varit något annat än en dussinlirare (om ens det) som på något outgrundligt sätt lyckats hanka sig fram i "karriären" i diverse skitlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Plus det som du nämner och det är viktigare än vad många tror, det är en jäkla press att spela mästerskap. Att plocka med Berg på grunden att han är "ung och har potential" är inte min bild av Sveriges landslag, landslaget skall inte utveckla spelare, det ska klubblagen göra.

"Ung, potential och framtidsman" är ju ord som väger betydligt tyngre i mina ögon än "gammal, medelmåtta och har aldrig uträttat någonting överhuvudtaget i landslaget tidigare".

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Har du glömt Markus Rosenberg? Gjorde nyss mål på Real Madrid i Champions League...

Absolut inte, du menar när han knappt träffade bollen och den tack vare hans dunderfelträff som ställde målvakten ändå gick i mål, ja det är något att berätta för barnbarnen det.
Nej Rosenberg hålls inte högt i min bok, han gör plattmatch efter plattmatch i landslaget och ser mest ut som en vilsen liten pojke de gånger han får spela.

För min del så skulle han gärna kunnat lämnats utanför truppen helt och hållet.
Citera
2007-12-28, 14:37
  #691
Medlem
the head honchos avatar
Man ser ju rätt så tydligt att de som följer IFK verkar överskatta Berg lite. För det första så är det ingen skandal om en spelare som platsar i truppen inte kommer med i truppen. Det hade varit det om vi snackat om en stjärna. Typ Zlatan, Ljungberg eller Elmander. Inte något 4:e val som högst kommer få 5 minuters speltid om några skadar sig.

Det är en annan fråga om Berg ens platsar. Själv håller jag Zlatan och Elmander som ett par klasser bättre. Rosenberg som tredje val och efter det kommer Allbäck/Berg.

Som sagt visst han kanske förtjänar en plats i truppen men det är absolut ingen skandal om han inte är med.
Citera
2007-12-28, 15:16
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Man ser ju rätt så tydligt att de som följer IFK verkar överskatta Berg lite. För det första så är det ingen skandal om en spelare som platsar i truppen inte kommer med i truppen. Det hade varit det om vi snackat om en stjärna. Typ Zlatan, Ljungberg eller Elmander. Inte något 4:e val som högst kommer få 5 minuters speltid om några skadar sig.

Eller så kanske det är så att vi som faktiskt har följt honom och sett många matcher med honom har sett tydligare hur otroligt bra han faktiskt är än ni som sett honom vid ett fåtal tillfällen då vi mött just erat lag och sedan några snabba klipp i Sporten.

Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Det är en annan fråga om Berg ens platsar. Själv håller jag Zlatan och Elmander som ett par klasser bättre. Rosenberg som tredje val och efter det kommer Allbäck/Berg.

Nu är det ju först och främst på bekostnad utav Prica som han skall in i truppen, i andra hand Rosenberg och i värsta fall Allbäck.
Citera
2007-12-28, 15:45
  #693
Bannlyst
Jag har inte följt Beg mycket i Sverige, utan mest i Holland. Och det jag upptäckt är att han kan sätta bollar fast det inte ens är någon målchans, just därför vill jag ha honom i truppen! Vi alla vet att Prica inte kommer in och avgör, och även om Berg inte kommer få någon speltid så är det bra för hans karriär och självförtroende, det är bra för framtiden.

Frågan är ju varför Svennis tog med Walcott i truppen, var det för Englands skull eller för Walcotts egen skull? Jag tror att vi har svaret där, för hans egen skull.

Men som Berg kommer in och helt respektlöst dunkar in bollen med skallen mellan Jaap Stam och andra mittbacken, så är det starkt gjort.
Citera
2007-12-29, 18:01
  #694
Bannlyst
Årets elva i franska ligan enligt L'Equipe:

Coupet
Sagna - Cris - Puygrenier - Abidal
Govou - Juninho - Toulalan - Malouda
Elmander - Benzema

---------------------------

Sebastian Larsson mål mot Fulham i 1-1-matchen idag.
Citera
2007-12-29, 18:08
  #695
Medlem
Jockegrillars avatar
Någon som har länk till Larsson mål, tack? Han börjar verkligen bli etablerad i PL, men i landslaget ska han inte vara med.
Citera
2007-12-29, 18:19
  #696
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Någon som har länk till Larsson mål, tack? Han börjar verkligen bli etablerad i PL, men i landslaget ska han inte vara med.
Såklart, Källström har varit ordinaie i Lyon länge nu, men ändå får Anders svensson starta?!??!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in