Citat:
Ursprungligen postat av
fittplyte
Va? Så de där tusentals raketerna, drönarna och allt annat var.. papier maché?
Fyfan vad vidrig du är som försöker förminska den medvetna slakten av tusentals civila inklusive barn. Du är en undermensch av värsta sort om du inte medger och fördömer det Hamas gjorde, så enkelt är det.
OH nej det hände och jag sörjer alla civila som blir skadade i alla konflikter. De är inte ansvariga för vad som händer i världen. Som sagt så är Hamas endast ett symptom. När du blir attackerad av Cancer(Israel) så behandlar du Cancern. Du lägger inte all fokus på hårförlust (symptomet) vilket i min uppfattning är Hamas.
Huvudproblemet är den israeliska ockupationen. Att palestinier saknar rättigheter. Att västbanken är ockuperat. Att generationer fördrivits från sina städer. Att poliser kan ta palestinska hem och ge bort till bosättare. Alla skadade och mördade palestinier. Om det inte behandlas så kommer Israel alltid attackeras. Vare sig det är Hamas eller andra grupperingar som funnits före dem.
Det som många länder föreslår i FN är det som jag själv tycker är rimligt. 1967 gränser. Tvåstatslösning. Israeler får inte sätta sin fot i Palestina och vise versa. Bygg den fetaste muren som nånsin skådats mellan staterna.