2025-02-07, 13:02
Medlem
KringExs avatar
Nu har jag testat denna substans nog fr att ge den ett serist betyg. Jag bortser frn halveringstid och hur snabbt den brjar verka, men kommer nd att ha med det i protokollet.

Difludiazepam 4 mg
Vid oralt intag tar det 20-40 minuter innan den brjar verka. OBS! p tom mage
Halveringstiden r minst 40 timmar enligt frsljare men jag tror att den r betydligt lngre n s.

ngestdmpande
Dlig. Jag behvde lgga till alkohol fr att f bort ngest

Sederande
Dess frmsta egenskap. Man blir lugn p ett mysigt stt

Hypnotisk
Vid hga doser kanske. Jag upplevde den inte som traditionella smntabletter knns.

Muskelavslappande
Den finns men gr inte att jmfra med Klonazepam eller Diazepam.

Helhetsbetyg
2+/5
Knappt godknd. Fr mig faller den hrt p.g.a dess dliga ngestdmpande effekt. Men man kan ju planera att ha alkohol hemma.

Observera att detta r hur jag uppfattar Difludiazepam!
Senast redigerad av KringEx 2025-02-07 kl. 13:48.
Citera
2025-02-07, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Jag tog 7 st igr. Knde mig en aningen lugnare typ sobril liknande samt sov vldigt sknt. Helt terstlld efter en stark kopp kaffe dagen efter. Tyckte den hr ex benzon var i svagaste laget men helt ok om man inte vill flddra ordentligt. Schysst vardagsbenzo.
Avvakta ngra dagar.
Benzo har den effekten att man tror man r helt terstlld nr man egentligen fortfarande r ganska pverkad. Just saying

Men ja denna Benzo r relativt svag. Vilket inte ndvndigtvis behver vara ngt dligt enligt mig.
Citera
2025-02-07, 16:29
En annan sak angende halveringstid. Om vi utgr ifrn att denna har samma halveringstid som diazepam, dvs 40h, behver det inte betyda att verkningstiden r jtte lng.

Som jag frstr det har diazepam en halveringstid p ca 40h men en verkningstid p 4-6h.

Vilket betyder att man kan f diazepam utskrivet 1-3x per dag. Folk som tycker denna r svag kanske inte frstr att ven om halveringstiden r lng att den kanske endast r aktiv i 4-6h max fr vissa. Men spekulerar endast hr.
Citera
2025-02-07, 17:39
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
En annan sak angende halveringstid. Om vi utgr ifrn att denna har samma halveringstid som diazepam, dvs 40h, behver det inte betyda att verkningstiden r jtte lng.

Som jag frstr det har diazepam en halveringstid p ca 40h men en verkningstid p 4-6h.

Vilket betyder att man kan f diazepam utskrivet 1-3x per dag. Folk som tycker denna r svag kanske inte frstr att ven om halveringstiden r lng att den kanske endast r aktiv i 4-6h max fr vissa. Men spekulerar endast hr.

Nr jag kpte dom frsta gngen s hade jag ingen aning om dess halveringstid. Jag t en tablett mitt p dagen och sen inget mer med det. Sen dagen efter skulle jag dricka folkl och blev jttetrtt och skelgd av bara tre folkl
D frgade jag butiken som jag kpte av om dom visste vad halveringstiden var och fick till svar att den minst r 40 timmar.
Citera
2025-02-07, 19:37
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Avvakta ngra dagar.
Benzo har den effekten att man tror man r helt terstlld nr man egentligen fortfarande r ganska pverkad. Just saying

Men ja denna Benzo r relativt svag. Vilket inte ndvndigtvis behver vara ngt dligt enligt mig.
Ja tydligen sa min omgivningen att jag sluddrade. (D hade jag tagit 6 dagen innan och 2 samma dag. Knnde mig nykter
Citera
2025-02-07, 19:41
Medlem
KringExs avatar
Jag kan inte vara ensam om att tycka att dess ngestdmpande effekt r vldigt svag?
25 mg Oxazepam [sobril] tycker jag har bttre ngestdmpande n 4 mg Diflunazepam.
Diflunazepam r inte vrdels men jag tycker att det r trkigt att man mste blanda den med alkohol fr att dda ngest
Citera
2025-02-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag kan inte vara ensam om att tycka att dess ngestdmpande effekt r vldigt svag?
25 mg Oxazepam [sobril] tycker jag har bttre ngestdmpande n 4 mg Diflunazepam.
Diflunazepam r inte vrdels men jag tycker att det r trkigt att man mste blanda den med alkohol fr att dda ngest
Ja! Den r svag fast det ser jag som positivt. Starka bens gr ju att man gr, sger eller kper korkade saker som i sin tur ger mer ngest men denna har p mig bara perfekt niv av ngestdmpning s livet rullar p...
Citera
2025-02-07, 20:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Ja! Den r svag fast det ser jag som positivt. Starka bens gr ju att man gr, sger eller kper korkade saker som i sin tur ger mer ngest men denna har p mig bara perfekt niv av ngestdmpning s livet rullar p...

Okej sknt att du sger det och r att du t njd!
Citera
2025-02-07, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nr jag kpte dom frsta gngen s hade jag ingen aning om dess halveringstid. Jag t en tablett mitt p dagen och sen inget mer med det. Sen dagen efter skulle jag dricka folkl och blev jttetrtt och skelgd av bara tre folkl
D frgade jag butiken som jag kpte av om dom visste vad halveringstiden var och fick till svar att den minst r 40 timmar.
Precis men min pong r att halveringstid inte ndvndigtvis r samma sak som verkningstid. Blandar du in alkohol r det mjligt att en ny mix av substanser bildas i kroppen bildas, av annars inaktiva metaboliter.

Sger inte att s r fallet hr, men om du tex tar kokain sedan dricker alkohol bildas en helt annan drog i kroppen som heter cocaethylene.

Samma sak hnder om du blandar ADHD medicinen Ritalin med alkohol. ven om Ritalinet r p nedgng s gr alkohol att en helt ny drog bildas i kroppen av metylfenidatets inaktiva metaboliter.

Alkohol r lsligt i bde fett och vatten samtidigt, vilket r ovanligt. Vilket betyder det kan skapa mnga udda reaktioner med andra mnen i kroppen.
Senast redigerad av PumpDump2 2025-02-07 kl. 23:07.
Citera
2025-02-08, 03:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Precis men min pong r att halveringstid inte ndvndigtvis r samma sak som verkningstid. Blandar du in alkohol r det mjligt att en ny mix av substanser bildas i kroppen bildas, av annars inaktiva metaboliter.

Sger inte att s r fallet hr, men om du tex tar kokain sedan dricker alkohol bildas en helt annan drog i kroppen som heter cocaethylene.

Samma sak hnder om du blandar ADHD medicinen Ritalin med alkohol. ven om Ritalinet r p nedgng s gr alkohol att en helt ny drog bildas i kroppen av metylfenidatets inaktiva metaboliter.

Alkohol r lsligt i bde fett och vatten samtidigt, vilket r ovanligt. Vilket betyder det kan skapa mnga udda reaktioner med andra mnen i kroppen.

Jag frstr hur du menar. Jag knde ju sklart ingen effekt av benson dagen efter nr jag drack.
Med Stesolid r det ju likadant; 10 mg har farmakologisk verkan i max 8 timmar men den och dess aktiva metaboliter simmar ju fortfarande kvar i kroppen.
Det skulle vara intressant att veta om Difludizepam bildar ngra aktiva metaboliter
Citera
2025-02-08, 20:07
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Avvakta ngra dagar.

Ja jag var benzad i tv dagar och svrigheter med att komma ihg vad jag har gjort. Men inte lika black out liknande som p vanliga benzos. S brja frsiktigt och ha respekt fr tabletterna. Hellre fr lite n fr mycket.
Citera
2025-02-08, 21:34
Medlem
Fappy11s avatar
Nn som bestllt p senaste som tkr batchen var lite svagare/mindre sederande n vanligt? Eller s r det min tolerans som kat. Tycker dom r okej men kunde varit lite mer ngestdmpande, tycker mer jag blir lite hgls. Men man hller sig ovanfr vattenytan med dom iallafall, och dom har frhindrat panikattacker och AT fr mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in