2024-02-11, 09:51
Medlem
handtralalas avatar
Trump är galen. Oavsett om han är seriös eller ej så kan man inte ha en ledare för vad som är den mäktigaste västnationen som säger att han uppmuntrar landets fiender att attackera sina allierade. Något har gått jävla snett med USA om den mannen blir president igen.
Citera
2024-02-11, 09:52
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssman
Ja definitivt. Och att du prenumererar på NY Times är ju lika pinsamt det, fast inte i din värld.

Varför skulle jag inte avfärda väst-massmedia? Jag har avfärdat den skiten i åratal.

Du klippte i mitt inlägg så jag får nyposta lite då ur artikeln.

"Feb. 10, 2024
Former President Donald J. Trump said on Saturday that, while president, he told the leaders of NATO countries that he would “encourage” Russia “to do whatever the hell they want” to countries that had not paid the money they owed to the military alliance."

"But he has also called on the United States to “make an agreement” to end the war in Ukraine by ceding Ukrainian territory to Russia, comments that were seen by some as an appeal to American conservatives to block further involvement in the war."

Tror du att det sista också är ljug, för det borde väl vara som honung i dina öron?

https://www.nytimes.com/2024/02/10/us/politics/trump-nato-russia.html
Citera
2024-02-11, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Du har redan fått länken men han säger det 2:50 in i detta klippet. Ordagrant.

https://m.youtube.com/watch?v=_0p6yeSXKYo

Ridå för dig själv.

Varför "ridå" för mig? Jag letade själv men hittad det inte. Men nu har vi det här så bra jobbat, idiot.

2:49

"Jag skulle faktiskt uppmuntra dem (ryssarna) att göra vad de vill. Man ska betala sina räkningar"

Där har vi sammanhanget.
Citera
2024-02-11, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump säger att de länder som inte betalar tillräckliga försvarsutgifter enligt NATO-avtalet (t.ex amerikanska vapen) är förfallna och han kommer att uppmuntra ryssarna att anfalla dem (oss).

https://www.theguardian.com/us-news/2024/feb/11/donald-trump-says-he-would-encourage-russia-to-attack-nato-countries-who-dont-pay-bills

Trump har också talat om att lämna NATO. Han påstår även att han kan skapa fred i Ukraina på 24 timmar.

Är det som många i etablissemanget tror: Trump är manipulerad av Putin?

Vad kommer att hända i relationerna till ryssarna om Trump blir president?

Kommer NATO-länderna att betala mer?

Vad kommer att ske med NATO om Trump blir president?

De två maffia-supermakterna fortsätter sina härjningar: "Betala! En olycka händer så lätt."

https://www.theguardian.com/us-news/2024/jan/10/donald-trump-says-never-help-europe-attackå

När man gång på gång försöker förnedra Trump med en kaskad av rent hittepå mot bättre vetande är det illa..
Riktigt djävla illa.

Globaslistsluskarna är desperata!!

De har insett att deras taktik börjat rämna och tillräckligt många börjar förstå att den politik som förts speciellt de senaste åren är en ren katastrof!!

Där befolkningen får det sämre medan politiker, EU folk och en klick andra skor sig med sitt främsta vapen: Propaganda.

Görs inget radikalt och globalistsluskerna får hållas i deras egoistiska superkapitalistiska synsätt är det minst sagt fara på färde.

Såg alldeles nyss den vidriga Marcus Oskarsson (fd miljöpartist) öppna glappkäften i globalistfyran...

Dumsvensken "högaktar" ju honom mot bättre vetande..

Att Trump anser att det ska vara rättvist beträffande avgifter inom Nato är väl inte konstigt??

Att han vill se USA ut ur Nato är väl ett bevis för att det rent logiskt inte tjänar något syfte.

Nato skulle upphört då Warsavapakten gick i graven.

Enda syftet med Nato har varit att USA fritt kunnat provocera för egen vinning.

Vi ska precis som historien bevisligen visat, lämna Ryssland i fred.

Att de vill ha förändringar i ett korrupt land med mutskandaler och lögner mot befolkningen där de hellre låter befolkningen dö istället för att förhandla och de fega väst bedriver proxykrig mot bättre vetande i egoistiskt syfte är inget annat än en skandal!

Folk! Tänk till för i helvete!
Låt er inte manipuleras av globalistsluskarna!
Folket måste stå upp mot denna cancersvulst!!
Senast redigerad av hanenhen 2024-02-11 kl. 10:00. Anledning: stavfel
Citera
2024-02-11, 10:02
Avslutad
Han har gått för långt och spårat ut.

Han hade helt rätt i att EU-länderna borde betala för sitt egna försvar och inte bara förlita sig på USA, samt att man definitivt inte skulle göra sig beroende av rysk gas. Men att uppmana fienden att anfalla är vansinnigt. Nu vet jag att Trump ofta överdriver för att göra en poäng, vilket kan vara charmigt, men här går han för långt.
Jag kan konstatera att högern blivit splittrad pga Ukraina, vilket är väldigt tråkigt. Vänsterliberalerna inför smygkommunism genom att vilja att alla ska ha lika mycket, baserat på identitet. Denna typ av kommunism är lika fel som all annan typ av kommunism och bör mötas av ett kompakt motstånd från högern. Men man kan aldrig tumma på demokrati och att man inte får invadera andra länder, vilket vissa högeraktörer verkar vilja göra. Det här gynnar vänstern.
Citera
2024-02-11, 10:06
Medlem
Knäppgöken borde betala för "gammal ost" istället för att arbeta för instabilitet och kaos.

GUD bevare America.
Citera
2024-02-11, 10:07
Medlem
StigEngstroms avatar
Detta var en hypotetisk fråga där man frågade vad som händer om man blir attackerade av Ryssland samtidigt som man skitit i att betala sin del av Nato.
Trump överdriver naturligtvis men vill göra det klart att "betala annars jävlar".
Sköter skitländer det dom ska så är detta inget problem, betala era räkningar.
Citera
2024-02-11, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Vi ska precis som historien bevisligen visat, lämna Ryssland i fred.

Nutiden har visat att Ryssland anfaller suveräna demokratier. Ifall du är emot västs försvarsförmåga och Nato så är du på fiendens sida.

Trump har rätt att alla länder ska själva investera i sitt försvar, han har fel i att uppmana fienden att anfalla länder.
Citera
2024-02-11, 10:09
Medlem
Tv4 försöker också förvränga vad Trump sa inatt. Det han sa var ju att en ledare i ett EU land frågat om dom skulle få skydd av Nato trots att dom inte betalat och varit försumliga.
Så nu fultolkas det talet av Tv4.
Citera
2024-02-11, 10:14
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssman
Ja definitivt. Och att du prenumererar på NY Times är ju lika pinsamt det, fast inte i din värld.

Varför skulle jag inte avfärda väst-massmedia? Jag har avfärdat den skiten i åratal.

Att du avfärdar massmedia är orsaken till att du just nu skämmer du dig fullständigt.

Donald Trump sade ordagrant det som påstås i tråden. Detta har återgetts i flera av de media du avfärdar.
Eller är det någon slags deep fake? Hur ska du klara dig ur det här?
Citera
2024-02-11, 10:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Tv4 försöker också förvränga vad Trump sa inatt. Det han sa var ju att en ledare i ett EU land frågat om dom skulle få skydd av Nato trots att dom inte betalat och varit försumliga.
Det var såklart en provocerande fråga att ställa.
Får vi beskydd oavsett vad?
Naturligtvis skäller han tillbaka rejält till en så puckad fråga.
Citera
2024-02-11, 10:15
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen

På vilket sätt förvrängs uttalandet? Fultolkas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in