2023-10-14, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hamas har släppt en propagandavideo, “A message to the ground forces: This is what awaits you when you enter Gaza”:

https://twitter.com/WarMonitors/stat...40903307956514

Gjord med datorgrafik. Inte äkta!
Citera
2023-10-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Javisst.

Massakrer och politiska mord från Irgun och Sternligan när staten Israel bildades: nämns aldrig idag
Rysk massaker i Butja: "Herregud! Krigsbrott! Statsterrorism!"
Israeliska pågående massakrer och stöld av palestinska områden från bosättare: En notis, kanske.
Hamas-terrorism mot israeler: "Herregud! Terrorism! Massmord!"
Påföljande israelisk massaker mot palestinska civila och sprängning av massvis med civila byggnader: Största möjliga tystnad

Det är viktigt att äga narrativet. Eller "sätta agendan", som vissa publicister säger.

Du har rätt i allt du säger. Problemet är att oavsett vad man tycker i denna av Brittiska imperiets kvarlämnade surdegar kvarstår faktumet: Om Israels existens är hotad kommer alla arabiska länders huvudstäder 8+några till) inkl. samtliga europeiska diton atombombas.

Detta måste till varje pris förhindras. Alldeles oavsett vad man tycker om det.

Smutsiga araber är för mig Inte en anledning att ta den smällen.
Citera
2023-10-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Är det smart eller korkat att riskera dra in Hezbollah i kriget?

Om israelerna vill ta tillfället i akt för att långsiktigt få säkra gränser och en lösning på konflikten med palestinierna, så räcker det inte att slå ut Hamas. Då måste de även ta sig an Hezbollah. Möjligen även ledarskikten i Iran, så att ayatollorna förlorar kontrollen över det landet. Men det sistnämnda är jag långtifrån säker på att israelerna vågar sig på.
Citera
2023-10-14, 19:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Om israelerna vill ta tillfället i akt för att långsiktigt få säkra gränser och en lösning på konflikten med palestinierna, så räcker det inte att slå ut Hamas. Då måste de även ta sig an Hezbollah. Möjligen även ledarskikten i Iran, så att ayatollorna förlorar kontrollen över det landet. Men det sistnämnda är jag långtifrån säker på att israelerna vågar sig på.
Det är väl tveksamt om de kommer att få något bättre tillfälle. Det ryktas om att Iran snart har kärnvapen, nu igen, och fan tro't....
Citera
2023-10-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Acceptera sötnos bara....KSA och Israel kommer ha ett fredsavtal....

KSA dödade en amerikanskt medborgare i Turkiet och Biden och Bin Salman har under bordet "glömt" detta nu...men KSA kommer få ge eftergifter

Och Iran kommer vara KSAs edsvurne fiende så länge kriget i Yemen sker

Så några pauser där och där hade UAE också men i slutändan gick det i mål

Saker och ting har förändrats. Du följer inte nyheterna. Saudi har brutit försöken att normalisera med Israel. Saudi har återtagit samarbete med Iran och Saudi närmar sig China.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
IDF har varit transparanta hela vägen med sina attacker, mycket för att visa omvärlden att de gör vad de kan för att skydda civila. Absolut inte det smartaste rent militärt, men pr-mässigt tyvärr ett måste

Möjligt att du har rätt, men jag tror på något mer radikalt än att bara jaga Hamas i tunnlarna i Gaza City.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hahahahahahahag

Snälla gå och lägg dig.

Vet du vilka som ger Israel, vapen, ammunition och underrättelse osv?

Snälla mannen.

Nu menade jag med marktrupper vilket jag också poängterat senare i tråden, eftersom det pratades om boots on the ground.
Citera
2023-10-14, 19:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Erdogan talar om hur illa palestinierna behandlas. Så de lär väl fly till Turkiet?
Ja han kan gärna ta emot dessa terrorister.
Varsågod, ta skiten!
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Sluta nu sprida ISIS-propaganda.

Tycker du att det är märkligt att hela världen hatar muslimer när du skriver sån dynga att festivalbesökarna är legitima mål?

Den dagen Israel bombar en moské en mil utanför bebyggelse och den är full med civila så får vi en rättvis jämförelse.

Är du mentalt efterblivna eller? Jag skrev att Israel knappast kan gnälla om det längre när de precision bombar flyende civila... eller är det skillnad när Israel medvetet ger sig på än när Hamas gör?
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är väl tveksamt om de kommer att få något bättre tillfälle. Det ryktas om att Iran snart har kärnvapen, nu igen, och fan tro't....

Men den dagen Iran faktiskt har kärnvapen är också dagen landet kommer att utplånas. Let them try.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Gjord med datorgrafik. Inte äkta!
Vad snackar du om din ärthjärna, det är ingen "datagrafik"
Citera
2023-10-14, 19:27
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är du mentalt efterblivna eller? Jag skrev att Israel knappast kan gnälla om det längre när de precision bombar flyende civila... eller är det skillnad när Israel medvetet ger sig på än när Hamas gör?

Källa eller håll käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in