2024-06-03, 15:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jo den är så nära fakta man kan komma eftersom den grundar sig på bevis, forskning och vetenskap. Till skillnad från dina sagor. Nej jag TROR inte att en fungerande hjärna är nödvändigt för att vara medveten. Det är vad forskningen starkt indikerar. Nej jag behöver inte förklara bort en massa historier, människorna har bara inte upplevt det dom tror sig ha upplevt, det var alltså bara en dröm/hallucination som upplevdes som verklighet. Dessutom så finns det en massa som haft NDEs som inte är helt säkra på att den var verklig, men dessa har du såklart inte läst om eller lyssnat på.

Vad är det liksom du inte begriper med att man gjort flera studier för att försöka bevisa OBE men aldrig lyckats? I 25 år har detta pågått nu!
Så en hjärna utan blod och elektro-kemiska signaler har ett medvetande? Enligt vem?
Citera
2024-06-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Så en hjärna utan blod och elektro-kemiska signaler har ett medvetande? Enligt vem?

Då tar vi det igen: Läste du kritiken av fallet också?
Citera
2024-06-03, 15:31
Medlem
Vilket larv. Hjärnan fick en smäll och TS började typ hallicunera eller drömma massa skumma saker.

Sedan på grund av traumat blev hen religiös, sånt händer
Citera
2024-06-03, 15:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Då tar vi det igen: Läste du kritiken av fallet också?
Det var ingen "kritik" utan några förhållanden som komplicerade en objektiv bedömning.

Jag vet inte vad medvetande är men tror inte att det är något som genereras. Materialister vill ofta gripa en förklaring ur luften när något påstås som för dem är obegripligt. Själv har jag inga problem med det obegripliga och tycker egentligen inte att någonting är begripligt. Så jag lämnar dig och dina förklaringsbehov här och nu.
Citera
2024-06-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det var ingen "kritik" utan några förhållanden som komplicerade en objektiv bedömning.

Jag vet inte vad medvetande är men tror inte att det är något som genereras. Materialister vill ofta gripa en förklaring ur luften när något påstås som för dem är obegripligt. Själv har jag inga problem med det obegripliga och tycker egentligen inte att någonting är begripligt. Så jag lämnar dig och dina förklaringsbehov här och nu.

Jo kritik var just vad det var.

Nej du har inget behov av bevis och att begripa något för du vill förbli i din fantasibubbla. Då är man som sagt faktaresistent. Jag är förbannat trött på flummare som dig så jag avslutar gärna.
Citera
2024-06-03, 16:55
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Inte den första tiden, då var jag förbannad. Men allting har nog en mening, och hade inte detta hänt så hade jag aldrig fått uppleva andevärlden.

Aldrig fått uppleva att dö? Tro mig det kommer vi alla göra oavsett om en fylleskalle kör på dig eller inte.
Citera
2024-06-03, 17:31
Medlem
Horrorgrams avatar
Du håller på att dö och väljer att skapa en tråd på Flashback om att du varit på andra sidan?

Wtf.
Citera
2024-06-04, 11:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Här en länk med drygt 4000 olika fall av ev. NDE-upplevelser.

https://www.nderf.org/Archives/NDERF_NDEs.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in