Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Det är en sak jag inte får ihop i mitt huvud. Det här är inte första gången som all out war sker mellan Israel och araberna i den regionen. Men trots all historik med spänningar och den totalt olösliga situationen mellan de två folkslagen och den totalt absurda obalansen i resursstyrka mellan de två, så har Israel fortfarande inte en fet jävla mur mot Gaza? Till och med USA bygger en fysisk jävla mur mot Mexico trots att deras situation inte är i närheten av den i Israel och dom har ändå en jävla mycket större gräns än den som Israel har mot Gaza. För i helvete Gaza är inte ens lika stort som Öland!!! Ända sedan jag var en liten knodd på 90 talet så har bilder på total förödelse kablats ut från Gaza. Jag har aldrig i hela mitt liv sett video på en fungerande byggnad med ström i Gaza. Hur är det ens möjligt att 2 miljoner människor lever där? Är hela jävla området en enda stor Israelisk psyop eller vadå? Hur jävla svårt ska det vara att bygga en jävla mur? Dom har haft 70 år på sig och det är inte många kilometer. Hade jag varit premiärminister i Israel hade det varit min första prioritet om det nu är så jävla illa. En fet jävla mur som är förstärkt 10 meter under marken med sensorer som märker om en jävla pissmyra gör väsen av sig. Men nej, icke då.
Det hela stinker. Antingen så är det så jävla illa för palestinerna som psykvänstern påstår, eller så använder Israel hela jävla Gazaremsan som en stor skådeplats för global psyop för att få igenom sin geopolitiska agenda. Nånting är fel här. Det är som om ett område lika stort som west palm beach i USA, bebott av inavlade hillbillys skulle ha gett jänkarna huvudbry i 70 år???
Svarade du verkligen på rätt inlägg?
Alltså, angående en mur...
Gränsen mellan israeler och araber har ju alltid varit flytande och dagens situation har vuxit fram i decennier.
Det har inte alltid varit iskallt mellan Gaza och Israel osv
Jag tycker inte att det är jättekonstigt att det inte finns en big ass wall... Nånstans har det väl funnits ett hopp om fred, trots allt våld.
Men den 7/10 försvann hoppet slutligen.