2023-11-18, 17:59
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Wahlgrens har ingen makt över media, vad dillar ni om i tråden?
Huruvida x har inflytande över y och hur det är relevant för z är inte alltid helt lätt att veta. Inte minst vad y är för något och dess koppling till z. Brukar kräva kompetent grävande journalistik för att ta reda på. Är väl inte alls omöjligt att ”Wahlgrens” har stort värde någon med inflytande över y. Ifall Paulo Roberto varit motsvarande viktig för någon med stort inflytande över y för några år sedan hade hans situation nu möjligen varit annorlunda. Det här är inte löjliga teorier om konspiration, utan krassa konstateranden om hur inflytande används. Har inte det minsta med rättvisa att göra.
Senast redigerad av Klosseklump 2023-11-18 kl. 18:02.
Citera
2023-11-18, 18:11
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
Kan någon snälla förklara för mig varför män (och framför allt kända män) behöver köpa sex, när Tinder kryllar av gratis sex?? Jag har verkligen aldrig förstått det.

Efforten är betydligt mindre. Kändisar är ofta upptagna och har dåligt med tid. Snabbt in, Snabbt ut. Egentligen märkligt att det ska behöva vara olagligt.

För att inte nämna att en tinderdejt kan visa sig var bat shit crazy och ställa till med mer pina för kändisen än en yrkestjej som har vissa yrkesstandarder.
Citera
2023-11-18, 18:16
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
NW skyddas förmodligen på den grunden att han erkänt och tagit sitt straff till skillnad från den patetiske slashasen PS. Jag gissar dock bara.

För närvarande. Nästa gång NW försöker sätta upp en tour eller något nöje för folk, då kommer rubrikerna. Sponsorer kommer att pressas att inte beblanda sig, andra involverade kommer att få frågor om det tycket det är moraliskt försvarbart etc...

NW hängs inte ut nu därför att det åstadkommer inget. Han har redan genom sitt erkännande timat ut sig själv, och kommer nog inte att vara i rampljuset de kommande fem åren. Kanske får familjen gå in och hjälpa med försörjningen.
Citera
2023-11-18, 18:17
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Så den dömde sexualbrottslingen skall skyddas från mobben medans den misstänkte skall hängas ut och bespottas? Logiken?

Logik har sedan decennier övergivits i Svensk sexualpolitik och sexuallagstiftning. Du kommer inte att hitta det där eller i Media.
Citera
2023-11-18, 21:29
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
Kan någon snälla förklara för mig varför män (och framför allt kända män) behöver köpa sex, när Tinder kryllar av gratis sex?? Jag har verkligen aldrig förstått det.

Har man fru/flickvän kan man inte ha Tinder. Personligen lägger jag inte upp bilder/information om mig själv på internet så om jag vill ha sex måste jag gå ut på krogen och ragga. Tinder är väl ganska värdelöst för män som inte är extremt attraktiva? Såg en video om en medelmåttig kille som hade swipat eller vad det kallas 1 miljon gånger och bara fått till 1 dejt.

Spendera en hel kväll på krogen och spendera massa pengar på drinkar, inträde, taxi osv för att kanske lyckas hitta någon som vill knulla. Inte värt det. Tar hellre en weekend till Köpenhamn.
Citera
2023-11-19, 17:09
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har man fru/flickvän kan man inte ha Tinder. Personligen lägger jag inte upp bilder/information om mig själv på internet så om jag vill ha sex måste jag gå ut på krogen och ragga. Tinder är väl ganska värdelöst för män som inte är extremt attraktiva? Såg en video om en medelmåttig kille som hade swipat eller vad det kallas 1 miljon gånger och bara fått till 1 dejt.

Spendera en hel kväll på krogen och spendera massa pengar på drinkar, inträde, taxi osv för att kanske lyckas hitta någon som vill knulla. Inte värt det. Tar hellre en weekend till Köpenhamn.

Och antagligen är det ännu svårare för halvkändisar som NW, som skulle dragit till sig alla möjliga knäppgökar på Tinder. Det är inte ett alternativ för dem. Är de inte nöjda med den egna flickvännen eller frugan, eller om dessa av någon anledning är frånvarande så är det nog köpesex som gäller.
Citera
2023-11-19, 17:16
Medlem
drinksareonmes avatar
Varför blev det sånt ståhej när Paolo Roberto gjorde samma grej och knappt nåt i detta fallet.
Citera
2023-11-19, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Varför blev det sånt ståhej när Paolo Roberto gjorde samma grej och knappt nåt i detta fallet.

Är väl för att han tillhör Wahlgrenklanen som man inte får kritisera.
Citera
2023-11-19, 19:46
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Roberto hade varit en outspoken kritiker till den Svenska ideologin. Dessutom gjorde han det själv värre genom att gå ut i TV intervju. Ett annat skäl kan ha varit att fler politiker av Annika Strandhäll nivå, var aktiva i dialog mot sexköp på den tiden.

NW har ju dessutom gjort barnprogram som många nu växt upp med, och är släkt med populära (nåja) Pernilla och Bianca. Tror han lämnas ifred sålänge han inte själv drar igång något. Roberto däremot var redan på kollisionskurs med samhället och blev open target.

Men jo, medias och pressens inblandning leder ju till att folk behandlas olika för samma brott.
Senast redigerad av Bystskugga 2023-11-19 kl. 20:00.
Citera
2023-11-19, 20:12
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Roberto hade varit en outspoken kritiker till den Svenska ideologin. Dessutom gjorde han det själv värre genom att gå ut i TV intervju. Ett annat skäl kan ha varit att fler politiker av Annika Strandhäll nivå, var aktiva i dialog mot sexköp på den tiden.

NW har ju dessutom gjort barnprogram som många nu växt upp med, och är släkt med populära (nåja) Pernilla och Bianca. Tror han lämnas ifred sålänge han inte själv drar igång något. Roberto däremot var redan på kollisionskurs med samhället och blev open target.

Men jo, medias och pressens inblandning leder ju till att folk behandlas olika för samma brott.

Låter vettigt, ingen av de större tidningarna har väl ens gått ut med att det var Niclas det gällde.
Citera
2023-11-19, 20:19
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Låter vettigt, ingen av de större tidningarna har väl ens gått ut med att det var Niclas det gällde.

Nej de har varit förvånansvärt välvilliga på den punkten. Han har ju ändå erkännt.

De gick direkt ut med Patrick Sommerlaths namn så fort denne själv outade sig i någon Damtidning. Som sagt så fort pressen och media blir inblandad leder det oundvikligen till att man behandlar folk olika.
Citera
2023-11-19, 20:27
Medlem
Citat:
Whalgrens styr media..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in