Citat:
Ursprungligen postat av
AntonLarsson
Tycker det är märkligt att så många svenskar ifrågasätter personers upplevelser av döden. Vet inte om det är någon rädsla av att inte veta vad som händer efter livet slut eller om dom har svårt att förstå att det finns saker som inte forskning idag kan förklara.
Jag har själv aldrig varit med om döden och hoppas inte vara det heller på länge, men där emot träffar jag mycket kunder inom mitt yrke och man spenderar väldigt många timar ihop (jobbar som tatuerare). Det blir endel djupa diskussioner och under mina år har jag träffat många som varit döda men sen kommit tillbaka, skulle säga att 8/10 har varit med om det du skriver, i princip exakt likadant. Några har sagt att dom inte varit med någonting utan bara vaknat upp och inte förstått något, dock har dom varit väldigt frusna, stela och ont i kroppen (hjärtstillestånd, samtliga hade konsumerat alkohol).
Dom vet bara det dom kan se. Sen har ju filmer förvrängt våran uppfattning om döden. Många är väldigt ignoranta och lever utanför sig själva dvs påverkade av yttre attacker likt media etc.
Det finns ingen död så som vi vet det, vi dör aldrig.