Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Jag köper att alla ska betala, men att säga att man ska uppmana Ryssland att invadera är ju inte speciellt broderligt. Svårt att misstolka
Hela NATO-cirkusen känns halvt oseriös. Sverige vill gå med men tvekar inte att åka runt och snacka skit om länder bakom ryggen på dem eller spotta dem i ansiktet. NATO är en sammanslutning av fredliga länder och alla är autonoma, trots det hotar USA Ungern om de inte godkänner Sverige. Turkiet utpressar potentiell ny medlem, tvekar inte att sätta hårt mot USA, verkar ha samarbete med Ryssland. Varför ska USA kunna ha 200 baser över hela jordklotet med Sovjetunionen fick inte ha på Kuba? Olika regler för olika länder. Inget "allas lika värde" här inte. NATO, EU, WHO, FN osv verkar bara vara NGO för att hålla vissa länder på mattan.
Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Han är klart hyperbolic. Men han har helt klart en poäng att i stort sett alla NATO-medlemmar freeloadar på USA. Hur svårt ska det vara att uppfylla kraven el lämna alliansen. Såhär på rak arm soå tror jag att baltstaterna samt något mer land fraktiskt uppfyller målet om 2% av BNP.
Många har också helt glömt att Ryssland ansökte om att bli medlem i NATO men blev nekade, troligen av politiska själ. Tänk om NATO hade haft med Ryssland. Inget krig i Ukraina och kineserna skulle hålla sig rejält på mattan.
Trump är en fredspresident, något mången svensk inte verkar fatta.
Precis. Antingen uppfyller man kraven eller lämnar. Det militärindustriella komplexet "behövde nog Ryssland som fiende" för att hålla orderböckerna fulla.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Trumps hela kampanj har handlat om en enda sak hittills, och det är gruvlig hämnd på allt och alla som han anser stött sig med honom.
Trump hatar EU och Västuropa, jag tvivlar inte en sekund över att han går igång på tanken över att sitta och flina när Ryssland ockuperar, våldtar och mördar i Europeiska länder som inte kan försvara sig mot barbariet på egen hand.
Du verkar också lida av grav TDS. Det finns någon idiot på tråden som rekommenderade världens bästa psykiatriker. Ta kontakt med honom så kanske han kan hjälpa dig.