2023-09-23, 16:31
Medlem
Att gå mot ljuset kan innebära vägen till reinkarnation och är troligtvis frivillig.
Vissa säger att ljuset fungerar ungefär som en ”insektsfångare”.

Om ni följer hela ufo-grejen om den sk EBO dissikeringen om att dessa varelsers kroppar är kortsiktiga så skulle de ungefär fungera som avatarer till själen alltså ”fordon” till själen. Alltså är ”besökarna” från en annan dimension.

Människan/forskare har troligtvis inte ”hittat” detta område än som troligtvis är en annan dimension.

Och slutligen skulle tesen då innebära att varje individ är ett litet ”känselspröt” åt ett större medvetande som vill uppleva denna 4 dimensionella värld och när vi dör så blir vi igen en dela av detta ”hav” det stora medvetandet eller som man säger på engelska ”one with the source”.

Ta det med en nypa salt men det är en intressant hypotes kan jag tycka.
Senast redigerad av Acekorv 2023-09-23 kl. 16:37.
Citera
2023-09-23, 16:32
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Tack för länken, det måste jag titta på.

Många berättar att de fick ett val - Att stanna i himlen eller att återvända. Men innan de fick välja, fick de se glimtar av det framtida livet och vad de missar.

Alla väljer att återvända, därför att de vet att de kommer tillbaka och att livet är så värdefullt och skört; allt hänger ihop - vi alla interagerar på ett eller annat sätt, för att skapa detta fantastiska spel vi spelar, men som ingen riktigt förstår, då det stundtals kan upplevas så grymt.
Citera
2023-09-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Träffade du eller såg du ingen annan död, typ nån släkting?

Jag träffade min mormor som dog för 40 år sedan, och jag minns inte så mycket. Men när jag berättade för min mamma hur hon såg ut, och vad hon sagt, var det klockrent. "Det var mormor till 100%".

Jag såg även min pappa. Han berättade om den vackra musiken och blommorna. I det verkliga livet var han en narcissist. Nu stod han och bevakade mig efter ett övergångsställe. Han var ung, och hans ansikte var skimrande. Bredvid stod en kvinna, och jag tänkte "har han träffat ett nytt fruntimmer?" Men hon var också skimrande, och jag förstod att det var hans ledsagare i andevärlden. Han tittade så kärleksfullt på mig, och inombords hörde jag honom säga" Du kan vara trygg, jag är alltid bakom dig för att beskydda dig."

Jag såg även gamla husdjur, både katter, hundar och en häst och de var friska och glada.
Senast redigerad av Akasha1000 2023-09-23 kl. 16:35.
Citera
2023-09-23, 16:36
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Scenario : kroppen dör, våran hjärna slocknar som går att likna vid ett modem, hämtar och tar emot information.

När vi dör lämnar vi våran kropp här på jorden. Vi är inte kvar i våran kropp eller hjärna.

Precis så, men den fysiska hjärnan är bara ett gränssnitt mellan sinnen och kropp. Ditt medvetande finns inte i hjärnan, den är en integrerad del i ditt DNA och således utspridd över alla kroppens celler.

När du dör - och beroende på hur du dör - märker du inte någon skillnad, förutom att du omedelbart blir viktlös och får skärpta sinnen. Människor som t.ex skjuter sig själva i huvudet hör aldrig något skott, medvetandet lämnar kroppen före. Du tittar på ditt vapen och undrar varför det inte gick av och då upptäcker du din kropp som ligger där.
Citera
2023-09-23, 16:37
Avstängd
DevilsDens avatar
Smärtan du orsakat till annan genomgås. Något att tänka på när man skadar en annan människa.
Citera
2023-09-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Att gå mot ljuset kan innebära vägen till reinkarnation och är troligtvis frivillig.
Vissa säger att ljuset fungerar ungefär som en ”insektsfångare”.

Om ni följer hela ufo-grejen om den sk EBO dissikeringen om att dessa varelsers kroppar är kortsiktiga så skulle de ungefär fungera som avatarer till själen alltså ”fordon” till själen. Alltså är ”besökarna” från en annan dimension.

Människan/forskare har troligtvis inte ”hittat” detta område än som troligtvis är en annan dimension.

Och slutligen skulle tesen då innebära att varje individ är ett litet ”känselspröt” åt ett större medvetande som vill uppleva denna 4 dimensionella värld och när vi dör så blir vi igen en dela av detta ”hav” det stora medvetandet eller som man säger på engelska ”one with the source”.

Ta det med en nypa salt men det är en intressant hypotes kan jag tycka.

Tack, jag tycker att det är jätteintressant!
Citera
2023-09-23, 16:41
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Det är tibetanska dödsboken som har alla svaren på vad du varit med om. Andevärlden? Du vet att det finns namn för vad det är på riktigt och ordningen det dyker upp i är viktig för att du ska kunna ta dig vidare plus att det där du säger är mer en eftertolkning i vilket fall som helst. Men du kommer få mycket mer klarhet om du lyssnar på mästarna från Tibet än att gissa dig till vad det är. Vad svaret är. Vad du ska göra nu.

Må det bli bra och lyssna aldrig på kristna.
Citera
2023-09-23, 16:44
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Är det något du undrar över? Men bara seriösa frågor.

Fick du någon känsla för vad som är meningen med livet? Vad vi är här för? Hela projektet har brister i VDN-märkningen, varför finns det så mycket ondska i världen? Det är som att människan är utsatt för ett gigantiskt experiment, innerst inne vilse på planeten, olika religioner som försöker hålla modet uppe. Ja, vad tusan är det som pågår?
Citera
2023-09-23, 16:46
Bannlyst
Citat:
Är det något du undrar över? Men bara seriösa frågor.

Jag har själv haft denna upplevelse!

Jag upplevde inget religiöst uppvaknande direkt i form av gud eller liknande, däremot vet jag att livet inte tar slut och blir svart.

Upplever du en nyfunnen orädsla för att dö nu?
Citera
2023-09-23, 16:52
Medlem
Tycker det är märkligt att så många svenskar ifrågasätter personers upplevelser av döden. Vet inte om det är någon rädsla av att inte veta vad som händer efter livet slut eller om dom har svårt att förstå att det finns saker som inte forskning idag kan förklara.

Jag har själv aldrig varit med om döden och hoppas inte vara det heller på länge, men där emot träffar jag mycket kunder inom mitt yrke och man spenderar väldigt många timar ihop (jobbar som tatuerare). Det blir endel djupa diskussioner och under mina år har jag träffat många som varit döda men sen kommit tillbaka, skulle säga att 8/10 har varit med om det du skriver, i princip exakt likadant. Några har sagt att dom inte varit med någonting utan bara vaknat upp och inte förstått något, dock har dom varit väldigt frusna, stela och ont i kroppen (hjärtstillestånd, samtliga hade konsumerat alkohol).
Citera
2023-09-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkestenke
Hann du uppleva som så många berättat om, eufori och en känsla av ’hemkomst’? Ville du tillbaka? Färger och doft, var de klarare än hos oss levande?

Jag ville stanna, inte ville jag tillbaka! Det får mig att tänka på en kille som hade varit med i Deadliest Catch och som avlidit. En av killarna hade drömt om honom, och han hade bara sagt "Nu är jag hemma".
Färgerna var helt otroliga! Det pratas alltid om guld, men jag upplevde bara pastellfärger. Och som vita energier med inslag av pastell som jag uppfattade som änglar. Och det luktade så gott! Jag "flög" genom en stor dörr som öppnades av två mycket långa änglar. Och sedan fortsatte jag genom ett enormt hus med många trappor. Det var vita pelare på sidorna. Jag badade i en bassäng, men jag kunde andas under vattnet och jag blev inte blöt. Hur lätt som helst var jag som en akrobat, och kunde göra baklänges-kullebyttor utan problem. Sedan kom jag till slutdestinationen, men det är så mäktigt och otroligt att jag inte vill berätta med risk för att bli förolämpad och utskrattad. Men jag upplevde så mycket skratt och humor. Och vem vill inte stanna där?

Många anser nog att detta bara var hallucinationer, och det är ok. Men jag glömmer det aldrig.
Citera
2023-09-23, 16:57
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Om man är "kristen" så fokuseras allting på Bibeln, och jag tror inte allt är sant. Men jag tror på Treenigheten. Och i den kristna tron tror de inte på reinkarnation.

Ok, biblicism/bokstavstroende är väl inte så vanligt inom svenska kyrkan iaf. och Treenigheten är väl en väldigt kristen gudsuppfattning.
För mig låter det som att du är kristen som tror på reinkarnation på jorden.
Men det är din tro och du bestämmer såklart helt själv vilken religion du anser dig tillhöra eller inte.
Jag är nyfiken på dina tankar kring reinkarnation, blir man född som människa på nytt eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in