2006-08-05, 07:02
Medlem
erikbes avatar
Hittar inte trden jag tidigare startade fr att flja vra mer eller minde knda utlandsproffs s jag startar en ny. Hade vart grymt med en hemsida helt inriktad p att flja vra svenska utlandsproffs.

Sg Nantes-Lyon igr. Kllstrms lag slog Chippens med 3-1. Kllstrm var borta ur matchen lnga stunder men hade en riktigt bra chans d han i fritt lge nickade mitt p mlisen. Sen spelade han fram till 3-1 mlet och jag tyckte att han slog passningen till Carew, som lyfte in bollen till mlskytten vid 1-1 men det uppmrksammade inte kommentatorerna. Sen drog han p sig en varning i duell med sin landsman.

Chippen fick mycket berm men jag tycker att hans spelstil r oerhrt ineffektiv. Goda intentioner men utan strre resultat.

Som blvit s r det ngra spelare som jag r extra nyfiken p hur det gr fr.

Mikael Antonsson Panatinaikhos
Fredrik Risp Gener...
Oscar Wendt FCK
Citera
2006-08-05, 13:09
Medlem
Superostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hittar inte trden jag tidigare startade fr att flja vra mer eller minde knda utlandsproffs s jag startar en ny. Hade vart grymt med en hemsida helt inriktad p att flja vra svenska utlandsproffs.

Sg Nantes-Lyon igr. Kllstrms lag slog Chippens med 3-1. Kllstrm var borta ur matchen lnga stunder men hade en riktigt bra chans d han i fritt lge nickade mitt p mlisen. Sen spelade han fram till 3-1 mlet och jag tyckte att han slog passningen till Carew, som lyfte in bollen till mlskytten vid 1-1 men det uppmrksammade inte kommentatorerna. Sen drog han p sig en varning i duell med sin landsman.

Chippen fick mycket berm men jag tycker att hans spelstil r oerhrt ineffektiv. Goda intentioner men utan strre resultat.

Fredrik Risp Gener...
Oscar Wendt FCK

haha "Succdebut i ligan fr Kllstrm" aftonblaskan verdriver som vanlig, tror Kim kommer f det svrt att hlla sin plats i startelvan...

Chippen tycker jag pminner ganska mycket om den stndigt liggande portugisen, bra dribblingar lppningar osv men misslyckas nstan alltid med avgrande passningen etc
Citera
2006-08-05, 13:12
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superosten
haha "Succdebut i ligan fr Kllstrm" aftonblaskan verdriver som vanlig, tror Kim kommer f det svrt att hlla sin plats i startelvan...

Chippen tycker jag pminner ganska mycket om den stndigt liggande portugisen, bra dribblingar lppningar osv men misslyckas nstan alltid med avgrande passningen etc

Han har ingen plats i startelvan att hlla, han spelade drfr att de stora kanonerna inte kommit i matchform n.

Tror och hoppas att han kan gra lite vsen av sig i Lyon iallafall.
Citera
2006-08-05, 13:21
Medlem
Shuyins avatar
Precis.

Vercoutre - Clerc, Caapa, Squillaci, Berthod - Ben Arfa, Toulalan, Diarra, Kallstrm, Benzema - Carew.

Tre-fyra spelare r ordinarie dr, men nr Houllier vljer att spela Juninho s kommer det att bli bnken fr Kllstrm. Intressant att notera r att Lyon spelade 4-4-2 i matchen.
Citera
2006-08-05, 13:26
Medlem
Superostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Han har ingen plats i startelvan att hlla, han spelade drfr att de stora kanonerna inte kommit i matchform n.

Tror och hoppas att han kan gra lite vsen av sig i Lyon iallafall.

den matchen jag sg var han iaf med frn start
Citera
2006-08-05, 14:12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tack fr bra rapport, vad gller utlandsproffs ligger svenska tidningshoror fortfarande p 1950-talsniv, dr man upphetsat rapporterar om spnnande hndelser i stora vida vrlden, dr faktiskt en och annan liten svensk lyckat sl sig in. :thumbsdow

Var kan du se fransk liga-fotboll?

Hoppas hur som helst att Kim lyckas hlla sig tillrckligt het fr att vara ordinarie/frste avbytare, det rcker rtt lngt i en storklubb som Lyon.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Fredrik Risp Gener...
Oscar Wendt FCK
Citera
2006-08-05, 14:15
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tack fr bra rapport, vad gller utlandsproffs ligger svenska tidningshoror fortfarande p 1950-talsniv, dr man upphetsat rapporterar om spnnande hndelser i stora vida vrlden, dr faktiskt en och annan liten svensk lyckat sl sig in. :thumbsdow

Var kan du se fransk liga-fotboll?

Hoppas hur som helst att Kim lyckas hlla sig tillrckligt het fr att vara ordinarie/frste avbytare, det rcker rtt lngt i en storklubb som Lyon.

- F.G

Viasat brukar visa Ligue 1.
Citera
2006-08-05, 16:12
Medlem
Liten rolig jmfrelse.

Aftonbladet: Succedebut av Kim, lg bakom segern typ av artikel (dem mste glmt att han r gteborgare)

SVT texttv: Blek Kim i debuten.

Lite skillnad i vinklingen kanske?
Citera
2006-08-05, 18:41
Medlem
erikbes avatar
Men visst var det Kim som slog den fina passningen till Carew vid Lyons kvittering? Mjllby och den andre dnicken sa inte ett ord om det. Usel bisittare Mjllby frresten

Viborg-FCK p viasat fr en stund sedan. Vad jag kunde se var det mnga svenskar p planen, Alvbge i Viborg och Allbck, Linderoth, Berglund och Wendt i FCK. Stod 2-0 till FCK
Citera
2006-08-05, 19:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Om norska negern och jttebabyn Carew platsar i Lyon s mste Kimpa vara helt given i start-elvan. Vad har Carew som inte Pascal Simpson hade?

"Det Carew gr med en boll gr jag med en apelsin"
-Zlatan

-F.G
Citera
2006-08-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

"Det Carew gr med en boll gr jag med en apelsin"
-Zlatan

Nej nej "det Carew gr med en boll gr alla andra med en apelsin" skall det vara
Citera
2006-08-08, 15:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fr den som till ventyrs tror att Andreas "Adde" Johansson gr succ i Wigan, efter en del rapporter i vra fina och opartiska tidningar, finns ett s k "rude awakening" att hmta i senaste numret av Offside. Artikeln och intervjun r nstan en karbon-kopia av hur man skrev om Anders Svenssons Englands-vistelse fr ngra r sedan, inklusive snlle Andreas dmjuka hllning till det mesta. Intressant var att Wigan-spelarna var mycket bttre n han vntat sig, efter att ha varit kung i Allsvenskan ngra mnader

Trnaren verkade inte se ngon riktig plats fr Adde i spelsystemet, och jag tippar p en retur till Allsvenskan, alternativt Danmark eller Holland, inom kort.

Frga: varfr lyckas svenska hockeyspelare s ofta i NHL, medan fotbollsspelarna misslyckas i alla ligor utanfr Norden?

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in