2006-10-23, 10:58
  #85
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Är du ironisk eller idiotisk? Om Zlatan sätter några baljor i Inter (och vill komma), så är han självklart given i start-elvan.

Det är så härligt när fok citerar halva inlägg... Jag tror inte jag bryr mig om att svara igen då mitt svar redan finns i inlägget ovan.
Citera
2006-10-25, 19:34
  #86
Medlem
Fula Gubbens avatar
"-Jag tror inte folk i Sverige har förstått hur stor Kim är här nere, säger Johan Elmander."

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,916322,00.html

- F.G
Citera
2006-10-26, 08:59
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
"-Jag tror inte folk i Sverige har förstått hur stor Kim är här nere, säger Johan Elmander."

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,916322,00.html

- F.G

Intressant också är att han verkar vara den som tar frisparkarna nä Juninho inte spelar, som igår i cupen. Tyvärr slog han ju inte några direkt bra frisparkar.
Citera
2006-10-30, 12:57
  #88
Medlem
Meanmachines avatar
Kim på bänken när bästa laget finns tillgängligt, kanske kan bli mer speltid i veckan när Lyon tar emot Champions Leagues hittills sämsta lag Dynamo Kiev. Bra tillfälle för Lyon att vila några av sina "stjärnor".


"Chippen" fick chansen på nytt i Nantes men tog den knappast då han kvitterade ut sämst betyg i laget. Nantes tog dock en välbehövlig 3-poängare.
Citera
2006-10-30, 13:17
  #89
Medlem
Vryzass avatar
Kim Källström har spelat samtliga matcher i den franska ligan (11). 6 från start och 5 inhopp. Vilket gör att han tillsammans med Benzema har spelat flest matcher i Lyon. Han har 3:e bästa snittbetyget för mittfältare i ligan och ligger högt upp på listan över samtliga.

Snubben är alltså inte nominerad till årets mittfältare?


http://www.lequipe.fr/Football/NOTES_D1.html

http://www.lequipe.fr/Football/FootballJoueursUtilises22.html
Citera
2006-10-30, 13:36
  #90
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Kim Källström har spelat samtliga matcher i den franska ligan (11). 6 från start och 5 inhopp. Vilket gör att han tillsammans med Benzema har spelat flest matcher i Lyon. Han har 3:e bästa snittbetyget för mittfältare i ligan och ligger högt upp på listan över samtliga.

Snubben är alltså inte nominerad till årets mittfältare?


http://www.lequipe.fr/Football/NOTES_D1.html

http://www.lequipe.fr/Football/FootballJoueursUtilises22.html

Att Ljungberg utnämns före Kim behöver knappast kommenteras då Ljungberg spelar i en helt annan division än övriga svenska mittfältare. Linderoth är den enskilda spelare som mest bidragit till att FC Köpenhamn återigen tagit hem ligaguldet och äntligen lyckats ta sig till Champions League. Han har även haft ett bra landslagår.

Jag tycker att allt snack om att Linderoth spelar ju i Danska ligan är överdrivet, Franska Ligan är trots all hausning den fått i Sverige pga intåget av flera svenska spelare på senare tid troligen Europas mest ojämna liga där flertalet av lagen håller enormt låg klass.

Kims mindre bra landslagsår tillsammans med att han inte visat någon form förrän senaste månaden tror jag bidrar till att han överhuvudtaget inte var med i diskussionen.
Citera
2006-10-30, 15:51
  #91
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Att Ljungberg utnämns före Kim behöver knappast kommenteras då Ljungberg spelar i en helt annan division än övriga svenska mittfältare. Linderoth är den enskilda spelare som mest bidragit till att FC Köpenhamn återigen tagit hem ligaguldet och äntligen lyckats ta sig till Champions League. Han har även haft ett bra landslagår.

Jag tycker att allt snack om att Linderoth spelar ju i Danska ligan är överdrivet, Franska Ligan är trots all hausning den fått i Sverige pga intåget av flera svenska spelare på senare tid troligen Europas mest ojämna liga där flertalet av lagen håller enormt låg klass.

Kims mindre bra landslagsår tillsammans med att han inte visat någon form förrän senaste månaden tror jag bidrar till att han överhuvudtaget inte var med i diskussionen.

Det är bara i landslaget Kim haft ett mindre bra år (eller ett normalt landslagsår för honom). I våras/vintras spelade han i Rennes och där var han lysande, vilket även gjorde att han blev värvad av ett av europas bästa lag. Så i klubblaget har han varit grym hela året. Inte bara sista veckorna.

Ljungberg är bättre. Men har han varit det i år? Grymt bra i CL-finalen men i ligan var han väl inte så jättehet om minnet inte sviker? Ska man räkna efter prestation eller bara vem som "är" bäst är det väl ingen mening med det hela.

Detta är även varför allsvenskan borde ha en egen "gala". Kul att jämföra Ljungberg med ska vi säga, Anders Svensson (båda offensiva mittfältare)?
Citera
2006-10-30, 18:10
  #92
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kim K går mycket bra på klubb-nivå, inget snack om saken. Men landslags-insatsen har varit ojämn, och det spelar in. Eftersom Ljungberg är bäst av alla så tycker jag inte det gör så mycket att Kongo inte kom med i snacket i år. Nästa år tar han hem priset!

- F.G
Citera
2006-10-30, 18:49
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Kim K går mycket bra på klubb-nivå, inget snack om saken. Men landslags-insatsen har varit ojämn, och det spelar in. Eftersom Ljungberg är bäst av alla så tycker jag inte det gör så mycket att Kongo inte kom med i snacket i år. Nästa år tar han hem priset!

- F.G

Ljungbert var bäst i VM. Var väl egentligen den enda som kom upp i en hög nivå varje match. Och VM var ju trots allt årets fotbollshändelse.
Citera
2006-10-31, 10:18
  #94
Medlem
Hur går det för Hysen?
Citera
2006-10-31, 10:50
  #95
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoff
Hur går det för Hysen?

En bra dag är han med på bänken.
Citera
2006-11-01, 18:59
  #96
Medlem
Har Anderas Johansson spelat något i Wigan i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in