2023-09-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Inte den första tiden, då var jag förbannad. Men allting har nog en mening, och hade inte detta hänt så hade jag aldrig fått uppleva andevärlden.

Mycket bra du släppt ilskan..har upplevt samma sak hur det är på andra sidan. Roligt när alla skeptiker flyger på en som vissa gjorde här i tråden också. Dom kanske vaknar upp en dag. Lycka till med kroppen
Citera
2023-09-24, 07:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n--vaknade-upp

Inte?

Koma är inte detsamma som att vara hjärndöd.
Citera
2023-09-24, 07:55
Medlem
Babajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n--vaknade-upp

Inte?

Haha, har du ens läst artikeln du länkar till?

"Enligt Elgård var Carina aldrig hjärndöd, och läkarna hade aldrig tagit organen utan att genomföra de tester som krävs för att säkerställa diagnosen."
Citera
2023-09-24, 07:58
Medlem
Citat:
Skönt att höra att allting gick bra! Det viktigaste är att du upplever döden på ett sätt som inte skrämmer dig.
Väldigt intressant. Det är intressant i det anseendet att man kanske får behålla en bit av sig självt när man går bort och inte bara desengrera till det man va innan man föddes. Således ni beskriver måste man på något vis vara självständig när man föds.
Sen Akasha tycker jag inte du borde ta åt dig av allt trams, det är ett forum för vuxna barn
Citera
2023-09-24, 08:02
Medlem
Det gäller verkligen att inte ta åt sig av alla bittra kommentarer om man varit med om något extraordinärt.
Av någon anledning flockas bittra materialistiska individer till sådana här trådar.
Vad har gjort er så bittra, ni gnällspikar?
Citera
2023-09-24, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Så du var inte dödförklarad utan medvetslös.
Sjukvården "jobbar inte med"/ opererar inte döda personer.
Du kan alltså inte påstå att du var död i några minuter!
Trådrubriken är felaktig.
Du har fel. Akutpersonalen jobbar naturligtvis på alla skadade som finns på en olycksplats. Såtillvida det inte är solklart att personen är död; Exempelvis om den har förlorat huvudet.

Nu är jag iofs inte alls själv verksam inom sjukvården men har flera i min familj som är.
Citera
2023-09-24, 08:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Att någon random människa säger "han är död" betyder inte att du är död.

Hade du varit död på riktigt hade inte ambulanspersonalen jobbar med dig.

Du har alltså inte varit död och kan inte berätta nåt om det. När man är död finns inga elektriska signaler i hjärnan och du kan inte uppleva något. Det är svart. Inte ens det, det är en icke-existens.

”Egot” eller ”jaget” är en illusion och upphör att existera vid döden, kroppens beståndsdelar försvinner in i naturens kretslopp.
Citera
2023-09-24, 08:18
Medlem
Citat:
Om man är "kristen" så fokuseras allting på Bibeln, och jag tror inte allt är sant. Men jag tror på Treenigheten. Och i den kristna tron tror de inte på reinkarnation.
I den tidiga kristendomen fanns det de som trodde på reinkarnation.
Citera
2023-09-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Död är man när hjärnans elektriska aktivitet oåterkalleligt upphört.

Du har således inte varit död, utan medvetslös.
Tvärt om. Personer som upplever NDE har ingen elektroencefalogramkurva (EEG).
Senast redigerad av GiatarrNenne 2023-09-24 kl. 08:30.
Citera
2023-09-24, 08:46
Medlem
Citat:
Om du har lagt en massa energi på att kritisera det jag har skrivit, så hoppas jag att du kan lägga lika mycket tid på att läsa detta.

"Nära-döden-upplevelser" är tillstånd som beskrivs av personer som har varit nära att dö eller kliniskt döda men återvänt till livet.

"Definitionen på klinisk död är att två av tre kriterier ska ha uppnåtts, (ingen hjärtaktivitet, ingen andning, orörliga pupiller)

"En strömstöt från en hjärtstartare är livsavgörande, och om det kan ges inom 3-5 minuter kan 50-70% överleva. Men gränsen går vid 15 minuter".

Enligt forskning rapporterar omkring 25% av dem som tillfrisknat om gränsupplevelser.

Jag orkade inte att lägga till en massa länkar, det är nog ingen som är intresserad i alla fall. Jag googlade på dessa ord, och fann detta på sjukvårdssidor.

Jag startade denna tråd för att dela mina ovanliga upplevelser med andra som har varit i samma situation. Och att berätta för dem som är rädda för döden. Men detta är helt fel forum, det borde jag ha förstått. Unga killar, som inte vet ett dugg om livet, tror sig veta allt. Väx upp! Kaxiga framför skärmen om något som ni inte har en aning om. Kom igen om 30 år så vet ni kanske lite mera! I bästa fall ...

Varför skulle jag slösa min tid på detta om det bara var en lögn? Jag tillhör de äldre här på forumet, och att leka troll är inget som jag vill lägga energi på. Jag är för gammal för det.

Tack för mig.
Man kan lägga till att de som upplever NDE inte har någon EEG-kurva. Det är det som skiljer "vanlig" medvetslöshet från NDE-personers upplevelse.

Jag är jätteglad att du delar med dig av dina upplevelser.
Citera
2023-09-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasebb
Upplevde du ett typ av gnissel innan du svävade?
Pastellfiltret och den där unika friden hade jag med.

Jag har ingen bestämd uppfattning om NDU. Men funderar över om detta gnissel kan vara/upplevdes något liknande det jag upplever vid insomning, ibland så ofta som varje natt och ibland så sällan som någon gång i månaden. Det uppstår plötsligt och kan låta som ett gnissel eller smäll men oftast som en elektrisk urladdning. Det är starkt och "öronbedövande" samtidigt som det helt klart inte hörs i öronen utan enbart inuti huvudet. Det kallas exploding head syndrom - EHS. Orsaken är inte fastställd men man tror att det kan bero på en plötslig aktivitet i hjärnans neuroner. Kan du berätta mer om "gnisslet"?
Citera
2023-09-24, 09:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Man kan lägga till att de som upplever NDE inte har någon EEG-kurva. Det är det som skiljer "vanlig" medvetslöshet från NDE-personers upplevelse.

Jag är jätteglad att du delar med dig av dina upplevelser.

Nära-döden-upplevelsen beror på en förändring i blodflödet till hjärnan, vilket ger hallucinationer när hjärnan saknar syre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in