2023-10-14, 19:14
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Gaza-borna får årligen mångmiljadbelopp från länder och organisationer. Varför kan de inte ha sitt eget vatten el och mat. Vaför ska Israel mata dom med allt?

Man kan inte begära så mycket av araber dom ligger på grottmänniskors nivå. Och skulle israel vara borta skulle dom börja slåss sinsemellan istället i palestina var så säker
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Återigen så kan ni inte se på konflikten Palestina-Israel på ett objektivt sätt utan att blanda in islam.

Det är därför man inte tar er på allvar.

För att islam har ALLT med konflikten att göra. Judehatet i koranen saknar motstycke. Mein Kampf är en barnbok jämfört med koranen vad gäller hat mot judar.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Om du inte hittar något mer magstarkt påstående i tråden så tycker jag bara synd om dig.
Att använda rena överdrifter och trams är knappast något som hedrar din medverkan.

Hur kommer det sig att Israel kan stänga av vatten, el och mattransporten till Gaza?

Är det inte så att befolkningen i Gaza lever enbart för att Israel låter dom göra det?

Snacka om att denna hunden bet sin husses hand…
Men sluta. Gaza är omringat och avskuret från västbanken på grund av att Israel annekterat lite drygt 60% av det område som var ämnat för palestinierna. Israel är knappast ett offer i denna konflikt, om du inbillat dig detta är du bara dum.
Citera
2023-10-14, 19:15
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hamas är Islamska fundamentalister. Det är därför det blir så.

Försök ha ett minne som sträcker sig längre än 2006.
Hamas styrde inte Gaza 2005.

Förtryckandet, mördandet och stölden av land med illegala bosättningar har skapat Hamas.

Man får skylla sig lite själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Suveränt det med isf

Någon form av krigslist måste de rimligen försöka sig på. Verkar inte rimligt att på TV annonsera exakt plats och tid för en markinvasion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hamas är definitivt inte mina hjältar.

Men till skillnad från dig kan jag tänka i flera steg. Om gazaborna hamnar i enorma flyktingläger i Egypten så kommer förmodligen en stor andel av dem att söka sin lycka till Europa.

Vilket tror du väger tyngs för mig, Sverige eller Israels intresse? För mig är det ganska uppenbart att du anser det sistnämnda. Antingen beror på att du är jude, eller enbart kognitivt svagpresterande.

Ad hominem som slutsats. Gillar losers som dig

Egypten ska såklart inte behöva bära kostnaden själva. Saudiarabien, Qatar, UAE och andra fränder till palestinier drunknar i pengar.

Det vore väl bra om dom får använda dessa pengar för att rädda livet på Mellanösterns zigenare?

Var inte orolig, jag är inte jude.
Citera
2023-10-14, 19:16
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jag har svårt se det skulle urarta till ett stort krig med många länder inblandade som i det libanesiska inbördeskriget. Tror folk är fegare nuförtiden. Eller vad tror ni andra om risken för ett storkrig?

Finns bara två aktörer som har kapaciteten och motivationen att kriga i regionen: Iran och Israel.

Resten är fega ryggradslösa araber som betalar milisgrupper för att kriga åt dom.
Citera
2023-10-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Meningslös fråga som svar på ett längre inlägg som inte handlade om någon absolut rätt som alla kan acceptera men nej, som jag ser det är det inte alltid ens fel när två träter om det duger som svar.

Jag förhåller mig i verkligheten och med tanke på vad som hände under lördagen i Israel så är är jag glad över deras återhållsamhet.

Är du också glad över Gazabornas återhållsamhet?
Citera
2023-10-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I det här fallet handlar det om att Israel bombar civila, på just de vägar de tvingat dem fly. Det har inget med Hamas att göra. Att börja yra om Hamas när det handlar om Israels brott är också ett sätt att försvara mord på civila. Du gör alltså just själv det du påstår att ingen gör. Det räcker med att läsa dina egna inlägg för att se Israelvänner som försvarar mord på civila.
Nej, jag försvarar inte mord på civila. Men jag ser att du inte uppfattar vilka monster Hamas’ ledare är.
Med sådana grannar hade jag åkt för länge sen.
Hamas vill ha och önskar krig. Och nu har dom fått det. Jag vet inte om du såg linken min innan, med Hamasledaren som skrattar och ler.
Men som man kan se, har dom bestämt seg att Israel inte får ekstistera.
Apropo försvara mord på civila, så er nivået på anonyma forum mycket lägre när det gäller aggressivitet.
Senast redigerad av Vajana 2023-10-14 kl. 19:19.
Citera
2023-10-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Någon form av krigslist måste de rimligen försöka sig på. Verkar inte rimligt att på TV annonsera exakt plats och tid för en markinvasion.

IDF har varit transparanta hela vägen med sina attacker, mycket för att visa omvärlden att de gör vad de kan för att skydda civila. Absolut inte det smartaste rent militärt, men pr-mässigt tyvärr ett måste
Citera
2023-10-14, 19:18
Medlem
Acceptera sötnos bara....KSA och Israel kommer ha ett fredsavtal....

KSA dödade en amerikanskt medborgare i Turkiet och Biden och Bin Salman har under bordet "glömt" detta nu...men KSA kommer få ge eftergifter

Och Iran kommer vara KSAs edsvurne fiende så länge kriget i Yemen sker

Så några pauser där och där hade UAE också men i slutändan gick det i mål

Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
När har jag sagt att detta kommer vara permanent? Läs mitt tidigare inlägg där jag svarar på en annan användare. Detta nollställer processen av normaliseringen och samarbetet för Saudi med Israel som har pågått i mer än 7-år. Inget är dock permanent.
Citera
2023-10-14, 19:18
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hamas är definitivt inte mina hjältar.

Men till skillnad från dig kan jag tänka i flera steg. Om gazaborna hamnar i enorma flyktingläger i Egypten så kommer förmodligen en stor andel av dem att söka sin lycka till Europa.

Vilket tror du väger tyngs för mig, Sverige eller Israels intresse? För mig är det ganska uppenbart att du anser det sistnämnda. Antingen beror på att du är jude, eller enbart kognitivt svagpresterande.

Oh nej. Finns det något mer tramsigt än att kalla sig själv geni eller supersmart? Herregud vad pinsam du är.

NEJ. Gaza-borna kommer inte lämna Gaza din dumme fan. Det har dom själva sagt i varenda nyhetsklipp så jag vet inte varför du hittar på.

"tänka i flera steg"... snyggt där din lille schackspelare
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2023-10-14 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in