Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag väljer Berg före Prica sju dagar i veckan. En jävla upplevelse och bra för hans karriär att bara få vara där, och man kan ju inte säga att Pricas karriär är på uppgång. Han kommer helt enkelt aldrig att bli bra. Dessutom så känns Berg som en sån som kan komma in och leverera, medan Prica aldrig ens gjort något vettigt i landslaget.
Må vara så, men jag vill fortfarande se en inhoppare som kan hantera den mentala pressen, och såå jävla bra är inte Marcus Berg i mina ögon ännu, han får fortsätta göra mål i Holland så kanske det kan bli något EM.
Jag tycker tväremot dig angående leverera, Prica har rutin och kommer att kunna göra ett okej jobb, Berg är däremot ett stort frågetecken och vi har ju redan Rosenberg...
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jag håller inte med dig för fem öre, för mig finns det inte ett enda argument som talar till Pricas fördel gentemot Berg.
Vad är det för rutin han har?
Rutin utav att sitta på läktaren på arenor runtom om i världen?
Rutin utav att bo på samma hotell som övriga spelartruppen?
Rutin utav att umgås/träna med den övriga spelartruppen?
Knyter det sig för Zlatan/Elmander så skulle mitt val falla på Allbäck/Berg varje dag i veckan.
(I värsta fall så skall han åtminstone ingå i truppen och på så sätt göras redo för stundande kval och slutspel.)
Över 100 matcher i Bundesliga och 12 landskamper + lite U21 kamper och spel i Danmark, Allsvenskan.
Plus det som du nämner och det är viktigare än vad många tror, det är en jäkla press att spela mästerskap. Att plocka med Berg på grunden att han är "ung och har potential" är inte min bild av Sveriges landslag, landslaget skall inte utveckla spelare, det ska klubblagen göra.
Har du glömt Markus Rosenberg? Gjorde nyss mål på Real Madrid i Champions League...