Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-02, 17:24
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Nej jag fördömer Israels 70 åriga ockupation och slakt av tusentals. Siffrorna finns hos FN vilket visar tydligt vem som försvarar sig mot vem egentligen.

Skrattar varenda gång jag hör "FN" nämnas i denna konflikten.

Du menar samma FN organ som verkar självständigt i Gaza, anställer lokalbefolkningen och radikaliserar barn? Dra åt helvete
Citera
2023-11-02, 17:27
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Hamas är ett symptom av Israels ockupation. De hade aldrig existerat om inte Israel förtryckte palestinierna. Synd när alla civila dör men det är sjukt att det först räknas som terrorattack när Palestina svarar. IDF skjuter vit fosfor på barn idag.

Vad är Boko Haram i Västfrika ett symtom på? Är de också på grund av Israel? Eller Al Shabab i Somalia? Eller Isis? Eller Al Qaida?
När Boko Haram kidnappar barn, skär halsen av oskyldiga människor och eldar upp deras byar, är det på grund av de judiska bosättarna?
Citera
2023-11-02, 17:27
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Undrade tidigare om Hamas lyckats slå ut några Merkava-vagnar, stridsflygplan el atackhelikoptrar. Fick inga svar vad jag vet.

Så någon som har koll, och vad var det för fordom som de nio IDF-soldaterna som dog satt i? Måste vart en jäkla lyckträff. Bepansrat fordon plus all tung personlig skyddsutrustning soldaterna bär (hoppas jag)

Och hur går det man mot man SAS? Hur många IDF--soldater respektive Hamas-krigare har stupat?

Israel stötte på tungt motstånd i överraskningsmomentet, förmodligen där Hamas brände alla sina vapen.

Har personligen sett film på utslagna Merkava vagnar med hjälp av drönare och även helikoptrar som blir nerskjutna av "Iglas" på kort avstånd.

Efter detta har det varit mer lugnt, antagligen tog deras moderna vapen slut där.

Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Det är ändå smått förvånande med alla judekramare här i tråden, men även på övriga av Flashbacks många underforum.

Nog för att muslimen är riktigt jävla vidrig, men det bör verkligen understrykas att juden endast är mycket marginellt bättre, d.v.s. i mångt och mycket vidrig även den.

Judefolket vet dock hur man spelar det långa spelet, och de gör det bra, vilket gör dem exceptionellt farliga. Juden tillhör inte våra bröder och systrar, utan måste, liksom muslimpacket, förskjutas ifrån den västerländska världen med all önskvärd styrka. För allt del, låt dem ha sitt lilla Israel, ment allt stöd måste dras tillbaks, så får vi låta dem leka kompisar eller fiender med sina grannar bäst de vill.

Juden är förrädisk och klipsk; ett litet vider till folk. Glöm aldrig det.

Detta handlar om så mycket mer än judarna. I förlängningen är detta ett krig mot väst för araberna kommer fortsätta sin kamp att utplåna judar i övriga världen om Israel skulle falla.

Efter judarna så är det dags för oss och våra demokratiska värderingar. Kan tipsa om att youtuba denna kanalen lite https://www.youtube.com/@CoreyGilShusterAskProject

Man får en ganska bra uppfattning om hur vitt och brett det är bland palestinier. Finns enstaka hopp men majoriteten är helt bräda och förnekar judarnas historia, trots det är omnämnt i Quranen. Hjärndöda individer som fick sin historiekunskap från ljugande mor och farföräldrar är ingen framtidsdröm direkt.
Senast redigerad av different_trip 2023-11-02 kl. 17:34.
Citera
2023-11-02, 17:31
Medlem
Israel kommer att fortsätta sitt försvarskrig med ökad intensitet. Med all rätt.
Islamanhängarna i Sverige måste övervakas noga för att förebygga terror och andra grova brott.
Särskilt bör de skumma och storljugande imamerna hållas under hård uppsikt.
Citera
2023-11-02, 17:42
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Min analys är att det är omöjligt att militära ledare i Israel inte känt till att Hamas hade något på gång. Hamas har till exempel byggt upp en kibbutz och övat i den ganska nära gränsen till Israel. Det finns även filmklipp från det. Det är ett politiskt fiasko vi skådar. Politiker har fått bra information och sen inte agerat. De som får ta konsekvensen är civila i Gaza. Och hur tänker man att folk i ett flyktingläger ska evakuera? Det går så klart inte.

Israel har gått för långt den här gången. Jag tycker det är ynkligt att den flata Billström inte kan säga som det är. Norge har mer stake i frågan. Det här äventyrar säkerheten i Sverige. Det är så jävla ryggradslöst. Acceptansen för våld i det här landet har nått löjliga nivåer.

Din analys är inte skit värt!

Vi utanför den Israeliska regering och säkerhets sfären vet inte ett skit vad dom visste, inte visste, och gjorde, och nu gör.
Kan mycket väl vara en fantastisk plan som är på väg att gå i lås, eller inte.

Vi kan bara stå och se på, gnälla lite om vi vill. Om våra regeringstjänstemän höjer rösten spelar ingen roll, det vet vi.
Citera
2023-11-02, 17:51
Medlem
Kalliss avatar
Hamas gömmer sig bland civila, som dessutom accepterar det, tror på Hamas, att detta är ett heligt krig, om man dör hamnar man i paradiset - "akubar akabari", eller va de nu ylar i orgasm.

Det måste vara mer ärofullt, mer "akubar akabari", eller va de nu ylar i orgasm, att dö i sjukhussängen på sjukhuset av en Israelisk flygbomb, än en naturlig död av sjukdomen, "akubar akabari", eller va de nu ylar i orgasm...

Vad är problemet? Jag tycker att Israel kan gå "all in" med tunga vapensystem som fixar "biffen", bespara egna soldater fysiska insatser i nuläget.

Jag hoppas att detta är slutet för palestinier på Gaza.
Senast redigerad av Kallis 2023-11-02 kl. 17:57.
Citera
2023-11-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Om Hamas velat hämnas så hade man attackerat militära mål. Hamas vill inte hämnas. Hamas har från och med 7 oktober erkänt att de har som mål att förinta hela Israel och alla judar. Är detta inte heller nytt menar du? Tycker inte synd om er.

Attackera militära mål? Hamas har inte ens en armé. De slåss med pinnar mot kärnvapen. Israel kan välja att inte döda barn som "Mellanösterns enda demokrati" men gör det ändå.
Citera
2023-11-02, 17:56
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Attackera militära mål? Hamas har inte ens en armé. De slåss med pinnar mot kärnvapen. Israel kan välja att inte döda barn som "Mellanösterns enda demokrati" men gör det ändå.
Va? Så de där tusentals raketerna, drönarna och allt annat var.. papier maché?
Fyfan vad vidrig du är som försöker förminska den medvetna slakten av tusentals civila inklusive barn. Du är en undermensch av värsta sort om du inte medger och fördömer det Hamas gjorde, så enkelt är det.
Citera
2023-11-02, 18:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Det är nog ganska få här inne som tillbedjer juden. Det är inte det som diskussionerna handlar om. Diskussionerna handlar om västvärlden mot islamism. Då är juden på rätt sida. Punkt.
Nästan alla här inne "tillber juden" eftersom ni stöttar Israel — detta enligt samma logik som gör Palestina-vänner till livsfarliga islamister och Hamas-kramare. Egentligen ser ni Israel som ett redskap eller, ok, "vapenbröder". Det är samma perspektiv som appliceras flitigt på bl.a. Ukraina.

På den andra sidan hittar du bl.a. människor som ser araberna som redskap och allierade. Det är inte svårare än så, om man nu ska dra saken till sin spets. Bör man det? Tänk om det skulle vara så att de flesta debattörer på båda sidor främst visar solidaritet?

Med det sagt rör diskussionerna Israel, Israel och Israel. Och så Hamas, då. USA finns också med på ett litet hörn. Liksom Iran, som ju inte är ett arabland, men som ändå är Israels svurne fiende (om Iran är en "han").

Utöver det är det mest en sabla massa "Average Joe" i västvärlden som går i spinn nu. Du har varken Storbritannien, Frankrike eller ens Tyskland oreserverat på Israels sida.
Citera
2023-11-02, 18:06
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Du måste ju förstå den stora skillnaden i konflikten.

Egypten har i nuläget inget med konflikten att göra. Och de har invändningar av att ta emot flyktingar från Gaza.

I nuläget håller Israel befolkningen i Gaza instängda i Gaza, samtidigt som de attackerar Gaza militärt, som ett svar på Hamas tidigare anfall.

Av den anledningen gjorde jag liknelsen.

Ja, och jag invände mot den liknelsen då Egypten utan anledning i sådana fall, även dem håller Palestinierna i "koncentrationsläger", som du så målande beskrev, utan att erhålla kritik och jag undrar varför? Vad skulle dessa invändningar bestå i?

Strunt samma, jag förstår varför Egypten gör detta - vem fasiken skulle vilja att landet svämmas över av Hamas-terrorister?
Citera
2023-11-02, 18:08
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Israel kan välja att inte döda barn som "Mellanösterns enda demokrati" men gör det ändå.

Så är det ju inte. Hamas använder sina egna civila som sköldar, så för att ta kål på Hamas kan civila dödsoffer inte helt undvikas. Det är ju dessutom helt fastställt att Hamas måste tas kål på.
Citera
2023-11-02, 18:10
Medlem
SugaredThoughtss avatar
[quote=-Bukowski-|86273048
Strunt samma, jag förstår varför Egypten gör detta - vem fasiken skulle vilja att landet svämmas över av Hamas-terrorister?[/QUOTE]

Precis. Även Egypten inser att Hamas måste förstöras, innan någon annan utveckling kan ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in