2026-08-23, 23:24
Medlem
När ska hennes vloggar sluta vara så negativa hela tiden…? Gnäll, gnäll, synd om mig, sjukdom, gnäll, gnäll på andra…
Hur orkar man fokusera på så mycket negativa saker hela tiden? Gör en video i månaden med tex ”hälsouppdateringen från augusti” och sluta prata om allt annat negativt.

Sen tycker jag iofs det är konstigt att skriva till henne att det är synd om Stefan. Liksom det är hans val, och onödigt skriva så. Och skulle jag tycka synd om nån av dem är det snarare synd om Ellie som hamnat med en karl som samlar mer än henne, som har svårt med ekonomi och att hålla ordning på saker/ta ansvar (tänker på hans skulder, hur han fick dem + till vilka skulderna är).
Hon är ju konstig och scammare (de där produkterna tex) men hon har ändå haft ordning på sin skit (inte på prylarna haha, men det viktiga som ekonomi, räkningar m.m).
Citera
2026-08-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Hon törs nog inte säga det rent ut för hon vet att då ifrågasätter folk vad hon gjorde med pengarna hon tiggde ihop. Det var väl en hel del kr?

Jag är så tveksam till att hon ska h gjort slut på alla pengar hon fick in då… Vad fan har hon handlat för 250 000kr?
Men absolut, onödigt sälja för småpengar då, men man kan ju alltid försöka spara ännu mer genom att tex sälja på Vinted till bröllopet. Det är ju inget konstigt så vore ju inte konstigt om hon sa att hon skulle göra det.
Citera
2026-08-24, 06:05
Medlem
Det blir lite konstigt att hon som ska vara så positiv fastnat i allt negativt.

Är det någon som sett den kommentaren hon hänvisar till där det är synd som Stefan?

Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
När ska hennes vloggar sluta vara så negativa hela tiden…? Gnäll, gnäll, synd om mig, sjukdom, gnäll, gnäll på andra…
Hur orkar man fokusera på så mycket negativa saker hela tiden? Gör en video i månaden med tex ”hälsouppdateringen från augusti” och sluta prata om allt annat negativt.

Sen tycker jag iofs det är konstigt att skriva till henne att det är synd om Stefan. Liksom det är hans val, och onödigt skriva så. Och skulle jag tycka synd om nån av dem är det snarare synd om Ellie som hamnat med en karl som samlar mer än henne, som har svårt med ekonomi och att hålla ordning på saker/ta ansvar (tänker på hans skulder, hur han fick dem + till vilka skulderna är).
Hon är ju konstig och scammare (de där produkterna tex) men hon har ändå haft ordning på sin skit (inte på prylarna haha, men det viktiga som ekonomi, räkningar m.m).
Citera
2026-08-24, 06:43
Medlem
Herregud så bitter hon är. Hon som ska vara så positiv och allt ska vara magiskt.

Är man en influencer så har man faktiskt ett ansvar vad man publicerar. Hon har ingen respekt för sina barn när hon lägger ut vissa saker. Tex att hon går omkring naken nertill och sen lägger ut det inför allmän beskådning.

Hon lever i sin sjukdomsvärld 24/7. Nu blir hon lagom "sjuk" tills S kommer hem. All tid hon lägger på att vara negativ och att vara "sjuk" så hade hon hunnit långt med huset. Hon sa ju att det inte blivit mycket gjort med huset pga hennes TSW. Men hon bodde 1,5 år i huset innan hon blev sjuk. Tapetsera och målar lite tar inte så mycket energi eller pengar.
Citera
2026-08-24, 06:49
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Ja, det är massa jobb med det!

Jag tror också hon vill ha pengarna till bröllopet och det är ju fullt normalt och inte konstigt. Särskilt inte som hon försöker tänka på ekonomin med bröllopet, medan Stefan vill köpa allt till bröllopet.
Men att hon liksom ska ljuga om det… Så konstigt beteende. Ingen hade tyckt det varit konstigt om hon sagt att hon skulle sälja saker för att finansiera delar av bröllopet.
Exakt så! Om eller att man då ljuger så är det för jäkla fult.
Citera
2026-08-24, 07:36
Medlem
57 minuter bara gnäll. Om och om igen samma sak.

Nu ska kläderna fotas och säljas på Vinted istället = skiten är tillbaka i huset. Kommer det blir gjort? Precis som med källaren då. Man börjar och sen skiter i det. Så nej alltså. Tillbaka på ruta 1.
Citera
2026-08-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
57 minuter bara gnäll. Om och om igen samma sak.

Nu ska kläderna fotas och säljas på Vinted istället = skiten är tillbaka i huset. Kommer det blir gjort? Precis som med källaren då. Man börjar och sen skiter i det. Så nej alltså. Tillbaka på ruta 1.
Eller hur. Hon borde någongång inse sitt problem.
Vinted är ett enormt jobb. Ännu mer för henne som hon ska sitta och fota 1000 plagg, lägga upp, skriva info. Ta sig i väg och posta. Det kommer bli övermäktigt för henne.

Be ett företag hämta precis ALLT.
Citera
2026-08-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Det blir lite konstigt att hon som ska vara så positiv fastnat i allt negativt.

Är det någon som sett den kommentaren hon hänvisar till där det är synd som Stefan?

Ja, jag såg den under hennes video. Eller det var videon där Stefan filmade i Sundsvall.
Citera
2026-08-24, 08:11
Medlem
askungens avatar
Då är väl sellpy lättare så att man skickar in allt man vill sälja så sköter dom allt? Även om man kanske får mindre pengar, men ändå något
Citera
2026-08-24, 08:22
Medlem
Förstår inte vitsen med att tvinga i sig fisken med mängder av crème fraiche för att dölja smaken. Varför försöker hon inte laga en ordentlig rätt med fisk? Om syftet är att få i sig Omega 3 kan hon lika gärna äta kosttillskott.
Citera
2026-08-24, 08:29
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Förstår inte vitsen med att tvinga i sig fisken med mängder av crème fraiche för att dölja smaken. Varför försöker hon inte laga en ordentlig rätt med fisk? Om syftet är att få i sig Omega 3 kan hon lika gärna äta kosttillskott.
Hon har läst kommentarer...här eller någonannanstans och måste nu bevisa att hon visst kan äta fisk
Citera
2026-08-24, 08:49
Medlem
Eg0x3s avatar
Om hon vill äta vit fisk så kan hon ju börja med att köpa fisk av bra kvalitet och inte koka den i 30 minuter 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Ang deras val att vara med varandra så håller jag med PamPam att det är konstigt att skriva det till dom, att vi sitter här och tycker och tänker är en annan sak för om Ellie hade varit smart så skulle hon inte läsa sin egen tråd (jag tycker inte att någon ska läsa sin egen tråd på FB)

Jag ögnade snabbt igenom den senaste videon och vad är det med den där glättigheten? Varför spelar hon så glad och upprymd? Och att inte Stefan kom hem i fredags som planerat togs nog inte emot så bra som hon fick det att låta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in