2023-10-10, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det mesta tyder hittills på att Hamas inte ens hade några militära mål, utan de soldater/poliser som strök med gjorde det mest för att de råkade stå ivägen för islamisternas härjningar bland helt försvarslösa civila, som var deras egentliga mål.
Man gick från hus till hus och slaktade hela familjer, slängde in granater i skyddsrum fulla av folk och kidnappade civilister som man sedan torterade, våldtog och mördade offentligt, ackompanjerat av pöbelns jubel.
Detta är vad som hänt och att du inte kan se det tycker jag är märkligt. Islamisterna själva verkar nämligen stolta över vidrigheten och sprider den glatt, till uppenbart stor glädje hos många muslimer världen över.

Och att Nooshi hatas öppet av hela Vänsterpartiet nu för att hon tagit avstånd från det du beskriver gör att jag ALDRIG kommer rösta på terroristpartiet. Jag hade gärna röstat för deras ekonomiska politik men inte deras ideologiska. Känns lite som att Nooshi själv egentligen tycker som jag men ändå är partiledare för ett gäng terrorvurmare. Hon borde starta ett nytt, demokratiskt och liberalt vänsterparti.
Citera
2023-10-10, 22:44
Medlem
Det i Sveriges synpunkt tråkiga är att så många partier inte insett vad Hamas eller övriga islamistiska organisationer är för typer. Terror är deras medel, precis som IS som halshögg,brände,torterade fiendesoldater och civila de inte höll med. Hamas, Hizbollah, Iranska regimen, och andra islamister är inget annat än Hunner och barbarer. Tro inte som vissa att de nöjer sig med judar, kunde de, skulle de halshugga, våldta och mörda alla icke-muslimer i hela världen.

I den synvinkel måste man oavsett synen på sionism eller Israel stödja dem i kampen att utrota Hamas. Varenda medlem, från stridande i Gaza till ledningen i Qatar måste avlivas.
Citera
2023-10-10, 22:45
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är en sak jag inte får ihop i mitt huvud. Det här är inte första gången som all out war sker mellan Israel och araberna i den regionen. Men trots all historik med spänningar och den totalt olösliga situationen mellan de två folkslagen och den totalt absurda obalansen i resursstyrka mellan de två, så har Israel fortfarande inte en fet jävla mur mot Gaza? Till och med USA bygger en fysisk jävla mur mot Mexico trots att deras situation inte är i närheten av den i Israel och dom har ändå en jävla mycket större gräns än den som Israel har mot Gaza. För i helvete Gaza är inte ens lika stort som Öland!!! Ända sedan jag var en liten knodd på 90 talet så har bilder på total förödelse kablats ut från Gaza. Jag har aldrig i hela mitt liv sett video på en fungerande byggnad med ström i Gaza. Hur är det ens möjligt att 2 miljoner människor lever där? Är hela jävla området en enda stor Israelisk psyop eller vadå? Hur jävla svårt ska det vara att bygga en jävla mur? Dom har haft 70 år på sig och det är inte många kilometer. Hade jag varit premiärminister i Israel hade det varit min första prioritet om det nu är så jävla illa. En fet jävla mur som är förstärkt 10 meter under marken med sensorer som märker om en jävla pissmyra gör väsen av sig. Men nej, icke då.

Det hela stinker. Antingen så är det så jävla illa för palestinerna som psykvänstern påstår, eller så använder Israel hela jävla Gazaremsan som en stor skådeplats för global psyop för att få igenom sin geopolitiska agenda. Nånting är fel här. Det är som om ett område lika stort som west palm beach i USA, bebott av inavlade hillbillys skulle ha gett jänkarna huvudbry i 70 år???

Haha, fortsätt med dina analyser, så helvetes träffsäkra och in i helvetes rolig läsning. Skrattade högt flera gånger.

Skådeplats för global psyops 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Det är inget unikt utan något som många andra också gjort, speciellt i den delen av världen. Men även utanför den världsdelen. Exempelvis Ryssland. Israel bör ge Gaza samma behandling som Ryssland gav Grozny. Det finns några få befolkningscentrum i Gaza, resten är öken. Omringa dessa centrum. Upprätta total blokad. Lägg ut massvis med minor, skjut alla araber som kommer inom skottavstånd. Sen svälter och törstar man ihjäl araberna samtidigt som de bombas dygnet runt med flyg och artelleri.

Tillskillnad mot ryssen så är Israeler inte tokkorrupta och kommer inte sälja mat, ammo, vapen m.m. till araberna som utrotas. Så en sådan blockad bör vara betydligt effektivare än den behandling ryssen gav Grozny. Några månader och sen finns det inga araber i Gaza.
Det andra kriget i Tjetjenien är faktiskt en hyfsad jämförelse. Den sortens medeltida krigföring är inget jag förordar personligen, men det ligger kanske i farans riktning att vi får se nåt liknande. Då som nu är "måttet rågat"; man tar fram storsläggan och trasar sönder motståndet eftersom man inte kommer åt att flå fienden levande. Det är bra att du skriver så tydligt att det rör sig om araber som utrotas, för så är det ju.
Citera
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jo du, tänk att få se den gamla konspirationsteorin om Pearl Harbour igen. Trodde den hörde hemma på dårhus eller i konspirationsforumet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pearl_...spiracy_theory

Råder numer ingen tvekan om att Hamas mördat och skurit halsen av små barn i helgens terrordåd. Fullkomligt vidrigt. Hamas sista akt innan de blir utraderade.

Ja, bra att Sverige står utanför NATO och ensamma kan ta oss an några hundra miljoner bindgalna islamister/ ryssar/ terrorister m m. Toppen att vara ensamma och starka. Känns bra i magen.

Ja står det på Wikipedia måste det ju vara så, de är ju helt opolitiska.

Har du några bilder på barnen eller är enda källan israelisk militär?
Citera
2023-10-10, 22:46
Medlem
Är det någon som sett en karta över var i Gaza man bombat? Är det bara Gaza City eller även andra städer? I nästan all medierapportering skriver man bara Gaza.
Citera
2023-10-10, 22:47
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det mesta tyder hittills på att Hamas inte ens hade några militära mål, utan de soldater/poliser som strök med gjorde det mest för att de råkade stå ivägen för islamisternas härjningar bland helt försvarslösa civila, som var deras egentliga mål.
Man gick från hus till hus och slaktade hela familjer, slängde in granater i skyddsrum fulla av folk och kidnappade civilister som man sedan torterade, våldtog och mördade offentligt, ackompanjerat av pöbelns jubel.
Detta är vad som hänt och att du inte kan se det tycker jag är märkligt. Islamisterna själva verkar nämligen stolta över vidrigheten och sprider den glatt, till uppenbart stor glädje hos många muslimer världen över.

Citat:
Ursprungligen postat av Jioupa
Vad svamlar du om? Alt reality^3

Han svamlar inte utan det är exakt vad som hände. Islamisternas mål var civila vilket alla uppenbarligen kan se ifrån alla videos som läckt ut.

De fåtal utposter med soldater som togs ut var endast så att Islamisterna skulle få friare spelrum i sin massaker utav dansande hippies och barnfamiljer.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns inte ett enda bevis. Du säger att det finns "bevis i överflöd". Varför ljuger du medvetet?

Finns det bevis på att Israel "ockuperar" gaza eller västbanken? Propaganda från fn mm räknas inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är en sak jag inte får ihop i mitt huvud. Det här är inte första gången som all out war sker mellan Israel och araberna i den regionen. Men trots all historik med spänningar och den totalt olösliga situationen mellan de två folkslagen och den totalt absurda obalansen i resursstyrka mellan de två, så har Israel fortfarande inte en fet jävla mur mot Gaza? Till och med USA bygger en fysisk jävla mur mot Mexico trots att deras situation inte är i närheten av den i Israel och dom har ändå en jävla mycket större gräns än den som Israel har mot Gaza. För i helvete Gaza är inte ens lika stort som Öland!!! Ända sedan jag var en liten knodd på 90 talet så har bilder på total förödelse kablats ut från Gaza. Jag har aldrig i hela mitt liv sett video på en fungerande byggnad med ström i Gaza. Hur är det ens möjligt att 2 miljoner människor lever där? Är hela jävla området en enda stor Israelisk psyop eller vadå? Hur jävla svårt ska det vara att bygga en jävla mur? Dom har haft 70 år på sig och det är inte många kilometer. Hade jag varit premiärminister i Israel hade det varit min första prioritet om det nu är så jävla illa. En fet jävla mur som är förstärkt 10 meter under marken med sensorer som märker om en jävla pissmyra gör väsen av sig. Men nej, icke då.

Det hela stinker. Antingen så är det så jävla illa för palestinerna som psykvänstern påstår, eller så använder Israel hela jävla Gazaremsan som en stor skådeplats för global psyop för att få igenom sin geopolitiska agenda. Nånting är fel här. Det är som om ett område lika stort som west palm beach i USA, bebott av inavlade hillbillys skulle ha gett jänkarna huvudbry i 70 år???

Svarade du verkligen på rätt inlägg?

Alltså, angående en mur...
Gränsen mellan israeler och araber har ju alltid varit flytande och dagens situation har vuxit fram i decennier.
Det har inte alltid varit iskallt mellan Gaza och Israel osv
Jag tycker inte att det är jättekonstigt att det inte finns en big ass wall... Nånstans har det väl funnits ett hopp om fred, trots allt våld.
Men den 7/10 försvann hoppet slutligen.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är för mig tämligen tydligt att Israel planerar att fullständigt rensa ut alla ur Gaza. Somliga med våld, andra med förflyttning.
Jag lutar åt det jag med. Och sen kommer tomten, jag menar turen, till Västbanken.
Citera
2023-10-10, 22:48
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jioupa
Jag vet faktiskt inte vad erat end game är men ni verkar inte lyckas så bra med era lögner på detta forum.

Precis som att hamas och palestinierna grinar över att Israel är dumma och ockuperar någonting trots att dom inte gör det.
Citera
2023-10-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns inte ett enda bevis. Du säger att det finns "bevis i överflöd". Varför ljuger du medvetet?

Det finns flera trovärdiga källor som du redan fått dig till livs.
Att du inte klarar att förstå detta med din bristande IQ får vara ditt problem.
Sluta tjattra om detta nu i varenda jävla post du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in