2007-12-29, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Håller också Rosenberg ganska högt, gör sina mål i Bundesliga, och duger i CL också. Målet mot Real Madrid var helt underbart, gör man mål utan att ens träffa bollen ordentligt så har man klass, så är det!
Jag ser inte att du klagar på hur andra svenska forwards gör mål, det spelar egentligen ingen roll om det är kanonskott ifrån 30 meter eller om det är retur och öppet mål. Mål som mål och mot världsklassmotstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det där är ingen rutin att tala om som skrämmer någon, han har aldrig varit något annat än en dussinlirare (om ens det) som på något outgrundligt sätt lyckats hanka sig fram i "karriären" i diverse skitlag.
Det är åtminstone mer rutin än hos konkurrenten Berg och det är väl det som gäller i det här fallet, landslaget ska ha spelare som är på toppen av sina karriärer helst, jag anser att Berg som inte har gjort debut i landslaget än kanske inte riktigt räcker till.
Citat:
"Ung, potential och framtidsman" är ju ord som väger betydligt tyngre i mina ögon än "gammal, medelmåtta och har aldrig uträttat någonting överhuvudtaget i landslaget tidigare".
Rade gjorde väl mål senast han spelade? Mot Montenegro, inte bästa motståndet men han har väl inte fått så mycket chanser på sistone heller, och jag tycker inte att man kan begära mer än att han gör mål när han väl får chansen.
Citat:
Absolut inte, du menar när han knappt träffade bollen och den tack vare hans dunderfelträff som ställde målvakten ändå gick i mål, ja det är något att berätta för barnbarnen det.
Nej Rosenberg hålls inte högt i min bok, han gör plattmatch efter plattmatch i landslaget och ser mest ut som en vilsen liten pojke de gånger han får spela.
För min del så skulle han gärna kunnat lämnats utanför truppen helt och hållet.
Nej Rosenberg hålls inte högt i min bok, han gör plattmatch efter plattmatch i landslaget och ser mest ut som en vilsen liten pojke de gånger han får spela.
För min del så skulle han gärna kunnat lämnats utanför truppen helt och hållet.
Som jag skrev ovan till Flaskback så spelar det ingen roll hur målen kommer till, visst så gillar vi alla snygga mål men det viktigaste är ju att få in den.
Här börjar vi dock se en likhet i våra resonemang även om man skulle kunna byta ut Rosenberg mot Berg, det finns en risk att Berg kan få samma syndrom som Rosenberg har i landslaget. Dvs icke etablerad, rätt ung och klarar inte av den mentala pressen, dock så har Sverige inte så mycket forwards så jag chansar hellre med Rosenberg som varit i Ajax och Bremen än Berg som är väldigt grön.
Jag vill inte heller se Prica i truppen då jag anser att det räcker med fyra forwards, Ibrahimovic, Elmander, Allbäck och Rosenberg. Däremot så anser jag att Prica bör gå före Berg just nu med tanke på det jag har skrivit. Däremot så kan mycket ändras på ett par månader.