2023-11-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Va? Så de där tusentals raketerna, drönarna och allt annat var.. papier maché?
Fyfan vad vidrig du är som försöker förminska den medvetna slakten av tusentals civila inklusive barn. Du är en undermensch av värsta sort om du inte medger och fördömer det Hamas gjorde, så enkelt är det.

OH nej det hände och jag sörjer alla civila som blir skadade i alla konflikter. De är inte ansvariga för vad som händer i världen. Som sagt så är Hamas endast ett symptom. När du blir attackerad av Cancer(Israel) så behandlar du Cancern. Du lägger inte all fokus på hårförlust (symptomet) vilket i min uppfattning är Hamas.

Huvudproblemet är den israeliska ockupationen. Att palestinier saknar rättigheter. Att västbanken är ockuperat. Att generationer fördrivits från sina städer. Att poliser kan ta palestinska hem och ge bort till bosättare. Alla skadade och mördade palestinier. Om det inte behandlas så kommer Israel alltid attackeras. Vare sig det är Hamas eller andra grupperingar som funnits före dem.

Det som många länder föreslår i FN är det som jag själv tycker är rimligt. 1967 gränser. Tvåstatslösning. Israeler får inte sätta sin fot i Palestina och vise versa. Bygg den fetaste muren som nånsin skådats mellan staterna.
Citera
2023-11-02, 19:25
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du fattar fortfarande inte varför 26 MEU är i området. De ska inte strida. De ska evakuera folk om det behövs. Det är 86 000 amerikaner i Libanon. Jag tror inte Israel klarar av att evakuera 86 000 amerikaner om USA anser att det är nödvändigt. De kan också mycket väl också evakuera folk vid Rafah. De har sjukhusfartyg mm med sig. Det två "Carrier groups" är där för avskräcka och stödja Israel med intell. USA har redan 200 militära rådgivare i Israel.
Jag vet att Usa har rådgivare där. Detta handlar väl inte om vad som ska evakueras från Libanon? Och med risk för att få dig att gråta, prio kanske inte ligger på Amerikaner i Libanon? Jag förstår såklart att Usa har stor inverkan.
Citera
2023-11-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Allt dödande av civila är lika illa. Ja jag har svårt att promenera några mil med mina små barn! Speciellt om allt är sönderbombat och det saknas vatten, el osv. Hur fan ska folk ens ta sig fram? Det är inte bara att fly! Många kanske är gamla, någon kanske är nyförlöst, höggravid, någon skadad, har ett handikapp osv. Någon kanske har sex barn i åldern 0-6 år! Vem fan kan ens ta sig ut när det regnar bomber? Det är inte Sverige… Idiot. Antar att du aldrig fött barn? Inte har någon familj? Intd har någon släkting som inte kan gå flera mil? Och även om man klarade det så bombar Israel lik förbannat flyktingläger och flyktingar. Jävla as i Israels ledning!

De i Hamas som utförde terrordåden på civila är också fruktansvärda människor! De kan brinna i helvetet tillsammans med de i Israel som beordrat attacken på Gaza. De människorna riskerar inte skit själva men sitter och beställer massmord på barn och civila! Så jävla lågt och vidrigt.

Jag är säker på att du kan gå några mil på 3 veckor. En person utan ben kan krypa några mil på 3 veckor.
De kan ju fråga Hamas om hjälp? Hamas måste ju ha räknat med att hjälpa sin befolkning efter sin mord och tortyrturne inne i Israel eller hur?
Du borde skylla på hamas inte på Israel.

Om Hamas slutade gömma sig bland civila skulle inga civila i Gaza dö.
Citera
2023-11-02, 19:38
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Folk i Gazaremsan är fast på en yta som motsvarar en fjärdedel av Ölands yta, skillnaden är dock att det bor 2 miljoner på Gazamremsan kontra 25 000 människor på Öland.

Var någonstans menar du att folk ska fly?
Dom kan fly. Alla är ändå terrorister. Dom skulle tänkt på detta innan dom dödade massa judar.....
Palestinierna är ju ändå flyktingar så dom kan fly bäst vart fan dom vill eller hur? Inte konstigt att ingen vill ta emot dom, dom är ju terrorister hahah! Ett barn må va ett barn men ett palestinier barn är n blivande terrorist inte sant?

Landet tillhör lagligen Israel och tom USA säger så så då är det så.

Varför fattar inte alla att Israel är dom goda som rädda världen mot terror?!
Länge leve Israel!
Citera
2023-11-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jävla Hamas att gömma sig bland civila, nu står de till och med i brödköerna:

https://twitter.com/khalilo1/status/1719782770572951637

Fy fan, vilka monster Hamas är som mördar folk som bara vill köpa bröd genom att ställa sig där och tvinga Israel att bomba brödköerna.

ja vilken bra bild. En påse bröd och lite röd vätska som kan vara vad fan som helst. Källkritik 0.
Citera
2023-11-02, 19:40
Medlem
olvrdos avatar
Förståeligt varför alla undviker palestinierna som pesten.

https://www.youtube.com/watch?v=r7GAg8sWDpI

Femtekolonnare, Terrorister, Marxister

Fan, de där förbannade råttorna har varit ett evigt helvete för alla som haft otur nog att ha med dem att göra!
Citera
2023-11-02, 19:40
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
ja vilken bra bild. En påse bröd och lite röd vätska som kan vara vad fan som helst. Källkritik 0.
Klart dom inte bara dödar civila utan det är Hamas som använder sig av befolkningen i Gaza som sköldar.
Citera
2023-11-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Skrattar varenda gång jag hör "FN" nämnas i denna konflikten.

Du menar samma FN organ som verkar självständigt i Gaza, anställer lokalbefolkningen och radikaliserar barn? Dra åt helvete

Samma FN som vägrar fördöma Hamas terrodåd den 7e Oktober.
Citera
2023-11-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Attackera militära mål? Hamas har inte ens en armé. De slåss med pinnar mot kärnvapen. Israel kan välja att inte döda barn som "Mellanösterns enda demokrati" men gör det ändå.

Kanske lite dumt att starta ett krig om man bara har pinnar mot kärnvapen kan man ju tycka.
Citera
2023-11-02, 19:46
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Kanske lite dumt att starta ett krig om man bara har pinnar mot kärnvapen kan man ju tycka.
Dom är ju fattiga luffare med lågt IQ.
Citera
2023-11-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vad säger du om det läckta brevet där Israel har som plan att fördriva alla palestinier till Sinai bergen? Vad säger du om de palestinier mördade och fördrivna från sina bostäder i västbanken där Hamas inte styr. Måste bero på Hamas I de fallen också.

Det som förnekas av Israelsika regeringen? Det brevet?
Citera
2023-11-02, 19:48
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Det som förnekas av Israelsika regeringen? Det brevet?
Om IDF förnekar det så är det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in