2026-08-24, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
När ska hennes vloggar sluta vara så negativa hela tiden…? Gnäll, gnäll, synd om mig, sjukdom, gnäll, gnäll på andra…
Hur orkar man fokusera på så mycket negativa saker hela tiden? Gör en video i månaden med tex ”hälsouppdateringen från augusti” och sluta prata om allt annat negativt.

Sen tycker jag iofs det är konstigt att skriva till henne att det är synd om Stefan. Liksom det är hans val, och onödigt skriva så. Och skulle jag tycka synd om nån av dem är det snarare synd om Ellie som hamnat med en karl som samlar mer än henne, som har svårt med ekonomi och att hålla ordning på saker/ta ansvar (tänker på hans skulder, hur han fick dem + till vilka skulderna är).
Hon är ju konstig och scammare (de där produkterna tex) men hon har ändå haft ordning på sin skit (inte på prylarna haha, men det viktiga som ekonomi, räkningar m.m).
Det är inte synd om nån av dem två. Dem har ett val och vet var dem ska vända sig om dem behöver hjälp psykiskt. Den det är synd om som inte gjort valet med nån av dem är hennes barn och i synnerhet den yngste.
Citera
2026-08-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -malarkey
Skärmdump från videon folk snackar om:

https://imgur.com/a/kLeJOcb

Ämen va fasiken 🤢
Citera
2026-08-24, 09:46
Medlem
Undrar om husförsäljningen gick med vinst så S är fri från sin löneutmätning nu och kanske pengar över till bröllopet?
Citera
2026-08-24, 09:48
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Förstår inte vitsen med att tvinga i sig fisken med mängder av crème fraiche för att dölja smaken. Varför försöker hon inte laga en ordentlig rätt med fisk? Om syftet är att få i sig Omega 3 kan hon lika gärna äta kosttillskott.
Dessutom köper hon Alaska Pollock som är den sämsta fisken. Köpte det en gång för 20 år sen. Gick inte att äta. Provade att ge den till katten som älskar fisk. Han ratade den helt 😅
Citera
2026-08-24, 09:53
Medlem
MissFitt73s avatar
Här kommer ett enkelt fisk recept. Koka upp vatten. Lägg i fiskbuljong pressad citron salt och en liten klick smör. När vattnet kokar lägg i fisken. Dra av kastrullen från spisen och lägg på locket. Fisken tillagas på 10 -15 min på eftervärme. Torskrygg passar bäst. Fisk ska inte ligga och koka på hög värme.
Citera
2026-08-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Här kommer ett enkelt fisk recept. Koka upp vatten. Lägg i fiskbuljong pressad citron salt och en liten klick smör. När vattnet kokar lägg i fisken. Dra av kastrullen från spisen och lägg på locket. Fisken tillagas på 10 -15 min på eftervärme. Torskrygg passar bäst. Fisk ska inte ligga och koka på hög värme.

Precis! Vill jag ha kokt fisk så är det så jag gör med. Överkokt fisk är segt, torrt och verkligen inte gott oavsett fiskart.
Citera
2026-08-24, 11:09
Medlem
Beckahestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja, snälla Ellie, prova det här, det är en milsvid skillnad på hur smak och konsistens blir när man
1 Väljer en god mild fisk vs monsterfisk med stark sunksmak.
2. Tillagar den varsamt.
Citera
2026-08-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
57 minuter bara gnäll. Om och om igen samma sak.

Nu ska kläderna fotas och säljas på Vinted istället = skiten är tillbaka i huset. Kommer det blir gjort? Precis som med källaren då. Man börjar och sen skiter i det. Så nej alltså. Tillbaka på ruta 1.
Precis som att hon skulle göra allt det jobbet för att skänka bort pengarna för att nån ska få en fin jul! Eller hur😏🙈
Citera
2026-08-24, 12:26
Medlem
Beckahestens avatar
En jul med ica basic skinka blir det väl av intäkterna för hennes temu-kläder på vinted. Är det ens lönt att sälja där om man inte har märkeskläder att sälja? När man försökt sälja en grej och misslyckats är väl nästa steg skänka och sista steget kasta bort tycker jag. Hon är vid kasta bort nu. Dra av plåstret.
Citera
2026-08-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer23
Precis som att hon skulle göra allt det jobbet för att skänka bort pengarna för att nån ska få en fin jul! Eller hur😏🙈
Självklart ska hon inte skänka ett öre. Då hade hon likaväl sluppit jobbet och bett nån second hand att hämta sakerna.
Citera
2026-08-24, 17:35
Medlem
Allt och alla är negativt….🤪
Citera
2026-08-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Allt och alla är negativt….🤪
Själv är hon bara magisk 🤣
Citera