Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Nr jag kpte dom frsta gngen s hade jag ingen aning om dess halveringstid. Jag t en tablett mitt p dagen och sen inget mer med det. Sen dagen efter skulle jag dricka folkl och blev jttetrtt och skelgd av bara tre folkl
D frgade jag butiken som jag kpte av om dom visste vad halveringstiden var och fick till svar att den minst r 40 timmar.
Precis men min pong r att halveringstid inte ndvndigtvis r samma sak som verkningstid. Blandar du in alkohol r det mjligt att en ny mix av substanser bildas i kroppen bildas, av annars inaktiva metaboliter.
Sger inte att s r fallet hr, men om du tex tar kokain sedan dricker alkohol bildas en helt annan drog i kroppen som heter cocaethylene.
Samma sak hnder om du blandar ADHD medicinen Ritalin med alkohol. ven om Ritalinet r p nedgng s gr alkohol att en helt ny drog bildas i kroppen av metylfenidatets inaktiva metaboliter.
Alkohol r lsligt i bde fett och vatten samtidigt, vilket r ovanligt. Vilket betyder det kan skapa mnga udda reaktioner med andra mnen i kroppen.