2023-10-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaindoc
Det här med mob-attacken mot flygplatsen är ju helt sjukt. Stannar bilar och kollar pass för att se vilka som är judar.

Förintelsen är ju på väg att upprepa sig och halva Sverige försvarar det!?!? Helt sjukt.

Jag tror detta bara är början! Det kommer sprida sig! Vänta och se!
Citera
2023-10-29, 21:27
Medlem
Xeliouss avatar
Verkar gå bra för IDF. På fredag är de klara med det mesta och har hissat Israels flagga överallt i Gaza och likviderat tusentals terrorister. Resistance is futile.
Citera
2023-10-29, 21:31
Medlem
Varför droppar de inte en atom bomb på en gång? De har ju inget samvete ändå.
Citera
2023-10-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Nej det kommer inte att gå. Det bästa vore om de flyttar till Jordanien som FN tänkte från början.

Citat:
Det här med mob-attacken mot flygplatsen är ju helt sjukt. Stannar bilar och kollar pass för att se vilka som är judar.

Förintelsen är ju på väg att upprepa sig och halva Sverige försvarar det!?!? Helt sjukt.

Att 2 miljoner islamaraber dör av 500 miljoner är väl ingen förintelse så att säga.

Vilka kollar vad och vem? Tror jag missat det inser jag nu.

Är.det juden som kollar eller tvärtom Muhammedanen?

Eller ja, de har väl ingen egen flygplats och liknande i Gaza så...

Ok flygplatsen gäller någon gammal sovjetisk misslyckad kommuniststat med överhängande fattiga misslyckade muslimska ökenfolk/getherdar.
Senast redigerad av Vargtickare 2023-10-29 kl. 21:42.
Citera
2023-10-29, 21:34
Medlem
Flygplatsen kommer vara stängd i en vecka tydligen.
Citera
2023-10-29, 21:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det ska vara en fotograf. Men det är svårt att veta om det är fake eller inte. Vem som helst kan betala för kontot. Tittar man på instagramgrejer har han har gjort så finns St Petersburg där. Och då ringer larmklockorna extra mycket.

Om jag inte är 100 procent säker vem som är bakom twitterkontot så utgår jag i från att det är bluff. De riktiga nazisterna är nog glada att ordet blir urvattnat.

Det borde skrivas flera avhandlingar om båda sidors propagandakrig.

Hur som helst det finn väl chans att någon analyserar videon ordentligt och ger oss "sanningen".
Ok, jag ska erkänna att det inte var första gången jag såg denna "take" från en israel (Hamas är "nazister"), men det börjar i vilket fall bli tradigt när "nazist" används som slagträ i var och varannan konflikt. Som sagt: båda sidor i Ukraina kallar varandra nazister, och det finns exempel på hur hejaklacken i detta krig gör sammalunda. Det är ännu ett propagandakrig som pågår just nu.
Citera
2023-10-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Varför droppar de inte en atom bomb på en gång? De har ju inget samvete ändå.
Sant - de där ludermässiga araberna har fan aldrig brytt sig om någon annat än att döda civila.
Hade varit skönt att utrota dessa samvetslösa, och meningslösa, människor.
Världen behöver dessutom fler parkeringsplatser...
Citera
2023-10-29, 21:39
Medlem
Muslimfittas avatar
The Muslim 500 verkar vara en tidning som årligen presenterar de 500 mest inflytelsefulla muslimerna som alla ska ske upp till. Se vem som finns på plats 15. Det här är alltså muslimernas finest, de bästa förebilderna för muslimerna och resten av mänskligheten.

https://themuslim500.com/wp-content/...-2024-Free.pdf

Citera
2023-10-29, 21:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Över 2 miljarder muslimer. Ni klarar er nog.
Citera
2023-10-29, 21:42
Avstängd
Erik Östs avatar
Kan kusinerna inte bara "vända ett blad" över allt tokigt som hänt tidigare , precis som vår kung gjorde när det hettade till?

https://www.youtube.com/watch?v=KveYlYYOfPk

https://www.youtube.com/shorts/MLv0i9NsNfY
Citera
2023-10-29, 21:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Nyhetsmedia, iallafall i Väst, rapporterar alltid flitigt om och när USA är involverade eller riskerar krocka med någon annan storspelare.
Annars hade Israel/Palestina konflikten bara varit bevakat som Nagorno Karabach eller Jemen m.fl.
Vad hände med Niger? I början var det tal om stormaktsinblandning och då lyste strålkastarna på Niger, men så fort det stod klart att det bara skulle bli en lokal afrikansk konflikt så drog man ner ridån.
Ukraina börjar redan att "fade away" på löpsedlarna i takt med att bidragen från Väst tunnas ut .
Blir Israelkonflikten seg och långvarig utan vidare geografisk spridning kommer även den att tonas ned.
Förvisso, men man bör tänka på att Israel jobbat hårt för att förbättra utlandsbilden av det egna landet en aning. Oavsett om kriget i Gaza är i fokus eller inte under en längre tid riskerar Israel att göra sig till en pariastat som inte tar några hänsyn till vad andra stater, t.ex. västerländska, tycker.

USA har inte haft några betänkligheter med att stötta tveksamma aktörer tidigare enligt devisen "min fiendes fiende är min vän", så det blir väl USA:s stöd Israel får nöja sig med under ett utdraget krig i Gaza och/eller annorstädes.
Citera
2023-10-29, 21:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det är här är alla islamisternas vänsterdiplomater som ställer upp i alla väder blir svarslösa eftersom islam just inte kompromissar om någonting utan ser det i bästa fall som ett heligt krig eller i sämsta terrorbomba överallt.

”Nej, nej, Wallah vi skall doda. Allahu Akbar.”

Precis.

Problemet med Islam är just dess ideologiska infattning, där kompromisslöshet och grovt våld i Guds namn är signum. Israel, en stat med många bekymmersvärdiga handlingar och en hel del frågetecken som behöver rätas ut, är fortfarande tusen gånger bättre än galna och fanatiska muslimers försök till organisationer och stater.

Det gamla signumet att om Hamas lade ner vapnen idag, så skulle palestinierna omgående börja få det bättre, är precis lika sant som det faktum att om Israel lade ner vapnen idag, så skulle deras stat och folk inte existera efter en vecka.

Islam förföll efter år 1400-1500 någonstans till en sekt med våldsdyrkan och bakåtsträvande som enda egentliga ledord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in